2021-12-20, 14:27
Medlem
doctor-potatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Ligger fortfarande ganska tungt i börsen. Sitter och väntar på att börja sälja av inom några år. Dock tyngre i krypto.

BTC kanske backat till nästa jul, men hur mycket har inte bingolotterna och trisslotterna förlorat i värde som man köpte för 5-10 år sen? 100%.

Det är sant. Då har vi slagit fast att BTC > Bingolotter.
Citera
2021-12-20, 14:44
Medlem
Madzen123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Massa björnar i tråden som tror att priset kommer att gå ner till minst 40K. Det kanske det gör, men det kan också vända redan imorgon och rusa uppåt. Ingen vet något om detta.

Mer som talar för att vi går ner till 40k, gå tillbaka och titta hur många gånger BTC har gått ner och återhämtat dessa wicks, det är runt 8/10 - 9/10 gånger. Därför talar detta mer för att vi kommer gå ner dit.
Och varför går den ner 8/10-9/10 gånger? På grund av att det skapas en inbalance in the chart när detta händer.
Men som du säger, allt kan hända, dem kan skita i och gå ner JUST NU, men kommer garanterat gå ner någon gång i framtiden. it´s a matter of WHEN.

Kollar jag på daily så kan vi droppa till dessa priser:
39k-40k
27k-30k
19k-22k
11k-12.6k
Citera
2021-12-20, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Det du inte verkar förstå är att botten kan vara på 40k, men den kan även va på 30k eller 25k.
I början av en stor nergång är många i förnekelsestadiet. Vi såg det i våras och vi såg samma sak för 1 månad seda.
62k- its just a dip
59k- its just a dip
56k - its just a dip
52k- its just a dip
47- its just a dip

Vid ett sådnat här tillfälle är ju risken att det bara fortsätter ner.
Har ännu inte sett något tecken på att priset går sidledes, det går fortfarande ner.

Anledningen till att folk blir ultrabearish är att man vet att det vid såhär stora nergångar kan vara början på en riktig armarket som vi sett förut.
Att du inte verkar ha med den risken när du köper btc är ganska uppenbart.
Visst, ska du hålla btc flera år behöver du inte bry dig men vi som tradear för att sälja efter nån vecka eller så bryr sig.

Ok. Så nu har vi lokaliserat problemet.
Du har köpt BTC vid en högre kurs än dagens, och du skiter på dig för att det har gått ner. Du hoppades att kunna bli rik på kort tid. Grattis! Alla får vi lära oss tålamod nån gång. Håll ett par månader så ska du se att det löser sig. Som sagt Q1 2022 lär marknaden ta fart igen.
Tradi-fi har gått på semester nu, så förvänta dig inget spektakulärt kommande 2 veckor.

Citat:
Ja, jag tror det. Men skulle inte kalla mig björn även om jag tror priset går till 20k. Björn i stunden kanske, men inte björn i längden. Större sannolikhet att vi går till 40k innan 70k iaf. Om man tror på något spelar priset ingen roll. Den här tråden är ju till för att försöka gissa priset. Nått måste man ju tro på.
20k lmao, då blir Microstrategy likviderade. Skulle inte tro det.
Citera
2021-12-20, 17:12
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doctor-potato
Jo marknaden kan som sagt vara irrationell länge. Har i princip sålt alla mina aktier under hösten då jag behövde pengarna till kontantinsats. Känns ändå skönt att vara utanför den marknaden. Nu har jag bara crypto.

Ja det är nog ingen dum idé. Har själv släkt som kommer sitta med där med bingolotterna i högsta hugg. Har de tur kan de ju vinna en ny lott och tvingas sitta i soffan lämpligt till nyårsbingon. BTC är nog ett säkrare kort. Fast nästa jul kanske vi fortsatt ligger runt 45k. Who knows.

Jag gjorde exakt samma sak för nån månad sedan, sålde av alla aktier och det som blev över efter bostadsköpet lades på krypto. Kändes extremt skönt att inte längre oroa sig över börsen.

Kollar man BTC nu så har vi en vacker triangel som bottnar vid 45k. Om några dagar så kommer den brytas, sker det på uppsidan så kan det bli åka av.
Senast redigerad av fittslem 2021-12-20 kl. 17:18.
Citera
2021-12-20, 17:31
Medlem
doctor-potatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Jag gjorde exakt samma sak för nån månad sedan, sålde av alla aktier och det som blev över efter bostadsköpet lades på krypto. Kändes extremt skönt att inte längre oroa sig över börsen.

