2021-12-22, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ka86
Alltså har haft kontakt med en kille på ett fysiskt plan ett tag och gillat det. Jag behöver inte känna att det ska vara något lamt prat och att vi ska höras igen eller så.
Men han började prata med mig om annat sen pratade vi i telefon också länge. Om allt. Våra liv våra familjer ja ni vet. Jag tänkte hela tiden herregud varför pratar vi ens om det här och varför pratar vi så länge. Jag kände mig obekväm märkte jag för jag faller ju alltid för männen när det blir så här att jag lär känna dom lite och får höra om deras liv. Ska inte säga att jag blir kär men ni vet jag faller. Och tänker undrar om hans familj kommer gilla mig. Undrar om det är vi som kommer flytta till hus som han säger att han vill bo i snart. Ja jag tänker sånt fast än att jag inte vill!

Sen den förödelsen som blir av detta är att vi inte hörs mer sen. Han har inte hört av sig sen dess och jag har inte hört av mig sen dess. Han sa det klassiska vi hörs snart igen imorgon eller senare i veckan och detta var för flera dagar sen.

Jag vill ju inte bry mig för vi bor långt ifrån varandra också. Så jag tänker att det är min räddning att vi kan i alla fall inte ses även om det inte är jättelångt. Men ja ni fattar. Men lik förbannat går jag och väntar på att han ska höra av sig igen. För att få någon form av bekräftelse på att han gillade mig. Det är så sjukt!

Jag faller direkt i en killes klor så fort att vi börjar öppna oss och prata på telefon. Och det värsta är att för honom och andra killar är detta ingen grej att prata med en tjej i flera timmar. Det är bara ett roligt tidsfördriv och behöver inte ens höras igen även fast man säger det fast det vet ju alla att det är bara något man säger för att vara artig.

Blir tokig på detta. Killar seriöst varför gör ni såhär med tjejer pratar och chattar i en månads tid om ändå inte vill något? Är det tidsfördriv? Slippa känna er ensamma?
Jag vill ju höra av mig till honom men är för stolt för att göra det för att jag vet att han ändå inte har någon avsikt med kontakten mellan oss för i början var det bara fysiskt ändå.

/ Karin

Dom gillar bekräftelse och uppmärksamheten även om dom inte är intresserade. Jag lärde mig detta då jag gick igenom samma skit som du. Till slut tröttna jag helt enkelt på svenska killar och träffade en Rysk man.. vad jag kan säga är att dom är av en helt annan kaliber när det gäller dejting och familj. Du blir avgudad dom är såna gentlemän. Inte bara jag som tycker det utan haft diskussion med flera andra tjejer som diskuterat detta. Detta är för att i Ryssland är det en helt annan kultur. Man har inte KK:s tex och heller inte tjej/ killkompisar. Du träffas för att se om ni är intresserade av varandra och träffas ni tillräckligt mycket så är man ihop. Filmkväll är filmkväll inte sex osv. Inget tjafs fram och tillbaka prata känslor, ligga ditt och datt eller ghosting fram och tillbaka utan här tar mannen beslutet gillar ni varandra är ni ihop och är du hans tjej behöver du ingen annan man i ditt liv.

MEN om du är tillsammans med honom ska du också vara lojal, anständig och respektera honom det är han som är alphan även om dom kan vara väldigt gulliga och extremt kärleksfulla också såklart. Han har i gengäld sin plikt som man att försörja dig om det finns ett behov och han skyddar dig till vilket pris som helst!

Mitt råd är att leta bland slaviska män.. finns såklart mycket skit där med men när du väl hittar någon behöver du inte vara orolig att han försvinner.
Senast redigerad av Menea 2021-12-22 kl. 15:55.
Citera
2021-12-22, 15:46
Bannlyst
Varför gnäller du för? Du skriver överallt att ni bor för långt ifrån varandra och kommer ändå inte kunna träffas.

