2021-12-21, 16:42
Medlem
Ännu en gång ser vi alltså hur Esbjörnligan kör kompisracet.

Det är kompisar som ombud, gång efter gång, det är kompisar som värderar, gång efter gång.

Följande har vi sett har kompisrelationer till Esbjörnligan

Barnsexvåldtäktsmannen
Den godhjärtade generalfullmaktstagaren
Hestras advokater
Värderingsmannen från Riksmäklarna
Svindlaren Sture
Och nu även ROI värderingsmannen

Var är alla trollen som har sådana problem med kompisrelationer? Att Ebba är kompis med Sjönära-mäklarens syster är ju ingenting jämfört med alla ovanstående kompisrelationer, som dessutom enkom är inblandade pga rättsprocessen. Det borde vara ett herrans liv på trollen om dessa kompisrelationer. Troll will be trolls.
2021-12-21, 16:43
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Misstänker att det har varit ett panikartat telefonmöte mellan Sture, Majkgård och Pernroth Lullmaa när deras förfalskade bevisning rämnade.
Pernroth Lullmaa har ringt sin make och bett att få en ett namn på någon som är mäklare och han klämde ur sig sin gamla adept Mattias Hellström.

Tror du Monika är med på tåget fortfarande?

Hon är ju en av de anklagade för att ha tvingat E*björn att skriva på dels köpebrevet och förlikningen.

Jag tror att Säröpiraten fått namnet av Majkgård allena.
2021-12-21, 16:47
Medlem
Jo, en annan sak jag noterade i Katrins yttrande, var att hon nämnde att det på det möte där Esbjörn undertecknade förlikningsavtalet, närvarade utöver Esbjörn två advokater och den person som ansökt om att få bli god man.
2021-12-21, 16:50
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Misstänker att det har varit ett panikartat telefonmöte mellan Sture, Majkgård och Pernroth Lullmaa när deras förfalskade bevisning rämnade.
Pernroth Lullmaa har ringt sin make och bett att få en ett namn på någon som är mäklare och han klämde ur sig sin gamla adept Mattias Hellström.

Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Tror du Monika är med på tåget fortfarande?

Hon är ju en av de anklagade för att ha tvingat E*björn att skriva på dels köpebrevet och förlikningen.

Jag tror att Säröpiraten fått namnet av Majkgård allena.

Trodde att Monika var avpolletterad, men jag tror inte på slumpen så jag har ändrat uppfattning.
2021-12-21, 16:54
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mzs
Jo, en annan sak jag noterade i Katrins yttrande, var att hon nämnde att det på det möte där Esbjörn undertecknade förlikningsavtalet, närvarade utöver Esbjörn två advokater och den person som ansökt om att få bli god man.

I Esbjörns brev där han ångrar förlikningen så skriver han att han blev skjutsad av Monika till hennes hem där han fick skriva på förlikningen.
2021-12-21, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mzs
Det är väl gamla nyheter att det var advokaterna + Monica som var närvarande?
2021-12-21, 16:56
Medlem
Citat:
I Esbjörns brev där han ångrar förlikningen så skriver han att han blev skjutsad av Monika till hennes hem där han fick skriva på förlikningen.

Det där är ju förövrigt en intressant detalj. Varför där och inte på odalgården?
2021-12-21, 17:09
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Det är väl gamla nyheter att det var advokaterna + Monica som var närvarande?

Gamla nyheter, men iom bilagorna blir det mer än en simpel trådsanning.
2021-12-21, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Det där är ju förövrigt en intressant detalj. Varför där och inte på odalgården?
Svaret på din retoriska fråga är kanske Majken?
2021-12-21, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Svaret på din retoriska fråga är kanske Majken?
Som sagt en retorisk fråga

Kontraktet skrevs på när hon var bortrest och förlikningen skrevs på på "hemlig" plats.. Det kanske var just därför Esbjörn inte fick reda på vart de skulle
2021-12-21, 17:29
Medlem
Citat:
Pernroth-Lüllma ?
Hon har judarna med och lurat Esbj att skriva på förlikningen.
Majkgård borde ju sky henne som pesten numera.
2021-12-21, 17:39
Medlem
Citat:

Ja, och så kan det mycket väl ha varit. Ett och annat troll i tråden har dock påstått att även barnvåldtäktsmannen var med på mötet. Men att döma av Katrins yttrande, var han inte det.
Även han är ju fortfarande Esbjörns ombud i målet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in