2021-12-21, 17:39
Medlem
En passus i Katrins inlaga som jag tyvärr inte har tillgänglig just nu var att förlikningssamtalen pågått under flera månader och något om att Esbj:s "anhöriga" och andra personer som lagt näsan i blöt (fast hon uttryckte sig mera diplomatiskt😃&#128515 varit löpande informerade.
Hur i h-e kan Majken ha hållits helt ovetande? Om hon nu inte i själva verket varit med på tåget och nu kör en meningslöa runda i SH på pin kiv, bara för att förhala och jävlas med Ebba.
2021-12-21, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Det där är ju förövrigt en intressant detalj. Varför där och inte på odalgården?

Därför att sol-o-vårar-kärringen, ännu en gång, inte fick veta vad som var i görningen. Alla visste att om hon fick veta något, skulle det bli ett jäkla liv, och när hon fick veta, så blev det ett jävla liv, men då var allt redan över
2021-12-21, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ksitpeks
En passus i Katrins inlaga som jag tyvärr inte har tillgänglig just nu var att förlikningssamtalen pågått under flera månader och något om att Esbj:s "anhöriga" och andra personer som lagt näsan i blöt (fast hon uttryckte sig mera diplomatiskt😃&#128515 varit löpande informerade.
Hur i h-e kan Majken ha hållits helt ovetande? Om hon nu inte i själva verket varit med på tåget och nu kör en meningslöa runda i SH på pin kiv, bara för att förhala och jävlas med Ebba.

Hon skriver att det så hon har uppfattat att processen gått till på Esbjörns sida, och det skriver hon så klart för att givet allt som skett, så bör det rimligen ha gått till så. Att sedan Esbjörn och de som faktiskt försökte föra hans talan höll just en person bakom ljuset, har de så klart inte heller berättat utåt.

Hon fick väl kännedom om förlikningen via Expressen
2021-12-21, 17:48
Medlem
Det jag sitter och funderar över, är om Katrin har koll på planeringen hos SH, så hon vet när ett avgörande i överklagandefrågan kommer att tas upp, efter att hon inkommit med sitt yttrande.

Jag tänker att det kan vara så att hon visste att sista sådana mötet före jul sker idag på em eller imorgon t.ex. och därför inkom hennes yttrande när det gjorde. Precis i lagom tid för att få ett avslag innan jul. Det hade varit bra tajming och välplanerat.

Det ska bli spännande att se om vi får något mer från domstolens sida innan jul.
2021-12-21, 17:49
Medlem
ElonRuskpricks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ksitpeks
Pernroth-Lüllma ?
Hon har judarna med och lurat Esbj att skriva på förlikningen.
Majkgård borde ju sky henne som pesten numera.

Jag tror att deras relation är ganska mer komplicerad än vad vi tror.
MPL omnämns som ”min vän” av Esbjörn i brevet till tingsrätten där han ångrar förlikningen.

Tror du att Majkgård inte var involverad i författande av brevet?
2021-12-21, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElonRuskprick
Jag tror att deras relation är ganska mer komplicerad än vad vi tror.
MPL omnämns som ”min vän” av Esbjörn i brevet till tingsrätten där han ångrar förlikningen.

Tror du att Majkgård inte var involverad i författande av brevet?

Det var utan tvekan hon som skrev brevet.

Det är faktiskt lite märkligt att Esbjörn fortsatt låter sig hunsas av henne, man kan undra varför. Har svårt att tro att hon fortfarande fjäskar för honom, men så kanske det är. Hon kanske är så diabolisk att hon hela tiden låter Esbjörn tro att han är hennes stora kärlek i livet, trots att han genomskådat henne för länge sedan. Men det kanske är så det är. Det är hon som inte fattat att han genomskådat henne och att han bara dansar efter hennes pipa när han måste, för att få bo kvar på odalgården, och hon låter honom hållas in i det sista i förhoppningen att hon skall ärva all hans kvarlåtenskap. Om inte annat så kan det ju bli några miljoner.
2021-12-21, 18:32
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mzs
Här kommer det senaste. Håll till godo

https://anonfiles.com/be5a4ay6w3/Svea_HR_T_13497-21_Aktbil_24_Svarsskrivelse_fr_n_K_Bj_rklund_pdf

https://anonfiles.com/v3544fycw8/Svea_HR_T_13497-21_Aktbil_26_Bilaga_2_pdf
Så bortgjord Sture Sjöfarare är! 😂😂😂