Samma sak har du förmodligen sagt till han med. I varannat meddelande. Sen blir du förvånad och ledsen så fort som snubben slutar skriva.
Citera
2021-12-22, 15:48
Medlem
KingHisss avatar
För att vi vill ligga för att på så vis få ett hum om ni är värda att behålla och fortsätta stoppa kuken i eller om vi ska kasta i er i "använda högen"
Citera
2021-12-22, 16:00
Medlem
KingHisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Dom gillar bekräftelse och uppmärksamheten även om dom inte är intresserade. Jag lärde mig detta då jag gick igenom samma skit som du. Till slut tröttna jag helt enkelt på svenska killar och träffade en Rysk man.. vad jag kan säga är att dom är av en helt annan kaliber när det gäller dejting och familj. Du blir avgudad dom är såna gentlemän. Inte bara jag som tycker det utan haft diskussion med flera andra tjejer som diskuterat detta. Detta är för att i Ryssland är det en helt annan kultur. Man har inte KK:s tex och heller inte tjej/ killkompisar. Du träffas för att se om ni är intresserade av varandra och träffas ni tillräckligt mycket så är man ihop. Filmkväll är filmkväll inte sex osv. Inget tjafs fram och tillbaka prata känslor, ligga ditt och datt eller ghosting fram och tillbaka utan här tar mannen beslutet gillar ni varandra är ni ihop och är du hans tjej behöver du ingen annan man i ditt liv.

MEN om du är tillsammans med honom ska du också vara lojal, anständig och respektera honom det är han som är alphan även om dom kan vara väldigt gulliga och extremt kärleksfulla också såklart. Han har i gengäld sin plikt som man att försörja dig om det finns ett behov och han skyddar dig till vilket pris som helst!

Mitt råd är att leta bland slaviska män.. finns såklart mycket skit där med men när du väl hittar någon behöver du inte vara orolig att han försvinner.

Slav = Alkis

Vänta bara ett tag
Citera
2021-12-22, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KingHiss
Slav = Alkis

Vänta bara ett tag

Visst förekommer det är Ryssen dricker men Nej tycker det är värre i Sverige/Finland. Sen beror det helt på vilket område du är i. Alkoholism är mer utbrett på landsbygden och fattiga områden. Min kille dricker en öl nån gång när han har lite ledigt från jobbet vilket är ett par ggr om året.

Går du i Moskva ser du aldrig alkisar som tex Södermalm i Stockholm. Du har inga alkisgäng utanför affärer som Systembolaget i Sverige.. går du hem sent en kväll i centrala Moskva är det väldigt sällan man ser fulla människor som På tex nattbussarna i Stockholm. Det är strikt förbjudet i stan att dricka alkohol öppet.
Sen är dom extremt trött på att höra att dom är alkisar!... https://youtu.be/tc3DH_7Lkzk
Citera
2021-12-22, 16:42
Medlem
KingHisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Visst förekommer det är Ryssen dricker men Nej tycker det är värre i Sverige/Finland. Sen beror det helt på vilket område du är i. Alkoholism är mer utbrett på landsbygden och fattiga områden. Min kille dricker en öl nån gång när han har lite ledigt från jobbet vilket är ett par ggr om året.

Går du i Moskva ser du aldrig alkisar som tex Södermalm i Stockholm. Du har inga alkisgäng utanför affärer som Systembolaget i Sverige.. går du hem sent en kväll i centrala Moskva är det väldigt sällan man ser fulla människor som På tex nattbussarna i Stockholm. Det är strikt förbjudet i stan att dricka alkohol öppet.
Sen är dom extremt trött på att höra att dom är alkisar!... https://youtu.be/tc3DH_7Lkzk

Du har ingen som helst kompetens om vare sig Ryssland, Moskva eller Slavers drickande. Du pratar precis som de som får en bild uppmålad för sig. Dum västerlänning kort och gott. Nooffense.
Citera
2021-12-22, 19:20
Medlem
Citat:
Haha ja men det fattar jag faktiskt. Som sagt jag ät ALLTID inställd på att alla killar jag får kontakt med skriver med 10 andra tjejer också. Såklart! Men då är stora frågan sen vad är det som gör att en kille sluter upp med bara EN tjej sen.

