2021-12-21, 16:30
Medlem
von-der-Wettets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massajen
Björn Runeborg?

Nej, man får nog säga att det här är en mer känd författare.
Citera
2021-12-21, 19:55
Medlem
von-der-Wettets avatar
De sju hittills föreslagna författarna har ngt gemensamt som inte den sökta delar.
Citera
2021-12-21, 20:00
Medlem
atts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von-der-Wettet
De sju hittills föreslagna författarna har ngt gemensamt som inte den sökta delar.

Drar till med Erland Josephson, Föreställningar.
Citera
2021-12-21, 20:07
Medlem
von-der-Wettets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av att
Drar till med Erland Josephson, Föreställningar.

Nja, nu har vi åtta förslag med ett gemensamt drag som den sökta författaren saknar.
Citera
2021-12-21, 20:20
Medlem
En kvinna alltså … Birgitta Stenberg?
Citera
2021-12-21, 20:48
Medlem
von-der-Wettets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magmunnen
En kvinna alltså … Birgitta Stenberg?

När den här romanen kom, blev augustprisnominerad och ett genombrott för författaren, tyckte kritiken att det var ett lysande exempel på att en kvinna kunde tränga in i det manliga psyket!
Inte Birgitta Stenberg, som kanske också gett prov på detta, utan en annan lika känd kvinnlig författare.
Citera
2021-12-21, 21:46
Medlem
Citat:
När den här romanen kom, blev augustprisnominerad och ett genombrott för författaren, tyckte kritiken att det var ett lysande exempel på att en kvinna kunde tränga in i det manliga psyket!
Inte Birgitta Stenberg, som kanske också gett prov på detta, utan en annan lika känd kvinnlig författare.

En som verkar prenumerera på nomineringar är Sigrid Combüchen, så jag gissar på henne.
Citera
2021-12-21, 22:09
Medlem
von-der-Wettets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banankontrakt
En som verkar prenumerera på nomineringar är Sigrid Combüchen, så jag gissar på henne.

Nej, det är det inte, den sökta har som sagt varit verksam och publicerad inom åtminstone poesi, prosa, dramatik, dagböcker, översättning och radio.
Den nominerade romanen fick inte augustpriset men blev "månadens bok" och gav en grund att stå på.
Citera
2021-12-21, 23:03
Medlem
Sara Lidman ?
Har inte läst något av henne men av ledtrådar och annat lägger jag denna gissning.
Senast redigerad av Grovport 2021-12-21 kl. 23:06.
Citera
2021-12-21, 23:21
Medlem
atts avatar
Citat:
Nej, det är det inte, den sökta har som sagt varit verksam och publicerad inom åtminstone poesi, prosa, dramatik, dagböcker, översättning och radio.
Den nominerade romanen fick inte augustpriset men blev "månadens bok" och gav en grund att stå på.

Värst vad den här var knepig. Sun Axelsson, Nattens årstid, kanske?
Citera
2021-12-22, 06:19
Medlem
von-der-Wettets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grovport
Sara Lidman ?
Har inte läst något av henne men av ledtrådar och annat lägger jag denna gissning.

Citat:
Ursprungligen postat av att
Värst vad den här var knepig. Sun Axelsson, Nattens årstid, kanske?

Nej, det är ingen av dessa figurer.

Kunde väl aldrig tro att det här skulle dras i sådan långbänk. Det är dessutom en, tror jag alla kommer att tycka, känd författare. Som ledtråd kan man kanske säga att hon hade en känd farfar.

Nu måste vi vara vid slutet.
Citera
2021-12-22, 07:54
Medlem
Pynchs avatar
Citat:
Nej, det är ingen av dessa figurer.

Kunde väl aldrig tro att det här skulle dras i sådan långbänk. Det är dessutom en, tror jag alla kommer att tycka, känd författare. Som ledtråd kan man kanske säga att hon hade en känd farfar.

Nu måste vi vara vid slutet.
Ah, Bodil Malmsten Den dagen kastanjerna slår ut. Att ingen tog den tidigare...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in