Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-12-21, 04:33
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Du läste kanske mitt tidigare inlägg?
Självklart har jag läst ditt tidigare inlägg? Läser du andras inlägg?
I ditt inlägg framförde du en 'annan teori' (=spekulation) än den som du svarade på. Det var inte inte så givande?
Citat:
Får man fråga varför du är motståndare till den teorin?
Jag tycker absolut att du kan fråga och få ett svar? Du håller väl med om att det är trist med användare som bara ställer frågor till andra utan att svara?
Citat:
PMS känns som en betydligt mer trolig anledning till användning av p-piller än dina märkliga sexuella fantasier.

(FB) Malmö 2021-09-25: Misstänkt människorov, Beata Ratzman hittad avliden 2021-11-20
Varför känns det som en "betydligt mer trolig anledning" än min?
Din kommentar om sexuella fantasier säger mer om dig än om mig?
Citat:
Dessutom så hänger teorin om stark PMS ihop med teorin om ett gräl som urartade med en tragisk olyckshändelse som följd?
Är du helt övertygad på att det var en "tragisk olyckshändelse"?
Kan det inte ha varit sorglig olycka, ett jättegräl, ett storbråk, ett våldsamt gräl och batalj eller självförsvar?
B kanske får skylla sig själv? Hon kanske var riktigt "bitchig"?
Senast redigerad av Drooid 2021-12-21 kl. 04:47.
Citera
2021-12-21, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barby
Hej igen!

Det är roligt att läsa vad ni tycker om mig

Jag vill berätta om min teori. Beata bad sin man att köra henne till Oxie en dag innan försvinnanden. Hon var inte rädd att åka med honom. Hon kunde ta med sig den äldste sonen. Varför följde med dom den yngste ? Har någon tänkt om detta?

I bilen började dem bråka framför sonen, som är bara 7 år gammal.

Han gick med henne ut ur bilen. Jag tror att dem slågit varandra. Säkert att hennes blod finns det på hans kläder.

Man blev upprörd och lämnade henne där. Hon var i liv.

Beata hade telefon med sig och kunde ringa vem som helst för hjälp. Om vi ska tro hennes man, Beata har en älskling, en bil och en lägenhet i Polen. Säkert att polisen fick information om detta och ska söka henne i Polen.

Sista information som jag hörde och vill berätta för er : Hon ändrade utseende. Iallafall en person som känner henne väl kunde inte känna henne först. Hon hade med sig den 7 åriga sonen, då förstår den person att det är hon !!!

Den sista information får mig tro att hon förberedde sin flykt i förväg.

PS. Jag är inte ung. Och svenska språket är inte min modersmål. Vissa skulle vara mer toleranta. Tack.

Inlägg från 27/10 2021 sid 217

Intressant att läsa ditt inlägg som är gjort innan B hittades, och innan väskan blev funnen i närheten av Polenfärgan.

Pratade du med C efter att han och B blev oense där i bilen (när sonen var med)? Alltså innan polisen hämtade upp honom på nattkröken?
Citera
2021-12-21, 08:18
Medlem
sybels avatar
Citat:
Du läste kanske mitt tidigare inlägg? PMS känns som en betydligt mer trolig anledning till användning av p-piller än dina märkliga sexuella fantasier.

(FB) Malmö 2021-09-25: Misstänkt människorov, Beata Ratzman hittad avliden 2021-11-20

Dessutom så hänger teorin om stark PMS ihop med teorin om ett gräl som urartade med en tragisk olyckshändelse som följd?
HA, HA, HA!!! Tänk om du inte varit så okunnig, stursk och stor i korken när väskan hittades, utan du tagit till dig kunskapen andra förmedlade. Då kunde du direkt använt pillerna som slagträ till urartatgrälolyckshändelse när älskareteorihypotesen kröp iväg med svansen mellan benen i stället för att sno in dig .
Tänk vad p-piller är bra! De kan användas till ALLT! 🤣
Citera
2021-12-21, 08:46
Medlem
Citat:
Hej igen!

Det är roligt att läsa vad ni tycker om mig

Jag vill berätta om min teori. Beata bad sin man att köra henne till Oxie en dag innan försvinnanden. Hon var inte rädd att åka med honom. Hon kunde ta med sig den äldste sonen. Varför följde med dom den yngste ? Har någon tänkt om detta?

I bilen började dem bråka framför sonen, som är bara 7 år gammal.

Han gick med henne ut ur bilen. Jag tror att dem slågit varandra. Säkert att hennes blod finns det på hans kläder.

Man blev upprörd och lämnade henne där. Hon var i liv.

Beata hade telefon med sig och kunde ringa vem som helst för hjälp. Om vi ska tro hennes man, Beata har en älskling, en bil och en lägenhet i Polen. Säkert att polisen fick information om detta och ska söka henne i Polen.

Sista information som jag hörde och vill berätta för er : Hon ändrade utseende. Iallafall en person som känner henne väl kunde inte känna henne först. Hon hade med sig den 7 åriga sonen, då förstår den person att det är hon !!!

Den sista information får mig tro att hon förberedde sin flykt i förväg.

PS. Jag är inte ung. Och svenska språket är inte min modersmål. Vissa skulle vara mer toleranta. Tack.
Ska du spara resten till julafton ?!
Vad hände sen?
Citera
2021-12-21, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt

Intressant att läsa ditt inlägg som är gjort innan B hittades, och innan väskan blev funnen i närheten av Polenfärgan.

Pratade du med C efter att han och B blev oense där i bilen (när sonen var med)? Alltså innan polisen hämtade upp honom på nattkröken?

Nej.
Citera
2021-12-21, 09:04
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt

Det var väl Barby som slängde väskan för att hjälpa polisen på fel spår? 🤔
Citera
2021-12-21, 09:54
Medlem
Citat:
Nej.

Har Cezary ett stort ärr på ovansidan handen?
Citera
2021-12-21, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77

Jag vet inte.
Citera
2021-12-21, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Ska du spara resten till julafton ?!
Vad hände sen?

Kan jag PM:a dig min teori?
Citera
2021-12-21, 10:07
Medlem
Citat:
Men nu finns det väl inga tecken på att C var svartsjuk?

Å andra sidan så kan vi begrunda uttrycket "ingen rök utan eld"

C hade kanske anledning att vara vaksam?

Finns många tecken. Han accepterade inte skilsmässan, han slog henne troligen, han la ut massa kärleksförklaringar på fb medans B försökte avsluta äktenskapet, han sov utanför hennes dörr när hon inte ville ha honom där.
Citera
2021-12-21, 10:07
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77

Citat:
Jag vet inte.
Hade han handskar på när han höll monologen?
Citera
2021-12-21, 10:13
Medlem
Citat:
Straffet kan sättas ned för den som blivit provocerad av någon. Det märks att du inte har läst på om detta trots att du är aktiv i princip dygnet runt.
.
Lagen ändrades 2020. Det beror också på om det var en systematisk misshandel eller ett enda tillfälle som gick överstyr. Det GÅR inte att säga si eller så. Varje fall ska granskas. Att som du rapa upp din lastbilschaufför, ett enda fall, känns desperat.

Gå hem och slå ihjäl din fru som experiment, och se vad som juridiskt kommer hända det närmaste halvåret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in