2021-12-22, 07:22
Medlem
T.H.F.C.s avatar
PK-eliten blåser upp petitesser för att hålla Potemkinkulissen intakt. Invandringskaoset är alltid ursvenskens fel...
Citera
2021-12-22, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koule
Åh, vad roligt. Härligt att du slängde in "n-ordet" där på slutet också, snygg slutkläm måste jag säga.
Vad pratar du om?
N-ordet är det som börjar med ni

Citat:
Det har blivit rasistiskt då väldigt många svennebananer använder ordet på ett nedvärderande sätt, som skällsord.

Är du ny här på flashback?
Stark projicering där, när slutar det då?
Nyspråkandet, 1984 style

Fattar väl att de sk ”svennebananerna” kommer använda de nya orden också?
Eller tänkte inte så långt?
Det här har redan prövats och det misslyckas alltid

Vi har sett det i USA.
Citera
2021-12-22, 07:32
Medlem
La.Petite.Bartons avatar
Man kan kalla en spade för många saker men det är fortfarande en spade.

Lite kul förresten, förr på FN-tjänst kallade man "infödingarna" för yxa Inte Serbien-Bosnien krigen, det var mycket tidigare. 70-80 tal.
Citera
2021-12-22, 07:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av cocinar
När förbudsivrarna börjar ge sig på språket och gnäller över vad vi ska få säga och Inte, då är vi inne på farliga vägar. sann etik skapas i frihet inifrån oss själva..att skapa regler kring vad vi får eller inte får språkligt sett är dressyr.

Ska jag få kalla dig horunge? Och även om man "får" det så gör man det inte endå för det är inte ett respektfull sätt att prata på. Samma med att dela in folk i grupper och föra samtalet på det sättet.
Citera
2021-12-22, 07:54
Medlem
Citat:
Det har blivit rasistiskt då väldigt många svennebananer använder ordet på ett nedvärderande sätt, som skällsord.

Jag tycker inte det förekommer men nåja. Tycker man fortfarande kan använda begreppet sakligt. finns andra ord som har betydligt värre klang. Är du en svennebanan? Senast jag svarade på nånting off topic fick jag en varning.
Citera
2021-12-22, 07:57
Medlem
Vilka ord får vi använda, enligt östafrikanen Barakat Ghebrehawariat? Att inte ens få använda ordet mörkhyad är konstigt.
Citera
2021-12-22, 07:59
Medlem
Jag är inte först I tråden och inte den sista att dra paralleller till 1984...

Ändra på språket för att göra det svårare att uttrycka sig eller för framtida generationer tänka kritiskt.
Citera
2021-12-22, 08:02
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViskSten
Vilka ord får vi använda, enligt östafrikanen Barakat Ghebrehawariat? Att inte ens få använda ordet mörkhyad är konstigt.

dessa är ok tydligen:

https://www.bildtagg.se/bild/bbfwt7jvyh9cvzg1kp1qmr9b

Människor som rasifieras som X
Människor som är Whitepassing
Människor som tillhör vithetsnormen
Synliga minoriteter
Människor med utomnordiskt utseende
Svensk Etiopier
Citera
2021-12-22, 08:02
Medlem
Citat:

Fast att säga svennebananer, det är minsann inte nedvärderande eller ett skällsord.
Citera
2021-12-22, 08:03
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Idiotin når nya gränser i Sverige. Man trodde inte det var möjligt.

Varför ska utlänningar bestämma vad som ska sägas och vara tillåtet?
Den här tomten gör detta helt och hållet av eget vinstintresse. Han vill komplicera och förvirra så han sedan kan utbilda och fakturera tusentals kronor i timmen och sälja en rapport för hundratusentals kronor till organisationen han duperat.

Alla dessa idioti-experter bör förbjudas inom alla offentliga verksamheter. De slukar våra skattepengar som en fet person slukar en godisbit.

Självklart går det bra att använda de ord vi alltid använt. Om någon mår dåligt över detta bör de fundera över sin självbild, snarare än att försöka begränsa andra människors yttrandefrihet.
Citera
2021-12-22, 08:04
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
”Men Barakat Ghebrehawariat hade inte bara tips på ord att undvika. Han gav också ”grönt ljus” för olika ord och begrepp – bland annat ”människor som tillhör vithetsnormen” och ”människor med utomnordiskt utseende”.”

Haha det var väl värre i så fall. Människor med utomnordiskt utseende. Vilka syftar han på då? Negrer? Poc? Eller vad?

Löjligt.
Känns som han godhetsrunkat hemma på pojkrummet. Det där lät riktigt vi-och-dem-aktigt men det är väl okej när Barakat gör det.

Jag anar också att han erbjuder dyra kurser och certifieringar inom en snar framtid.
Citera
2021-12-22, 08:07
Medlem
Får man kalla dom för nya adeln då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här