Klockan 15.00 har varit en helig tid för Kalle Anka-älskare i mer än 60 år. Men nu förskjuts tablån med fem minuter – i stället inleds klockslaget med Tareq Taylor i rutan.
– Vi startar med julvärden klockan 15 i stället, eftersom många slår på tv:n klockan 15 och då missar man ljuständningen, säger Eva Larsson, projektledare för sändningen.
Det är alltså 15.05 som det tecknade programmet drar igång i stället.
Ja man blir ju inte förvånad i det här landet längre, vi har inga traditioner kvar och Kalle Anka har SVT haft ett ont öga mot länge nu. Först tog dom bort judejäveln och nu är inte sändningstiden helig heller, det är bara att ändra om som man vill.
Ja man blir ju inte förvånad i det här landet längre, vi har inga traditioner kvar och Kalle Anka har SVT haft ett ont öga mot länge nu. Först tog dom bort judejäveln och nu är inte sändningstiden helig heller, det är bara att ändra om som man vill.
Vad tycker du om detta tilltag?
Lika förbannad blir man då dom förlänger matcher, så Aktuellt blir försenat..och när dom flyttar om i tablån för någon extra sändning från FHM
Har sett Kalle Anka så många gånger så jag skiter i vilken tid det börjar då jag inte ens orkar se skiten.
Skulle gärna ha en jul utan TV men den kommer säkert stå på och några tittar.
Har sett Kalle Anka så många gånger så jag skiter i vilken tid det börjar då jag inte ens orkar se skiten.
Skulle gärna ha en jul utan TV men den kommer säkert stå på och några tittar.
Tänker inte heller kolla i år. Sitter hellre och lyssnar på lugn julmusik och konverserar över tända ljus.