2021-12-22, 18:01
Medlem
RazorKevlars avatar
Dåså, nu måste det vara dags för TV4 köra en Hitler, andra världskriget igen, för vilken i ordningen vet jag inte.
Citera
2021-12-22, 18:10
Medlem
engammalfisks avatar
Statsvetare, får alltså betalt av staten, pengar i sjön, en idiot. isf får hudfärgshandikappade inte kalla vita/beiga för urinvånare då blir det fängelse.
Citera
2021-12-22, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Idiotin når nya gränser i Sverige. Man trodde inte det var möjligt.

Varför ska utlänningar bestämma vad som ska sägas och vara tillåtet?
Vad är det för fel på t.ex. ”mörkhyad”, ”flykting”, ”icke-vit”, ”utlandsfödd” och ”utländsk bakgrund”?

Källa: https://bulletin.nu/statsvetare-inte-ok-att-saga-invandrare & https://www.tv4play.se/program/nyhetsmorgon/statsvetaren-så-kan-du-tänka-kring-språkbruk-och-hudfärg/13736600?playlist=5VlTI85y4ZaDx1ZwIcIj04&fbclid=Iw AR0S2uPQLvpw5bY5GC0LtmArQjmNIih6XubfPqaktmYUuk8qRK HrAwftpeE
Då får man väl säga främling då…..
Citera
2021-12-22, 18:13
Avslutad
Detta blir som för all skit som idioterna kommer på en motreaktion.
Hädanefter kommer jag spy ut mig dessa ord var jag än hamnar någonstans. Tack!
Citera
2021-12-22, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bossebengbula
Tack för ett lågintelligent inspel ditt jävla pucko! Måste dessvärre göra dig besviken och meddela att hudtonen inte är av afrikasvart ursprung.

Bajs som bajs = neger
Citera
2021-12-22, 18:15
Medlem
Vänstern när den är som bäst.

Ordet invandrare betyder ' någon som vandrat in '

Sen är det ju bra om 'niggah', 'svartskalle och 'blatte' slutas att användas av dom själva
så ska vi nog se att det försvinner fortare än kvickt.
Citera
2021-12-22, 18:18
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karanan
Då får man väl säga främling då…..
Väntar bara på att Carolas låt Främling blir bannlyst. Jag menar kolla bara på den rasistiska texten:

Främling, vad döljer du för mig i dina mörka ögon

Carola måste definitivt vara rasist. Främling. Mörka ögon. Det här är inte okej någonstans. Kan jag känna.
Citera
2021-12-22, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Idiotin når nya gränser i Sverige. Man trodde inte det var möjligt.

Varför ska utlänningar bestämma vad som ska sägas och vara tillåtet?
Vad är det för fel på t.ex. ”mörkhyad”, ”flykting”, ”icke-vit”, ”utlandsfödd” och ”utländsk bakgrund”?

Källa: https://bulletin.nu/statsvetare-inte-ok-att-saga-invandrare & https://www.tv4play.se/program/nyhetsmorgon/statsvetaren-så-kan-du-tänka-kring-språkbruk-och-hudfärg/13736600?playlist=5VlTI85y4ZaDx1ZwIcIj04&fbclid=Iw AR0S2uPQLvpw5bY5GC0LtmArQjmNIih6XubfPqaktmYUuk8qRK HrAwftpeE
Invandrare låter ju faktiskt lite nedvärderande. Ungefär som att de vandrade hit genom en öken. Så brukar det inte gå till eftersom de flesta inte hade överlevt vandringar från Afrika till Sverige. Så varför vill du hålla fast vid det som är lite nedvärderande? Låt mig gissa: om du fick bestämma hade vi kallat dom negerslavar? Stå för vad du tycker i stället, ditt lilla nazistsvin.
Citera
2021-12-22, 18:19
Medlem
Rospigg1s avatar
Kommer Mobergs triologi, plockas bort nu. Från alla bokhyllor
Citera
2021-12-22, 18:21
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Väntar bara på att Carolas låt Främling blir bannlyst. Jag menar kolla bara på den rasistiska texten:

Främling, vad döljer du för mig i dina mörka ögon

Carola måste definitivt vara rasist. Främling. Mörka ögon. Det här är inte okej någonstans. Kan jag känna.

Pippi och Tintin har ju blivit bannlysta från bibliotek så helt klart borde Carola bannlysas också, vilken jäkla rasist!
Citera
2021-12-22, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mothbreeder
Den utlandsfödda invandraren borde hålla käften.
Fan dig, du fick mig spotta ut mitt kaffe!
Utlandsfödda invandrare??? Vadå tror du det finns inhemskt födda "invandrare"?

Eller ja .. förstås. Som vi alla vet så säger inte främlingsfientliga människor "invandrare" för någon som 'invandrat'. Man kallar inte 'vita' invandrade norskar, finnar, danskar osv för "invandrare". Utan "invandrare" är - i vissa personers värld - en PK-eufemism för person med mörk hudfärg som rasistiskt inriktade personer hatar.
Men jag tvivlar på att ens detta kan vara en hint - för vissa - om varför ordet "invandrare" kan vara olämpligt att använda ibland.
Senast redigerad av Robbinist 2021-12-22 kl. 18:35.
Citera
2021-12-22, 18:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Invandrare låter ju faktiskt lite nedvärderande. Ungefär som att de vandrade hit genom en öken. Så brukar det inte gå till eftersom de flesta inte hade överlevt vandringar från Afrika till Sverige. Så varför vill du hålla fast vid det som är lite nedvärderande? Låt mig gissa: om du fick bestämma hade vi kallat dom negerslavar? Stå för vad du tycker i stället, ditt lilla nazistsvin.

Lägg av.
Hur kan man ha såna åsikter som du?
Fruktansvärt skrämmande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in