2021-12-21, 20:28
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappa65
Mata inte supertrollet kubun,. Denne hatare vill bara provocera och har inget att säga om fasthetsaffären och dess inverkan på den svenska fastighetsmarknaden.
Ja just ja jag hade nästan glömt bort er fastighetsklippare hej hm...ja affären kan ju bära av å få menlig inverkan på ..... ja just det ja det är många intressens sak detta - big biz a la Ebba for sure
2021-12-21, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Man vet att man misslyckats som ombud när motpartens ombud inte bara på knastertorr juristsvenska förklarar att bevisningen man lämnat in är värdelös utan dessutom begär att man skall frånskiljas uppdraget som ombud[/quote[

... för att man varit oredlig

Nu pekar ju allt på att det är Säröpiraten som skapat dokumentet. Annars hade jag inte blivit förvånad om det visade sig vara framställt på odalgården...

Jag avsåg Esbjörns ångerbrev som skickades in innan förlikningen stadfästes i dom. Då var väl så vitt vi vet Svindlaren Sture inte ens påtänkt.
2021-12-21, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
2) Men oj vad spännande. Påbörjade han den inte i början av december? Kan du länka?

Nej, Han blev släpad till en arbetsterapeut för att åter igen få sin kognitiva förmåga bedömd i början av december. Den eventuella utredningen om demenssjukdom är inte påbörjad än.

Däremot fastslog Barry Karlson 2020 att Esbjörn inte är dement.

Lägg sedan till att polisen inte yrkade på att hans körkort skulle återkallas efter trafikolyckan. dvs det fanns inte heller där några misstankar om demenssjukdom.

Addera sedan faktumet att Esbjörns ombud, generalfullmaktshavare mfl uppenbart inte ansett honom dement med tanke på alla handlingar med hans namnteckning på.

Så jag ber dig uppskatta NÄR Esbjörn blev så pass dement att han bedöms sakna rättsförmåga, för det är det det handlar om.

I grund och botten är det 2 datum som är viktiga . Datumet för kontraktsskrivningen och datumet för underskrift av förlikningsavtalet.
2021-12-21, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Ja just ja jag hade nästan glömt bort er fastighetsklippare hej hm...ja affären kan ju bära av å få menlig inverkan på ..... ja just det ja det är många intressens sak detta - big biz a la Ebba for sure

Det är bara hatiska egoister som gör allt för att sabotera vanliga Svenssons fastighetsaffärer. Ingen vill stöta på kubun, Majkgård eller en Esbjörn när dess största affär i livet görs. Att inte förstå och respektera detta är fruktansvärt och mycket mycket sorgligt.
2021-12-21, 20:47
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Det där är ju förövrigt en intressant detalj. Varför där och inte på odalgården?

Enligt Esbjörn så hade de ett möte på Odalgården en vecka innan förlikningen där advokaterna och Monika föreslog att Esbjörn skulle gå med på ett förlikningsavtal.
Majkgårds medverkan nämns inte i något dokument.
2021-12-21, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mzs
Jag avsåg Esbjörns ångerbrev som skickades in innan förlikningen stadfästes i dom. Då var väl så vitt vi vet Svindlaren Sture inte ens påtänkt.
Jo jag förstod det, men det passade så bra in så jag citerade dig
2021-12-21, 20:49
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mzs

Möjligtvis att han var påtänkt, dock så blev inte fullmakten påskriven förrän den 1 november.
2021-12-21, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
...
advokaterna och Monika föreslog att Esbjörn skulle gå med på ett förlikningsavtal.

Advokaterna hade väl vid det laget insett att de drev ett hopplöst fall.
Monika insåg kanske att hon stod upp till öronen i en ganska smutsig byk som skulle komma att granskas vid en rättegång. Inget av de de hävdat skulle hålla och att sitta i rätten och hävda att en person som egenhändigt gett dem fullmakt skulle vara dement sedan mer än ett år bakåt är liksom ingen höjdare.
2021-12-21, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Det är inte bara i fastighetsaffärer som avtal gäller. Vilka fler områden vill du införa ångervecka på? Bilaffärer, båtar, husdjur?
2021-12-21, 21:08
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Advokaterna hade väl vid det laget insett att de drev ett hopplöst fall.
Monika insåg kanske att hon stod upp till öronen i en ganska smutsig byk som skulle komma att granskas vid en rättegång. Inget av de de hävdat skulle hålla och att sitta i rätten och hävda att en person som egenhändigt gett dem fullmakt skulle vara dement sedan mer än ett år bakåt är liksom ingen höjdare.

Framgick i dagens mest intressanta inlaga att förlikningssamtal har pågått i månader med en domare som medlare, får väl förmoda att domaren har gett dem en fingervisning om hur mikroskopisk chansen var att Esbjörn skulle vinna.

Tror inte heller att domaren har uppfattat Esbjörn som dement eller i närheten av att vara det.
2021-12-21, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Tror inte heller att domaren har uppfattat Esbjörn som dement eller i närheten av att vara det.

Och skulle han gjort det så skulle han inte heller fortsatt arbetet för en förlikning i den riktning den slutade i
2021-12-21, 21:54
Medlem
Är det inte dags att tråden byter namn till:
Esbjörn, 81 i fastighetsbråk med Ebba Busch.
?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in