2021-12-20, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
BTC verkar gett sig fan på att landa under 40.000 dollar innnan vi stänger året.

Ser iaf inte bra ut.
Största problemet är när folk tror det ska gå till ett visst pris och det failar stort.
Det blir som att folk ger upp direkt och säljer sen får man vänta 6 månader på nästa hypetåg som vara nån vecka.
Citera
2021-12-20, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Ser iaf inte bra ut.
Största problemet är när folk tror det ska gå till ett visst pris och det failar stort.
Det blir som att folk ger upp direkt och säljer sen får man vänta 6 månader på nästa hypetåg som vara nån vecka.

46,048.21 i skrivande stund...

Problemet är att om vi går under 40.000 så tror jag många kommer att få panik och kursen kommer rasa ännu mer.

En sak som är säker är att BTC verkar följa börsen åtminstone senaste par månaderna. Är det rött på börsen är det rött för BTC och tvärtom.
Citera
2021-12-20, 12:42
Medlem
Citat:
Ser iaf inte bra ut.
Antingen säljer dom eller så fortsätter dom leva i någon slags förnekelse.

Om det hade funnits någon slags reglering i denna marknad (som vissa här påstår att det finns) hade det inte funnits massa pump & dump coins. Det är anledningen till att Youtubers bara behöver säga "No financial advice" för att sedan fortsätta hypa skräp.
Citera
2021-12-20, 12:50
Medlem
Citat:
Ser iaf inte bra ut.

Det är ju nu du ska köpa.

Köpa lågt, sälja högt är tanken om man ska göra nåra pengar.
Blir alltid lika förvånad när folk blir ultrabearish och kapitulerar nära botten. Tänk tvärtom.
Du skulle ha sålt runt 60k, köpt nu.
Citera
2021-12-20, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart

Blir alltid lika förvånad när folk blir ultrabearish och kapitulerar nära botten. Tänk tvärtom.
Du kunde sagt samma sak när vi låg på 60k: "Det är ju nu du ska köpa"
Det var precis samma sak som folk sa december 2017. Dom hade rätt om man jämför med idag, men det dröjde 3 år tills dom fick rätt. Så hade dom rätt i stunden? Det skulle jag inte påstå.

Botten kan lika bra vara på 20k.
Citera
2021-12-20, 13:37
Medlem
doctor-potatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
46,048.21 i skrivande stund...

Problemet är att om vi går under 40.000 så tror jag många kommer att få panik och kursen kommer rasa ännu mer.

En sak som är säker är att BTC verkar följa börsen åtminstone senaste par månaderna. Är det rött på börsen är det rött för BTC och tvärtom.

Ja vi är ju i en stabil nedåtgående trend nu senaste 2 månaderna. Tror nog vi kommer gå ner till 40k men tveksamt om folk kommer börja sälja av mer då. Känns som det är nu många skakas ut när det är sån här långsam grind runt 45-48k.

Och som du säger är det väldigt vad BTC känns gå i linje med börsen. Sen vad som händer på börsen nu tycker jag känns ganska oroande också. Känns som det varit en bubbla som ska spricka där i flera år. Om den spricker ska det bli intressant att se vad som händer med crypto.

Min gissning (förutsatt att det inte blir nån brutal börskrasch) är att vi kommer ligga mellan 38-48k nu till feb/mars. Sedan drar vi upp mot 60k nån gång i mars/april men faller tillbaka lite och ligger runt 52-58k fram till slutet på maj. Sen i juni/juli/augusti kommer vi ta nytt ATH runt 90k och sen finna nån form av stabil grund där runt 72-80k inför hösten. Tror dock inte vi når 100k ATH under den perioden.
Senast redigerad av doctor-potato 2021-12-20 kl. 13:44.
Citera
2021-12-20, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart

Det du inte verkar förstå är att botten kan vara på 40k, men den kan även va på 30k eller 25k.
I början av en stor nergång är många i förnekelsestadiet. Vi såg det i våras och vi såg samma sak för 1 månad seda.
62k- its just a dip
59k- its just a dip
56k - its just a dip
52k- its just a dip
47- its just a dip

Vid ett sådnat här tillfälle är ju risken att det bara fortsätter ner.
Har ännu inte sett något tecken på att priset går sidledes, det går fortfarande ner.

Anledningen till att folk blir ultrabearish är att man vet att det vid såhär stora nergångar kan vara början på en riktig armarket som vi sett förut.
Att du inte verkar ha med den risken när du köper btc är ganska uppenbart.
Visst, ska du hålla btc flera år behöver du inte bry dig men vi som tradear för att sälja efter nån vecka eller så bryr sig.
Citera
2021-12-20, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doctor-potato
Ja vi är ju i en stabil nedåtgående trend nu senaste 2 månaderna. Tror nog vi kommer gå ner till 40k men tveksamt om folk kommer börja sälja av mer då. Känns som det är nu många skakas ut när det är sån här långsam grind runt 45-48k.