Kollar man BTC nu så har vi en vacker triangel som bottnar vid 45k. Om några dagar så kommer den brytas, sker det på uppsidan så kan det bli åka av.

Det var nog inte dumt. Tycker ändå crypto är roligare att hålla på med än aktier. Så länge man har pengar så man klarar att leva sitt liv och inte belånar sig för att köpa crypto.

Alla olika projekt, volatiliteten och spekulationerna gör hela cryptouniversum mer intressant och spännande.
Citera
2021-12-21, 03:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
Ok. Så nu har vi lokaliserat problemet.
Du har köpt BTC vid en högre kurs än dagens, och du skiter på dig för att det har gått ner. Du hoppades att kunna bli rik på kort tid. Grattis! Alla får vi lära oss tålamod nån gång. Håll ett par månader så ska du se att det löser sig. Som sagt Q1 2022 lär marknaden ta fart igen.
Tradi-fi har gått på semester nu, så förvänta dig inget spektakulärt kommande 2 veckor.

20k lmao, då blir Microstrategy likviderade. Skulle inte tro det.

Återigen, vi har sett blow off toppar och årslånga bearmarkets alla halveringar innan.
Tradear du inte bitcoin borde du inte ens va i denna tråd för då har du noll att oroa dig öve
Citera
2021-12-21, 07:34
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Återigen, vi har sett blow off toppar och årslånga bearmarkets alla halveringar innan.
Var ser du att vi har gjort en blow of top senast tycker du?
Notera att vi spenderat snart ett kring $35-$65k med ett snitt kring dagens nivåer.

Ingenting i denna marknad liknar några av de tidigare topparna, ingenting.

Så antingen får du hålla med sådana som oss, och säga att Bitcoin inte kommer fortsätta på samma sätt den gjort 2-3 gånger tidigare, eller så får du säga att den nu håller på att bygga för en sedvanlig blow of topp någonstans kring $150k-$300k
Citera
2021-12-21, 12:08
Medlem
Muppetys avatar
Jaha...

Ska man köpa nu? Jag har stoppat in runt 3 000 kr o på en vecka har det gått ner 500 kr. Kommer det gå ner ännu mer? Ska man ta ut i USD o låta det gå ner ännu mer? När vänder det? Mest Bitcoin o Ethereum, men några andra valutor också, alla har gått ner...

MVH
Nybörjare
Citera
2021-12-21, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Jaha...

Ska man köpa nu? Jag har stoppat in runt 3 000 kr o på en vecka har det gått ner 500 kr. Kommer det gå ner ännu mer? Ska man ta ut i USD o låta det gå ner ännu mer? När vänder det? Mest Bitcoin o Ethereum, men några andra valutor också, alla har gått ner...

MVH
Nybörjare
Man säljer inte med förlust om man inte är en trader som vet vad man håller på med. Fyll på om du ska göra nått, annars låt det vara är mitt tips.
Citera
2021-12-21, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Var ser du att vi har gjort en blow of top senast tycker du?
Notera att vi spenderat snart ett kring $35-$65k med ett snitt kring dagens nivåer.

Ingenting i denna marknad liknar några av de tidigare topparna, ingenting.

Så antingen får du hålla med sådana som oss, och säga att Bitcoin inte kommer fortsätta på samma sätt den gjort 2-3 gånger tidigare, eller så får du säga att den nu håller på att bygga för en sedvanlig blow of topp någonstans kring $150k-$300k
Titta linjärt så ser du att BTC har gått paraboliskt från förra året. Det behöver inte bli en blow off top. Jo, det finns mycket som liknar förra cycles, man måste bara kunna se det. BTC liknar även börsen.
Citera
2021-12-21, 12:31
Medlem
Muppetys avatar
Citat:
Man säljer inte med förlust om man inte är en trader som vet vad man håller på med. Fyll på om du ska göra nått, annars låt det vara är mitt tips.
Tack!

Jag stoppade in lite till o hoppas att det vänder, det är inte direkt bråttom, det långtidssparande. Det skulle ju som sagt kännas surt o sälja nu när det gått ner.
Citera
2021-12-21, 12:46
Medlem
Upp 5.93% senaste 24 timmarna.

Inte tillbaka där den ska vara men helt klart en bit på vägen, i synnerhet om det fortsätter när USA vaknat så kan den med lite tur passera 50K dollar igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in