Vad gör man för att få en kille att inse herregud hon är en keeper henne vill jag ha som min tjej? Det kommer jag aldrig fatta däremot.

En keeper?

Kåt, glad och tacksam?

Mina personliga referenser är saker som:

Lättsam, humor, glad, följsam, strävsam, trogen, lojal.

Inte en keeper är saker som:

Flörtig mot andra, har tät kontakt med ex, barn med flera olika fäder, fastklistrad i mobilen, översminkad, silikontuttar, ytlig, lat, ej ambitiös, gnällig, bekräftelsetörstig, BiB beroende.

Har några andra i tråden tråden några råd att ge om vad som är en keeper?
Citera
2021-12-22, 20:43
Medlem
Nu hörde han av sig och frågade hur jag mådde. Vi skrev en stund om hur dagen varit och vad vi gjort, jobb och hur julen ska firas. Sen började vi sexta som galningar igen. Men tror dock när det gäller den här killen att det bara kommer vara sexta och prata i telefon. Vi kommer inte ses vilket är tråkigt men men bra tidsfördriv i alla fall. 😊
Citera
2021-12-22, 21:03
Medlem
Tjejer som är oförmögna att inte kunna skriva själva utan måste vänta på att killen ska skriva är så sjukt oattraktivt och åker direkt. Skriv istället för o sitta skriva en jävla tråd på flashback. Vad är det värsta som kan hända? Inget svar.

Sen har jag inget intresse i att sitta skriva i flera timmar eller månader utan att ses.
Det ger noll om hur du är och din personlighet. Kan likagärna chatta med en bot ifrån Zimbawe.
Det är ses som gäller.
Citera
2021-12-23, 13:29
Medlem
Citat:
Nu hörde han av sig och frågade hur jag mådde. Vi skrev en stund om hur dagen varit och vad vi gjort, jobb och hur julen ska firas. Sen började vi sexta som galningar igen. Men tror dock när det gäller den här killen att det bara kommer vara sexta och prata i telefon. Vi kommer inte ses vilket är tråkigt men men bra tidsfördriv i alla fall. 😊

Kan ni inte bara ses då? Eller skypa till att börja med?
Citera
2021-12-23, 16:22
Medlem
Demetrioss avatar
Citat:
Vad bra att det löste sig! Samtidigt fick du själv svar på din fråga: Ibland umgås man bara för att det känns kul att umgås, bara för att det är intressant. Man behöver inte ha som avsikt att obligatoriskt gifta sig när man skriver med någon. Umgänge kan ha sitt eget värde utan att mena något förutom det.
Jag, till exempel, lär mig olika språk och gillar att skriva för att bemästra mina språkkunskaper. Kan för övrigt skriva obehindrat på ryska, har arbetat i Moskva och kan i stort sett bekräfta vad Menea berättar
Citera
2021-12-24, 14:33
Medlem
Citat:
Förstår hur du tänker men i min värld kan man vara väldigt intresserad av flera personer. Eller är intresserad killar det?

Okej tack för tips. Jag just nu är jag ju väldigt sexuell av mig så det skulle inte vara en omöjlighet. Vi har till och med skrivit att vi skulle stänga in oss en hel helg och knulla hela tiden. Inga problem för min del jag skulle älska det med en kille!

Man både kan och inte kan vara intresserad av flera. När jag är nykär så försvinner dock intresset för andra, är som att jag slutar vara hetero och slutar ha en normal sexualitet och blir "bara henne sexuell".

Men innan det absolut, och även efter (betyder dock inte att hag agerar på det)

Men här sitter jag och tar mig tid att tipsa dig på julafton vilket indikerar att jag är alldeles för tragisk för att du borde lyssna på min "visdom" ändå
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in