Trodde aldrig det var möjligt, men han verkar vara en större katastrof än Binninge som ombud. Esbjörn får precis det han förtjänar. Skit ska skit ha!
2021-12-21, 18:34
Medlem
kubuns avatar
Citat:

Det är faktiskt lite märkligt att Esbjörn fortsatt låter sig hunsas av henne, man kan undra varför. Har svårt att tro att hon fortfarande fjäskar för honom, men så kanske det är. Hon kanske är så diabolisk att hon hela tiden låter Esbjörn tro att han är hennes stora kärlek i livet, trots att han genomskådat henne för länge sedan. Men det kanske är så det är. Det är hon som inte fattat att han genomskådat henne och att han bara dansar efter hennes pipa när han måste, för att få bo kvar på odalgården, och hon låter honom hållas in i det sista i förhoppningen att hon skall ärva all hans kvarlåtenskap. Om inte annat så kan det ju bli några miljoner.
Å Ebba är alltså den som sätter stopp för detta tilltag att få utöka ägorna i Marielund så att hon endast för nöja sig med Ebbas köpeskilling minus all rättslig kostnad. Tja vilket öde å det andra ödet för Ebba har vi sett det?
2021-12-21, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apa123456
Fri värdering, även skriftlig sådan, erbjuds av nästan alla mäklare - men det gäller ju normalt värderingar där det är ägaren (privatperson) av bostaden som beställer den. Tvivlar starkt på att det erbjuds för fall som detta, där en företagskund (stures bolag) vill beställa värdering av någon annans fastighet.

Är som andra redan spekulerat om ytterst frågande till om nya mäklaren överhuvudtaget fått information om vad detta värderingsuppdrag verkligen går ut på…

Det brukar vara fri muntlig värdering som är gratis, vill man ha den skriftlig för att t.ex höja sitt bolån brukar det kosta 2-3000
2021-12-21, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Så bortgjord Sture Sjöfarare är! 😂😂😂

Man vet att man misslyckats som ombud när motpartens ombud inte bara på knastertorr juristsvenska förklarar att bevisningen man lämnat in är värdelös utan dessutom begär att man skall frånskiljas uppdraget som ombud

Citat:

Nu pekar ju allt på att det är Säröpiraten som skapat dokumentet. Annars hade jag inte blivit förvånad om det visade sig vara framställt på odalgården...
Senast redigerad av rhdf 2021-12-21 kl. 18:43.
2021-12-21, 18:43
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Å Ebba är alltså den som sätter stopp för detta tilltag att få utöka ägorna i Marielund så att hon endast för nöja sig med Ebbas köpeskilling minus all rättslig kostnad. Tja vilket öde å det andra ödet för Ebba har vi sett det?

Att Ebba skulle göra allt detta för att sätta stopp för Majkgårds planer på att utöka ägorna, nej, det tror jag inte på. Det är möjligtvis en bieffekt av hennes handlande. Precis som den perfekta storm som Esbjörn har på sin sida. Jag tror inte att de har samma agenda, bara att det lönar (lönade?) sig att samarbeta kring fastighetsaffären under parollen "rädda Esbjörn". Någon vill åt Ebba/KD, någon annan vill åt pengarna, någon vill synas, någon vill ha fastigheten osv.
2021-12-21, 18:59
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Att Ebba skulle göra allt detta för att sätta stopp för Majkgårds planer på att utöka ägorna, nej, det tror jag inte på. Det är möjligtvis en bieffekt av hennes handlande. Precis som den perfekta storm som Esbjörn har på sin sida. Jag tror inte att de har samma agenda, bara att det lönar (lönade?) sig att samarbeta kring fastighetsaffären under parollen "rädda Esbjörn". Någon vill åt Ebba/KD, någon annan vill åt pengarna, någon vill synas, någon vill ha fastigheten osv.
Ja korrekt slutligt uppfattat en ska vi säga bieffekt men som det är så är hon Ebba inte ett dugg bättre än denna Majkgård eller vem det nu är. Så är det och ALLA ser detta och det är det priset som skall betalas av fröken Ebba. Blir det lagom till september som denna skitiga soppa slutligen skall serveras inför svenska folket? För zatan om inte förr Ebba.....det bästa vore fan att bara här är rucklet å nu går jag vidare

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in