Och som du säger är det väldigt vad BTC känns gå i linje med börsen. Sen vad som händer på börsen nu tycker jag känns ganska oroande också. Känns som det varit en bubbla som ska spricka där i flera år. Om den spricker ska det bli intressant att se vad som händer med crypto.

Min gissning (förutsatt att det inte blir nån brutal börskrasch) är att vi kommer ligga mellan 38-48k nu till feb/mars. Sedan drar vi upp mot 60k nån gång i mars/april men faller tillbaka lite och ligger runt 52-58k fram till slutet på maj. Sen i juni/juli/augusti kommer vi ta nytt ATH runt 90k och sen finna nån form av stabil grund där runt 72-80k inför hösten. Tror dock inte vi når 100k ATH under den perioden.
Enligt Pfizer kommer vi befinna oss i en pandemi till 2024. Jag tror därför den ekonomiska bubblan kan pågå ett tag till. Räntorna fortsatt låga. Ingen större panik än. Räknar med att börsen orkar hålla sig över ytan några år till innan det uppstår riktig panik. Det finns tid att hinna likvidera sina assets.

Min släkt köper alltid massa Bingolotter till uppesittarkvällen. I år tänkte jag köpa BTC för exakt samma summa och skicka till en paper wallet som jag skrivit ut med Jul-tema. Sen spara och se hur mycket värdet är nästa jul och jämföra värdet mot deras Bingolotter.

https://paperwalletbitcoin.com/
Senast redigerad av david-taxi 2021-12-20 kl. 14:12.
Citera
2021-12-20, 14:11
Avslutad
Massa björnar i tråden som tror att priset kommer att gå ner till minst 40K. Det kanske det gör, men det kan också vända redan imorgon och rusa uppåt. Ingen vet något om detta.
Citera
2021-12-20, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Massa björnar i tråden som tror att priset kommer att gå ner till minst 40K. Det kanske det gör, men det kan också vända redan imorgon och rusa uppåt. Ingen vet något om detta.
Ja, jag tror det. Men skulle inte kalla mig björn även om jag tror priset går till 20k. Björn i stunden kanske, men inte björn i längden. Större sannolikhet att vi går till 40k innan 70k iaf. Om man tror på något spelar priset ingen roll. Den här tråden är ju till för att försöka gissa priset. Nått måste man ju tro på.
Citera
2021-12-20, 14:20
Medlem
doctor-potatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Enligt Pfizer kommer vi befinna oss i en pandemi till 2024. Jag tror därför den ekonomiska bubblan kan pågå ett tag till. Räntorna fortsatt låga. Ingen större panik än. Räknar med att börsen orkar hålla sig över ytan några år till innan det uppstår riktig panik. Det finns tid att hinna likvidera sina assets.

Min släkt köper alltid massa Bingolotter till uppesittarkvällen. I år tänkte jag köpa BTC för exakt samma summa och skicka till en paper wallet som jag skrivit ut med Jul-tema. Sen spara och se hur mycket värdet är nästa jul och jämföra värdet mot deras Bingolotter.

Jo marknaden kan som sagt vara irrationell länge. Har i princip sålt alla mina aktier under hösten då jag behövde pengarna till kontantinsats. Känns ändå skönt att vara utanför den marknaden. Nu har jag bara crypto.

Ja det är nog ingen dum idé. Har själv släkt som kommer sitta med där med bingolotterna i högsta hugg. Har de tur kan de ju vinna en ny lott och tvingas sitta i soffan lämpligt till nyårsbingon. BTC är nog ett säkrare kort. Fast nästa jul kanske vi fortsatt ligger runt 45k. Who knows.
Citera
2021-12-20, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doctor-potato
Jo marknaden kan som sagt vara irrationell länge. Har i princip sålt alla mina aktier under hösten då jag behövde pengarna till kontantinsats. Känns ändå skönt att vara utanför den marknaden. Nu har jag bara crypto.

Ja det är nog ingen dum idé. Har själv släkt som kommer sitta med där med bingolotterna i högsta hugg. Har de tur kan de ju vinna en ny lott och tvingas sitta i soffan lämpligt till nyårsbingon. BTC är nog ett säkrare kort. Fast nästa jul kanske vi fortsatt ligger runt 45k. Who knows.
Ligger fortfarande ganska tungt i börsen. Sitter och väntar på att börja sälja av inom några år. Dock tyngre i krypto.

BTC kanske backat till nästa jul, men hur mycket har inte bingolotterna och trisslotterna förlorat i värde som man köpte för 5-10 år sen? 100%.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in