2021-10-27, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Visst kan det göra det. Har man lämnat sin familj en gång på det viset som är beskrivet då kan man göra det två gånger.
Kan vara så att bråket handlade om flytten till Polen. Hon ville ha ensamvårdnad för att kunna flytta med barnen.
Det ville inte maken. Då lämnar hon barnen och flyttar ändå.
Mannen är ändå omhäktad men det kan han bli bara för att han saknar alibi för en viss tidsperiod.
Hur kul är det egentligen att jobba i en stad som Malmö sim är knappast invandrar vänlig och ha ett dåligt betalt jobb och borta från hemlandet och sina släktingar.
Min kusin fru är från usa. Hon ville flytta tillbaka med barnen och det ville inte mannen. Det blev ordentligt bråk om det och hon flyttade ändå och lämnade maken att ta hand om småttingarna.

Man sitter inte på sannolika skäl enbart för att man saknar alibi. Då hade misstankegraden varit skäligen misstänkt.
Citera
2021-10-27, 16:27
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Visst kan det göra det. Har man lämnat sin familj en gång på det viset som är beskrivet då kan man göra det två gånger.
Kan vara så att bråket handlade om flytten till Polen. Hon ville ha ensamvårdnad för att kunna flytta med barnen.
Det ville inte maken. Då lämnar hon barnen och flyttar ändå.
Mannen är ändå omhäktad men det kan han bli bara för att han saknar alibi för en viss tidsperiod.
Hur kul är det egentligen att jobba i en stad som Malmö sim är knappast invandrar vänlig och ha ett dåligt betalt jobb och borta från hemlandet och sina släktingar.
Min kusin fru är från usa. Hon ville flytta tillbaka med barnen och det ville inte mannen. Det blev ordentligt bråk om det och hon flyttade ändå och lämnade maken att ta hand om småttingarna.

Du har inte uppfattat allt rätt.
Två äldre pojkar är inte C pappa till då har han inte heller vårdnad över de. Deras pappa bor i Polen.
Men...hon ville inte flytta till Polen enligt hennes mamma som föreslog detta efter att Beata var svårt misshandlat i december 2020. Beata nekade och sa att hon trivdes i Sverige.
Senast redigerad av ursalund 2021-10-27 kl. 16:31.
Citera
2021-10-27, 16:45
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Över hälften av alla mördade kvinnor mördas av sina ex eller makar.

Men nu är kvinnan endast försvunnen i nuläget, hon kan dessutom ha rymt som tidigare 2013.

Har du någon statistik att tillgå som visar hur vanligt det är att flerbarnsmammor rymmer från make och barn?

Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
I detta fall finns det mängder av indicier som talar för att han är inblandad. Det visar även de två omhäktningarna av honom. Häktningsgraden talar dessutom för att det redan finns bevis som inte kommit allmänheten till känna.

Ok, enligt din logik så är han alltså misstänkt för att han är häktad?

Dvs, han måste nästan vara skyldig eftersom han är misstänkt och häktad?

Vilka är de viktigaste indicierna enligt dig som pekar på inblandning?
Citera
2021-10-27, 16:54
Medlem
MadZero99s avatar
Alltid lika kul när det är finns allvetande experter i kriminologi på Flashback

Han är omhäktad av en anledning. Om både gärningsmannaprofilgruppen och sökningar på nya ställen är aktuellt och han ändå blir omhäktad, så tyder det ju på att något av dessa har förstärkt teorin om att han är skyldig. Vi kan sitta med våra egna teorier fram och tillbaka från båda håll men det är helt uteslutet att han hålls häktad ”bara för att”. Polisen må ha viss historik med inkompetens men med tanke på alla resurser dom har tagit in, speciellt gärningsmannaprofilgruppen, så tvivlar jag högst att så är fallet.

Nåja, ska bli intressant att se om dom hittar något nästa sök.
Citera
2021-10-27, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Men nu är kvinnan endast försvunnen i nuläget, hon kan dessutom ha rymt som tidigare 2013.

Har du någon statistik att tillgå som visar hur vanligt det är att flerbarnsmammor rymmer från make och barn?

Det har jag inte. Men det måste vara extremt ovanligt att en flerbarnsmamma rymmer från make och barn och lyckas hålla sig undan i en månad utan att lämna ett enda spår efter sig.

Jag har postat detta till dig tidigare.

•Hon har ansökt om skilsmässa
•Hon har anmält honom för misshandel och olaga hot
•Hon har ansökt om kontaktförbud
•Hon hade skaffat sig skyddad identitet
•Två personer har berättat att Beata talat om för dom att hon har blivit misshandlad (finns även bilder)
•Han är den sista som setts tillsammans med henne
•Blodiga kläder har hittas i sökområdet där dom senast sågs tillsammans
*Fynd i hans bil har skickats till nfc.
•Hennes väska innehållande kreditkort, P piller och avstängd mobil har hittats nära färjeterminalen i Ystad

Detta tillsammans med att statistiken säger att en kvinna är som mest sårbar när hon precis lämnat en kontrollerande och våldsam man (ej bekräftat att han är våldsam och kontrollerande men vittnen har dock gått ut med det) får mig att tro att han är skyldig.
Citera
2021-10-27, 17:54
Medlem
Citat:

Enligt allas logik, utom din, så är han misstänkt för att han är häktad. Man får nämligen inte häkta någon som inte är misstänkt. Man får definitivt inte OMhäkta någon som inte är på SANNOLIKA skäl misstänkt. Vad är det du inte förstår?
Citera
2021-10-27, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
De drack inte polsk vodka bara "denaturat". Det är polsk motsvarighet till t-sprit.
Det läste jag i kaffesump i morse.

Svaret är: JA. De drack väldigt mycket, Bea hade stora problem med polsk billig vodka. JA
Citera
2021-10-27, 18:23
Medlem
Hej igen!

Det är roligt att läsa vad ni tycker om mig

Jag vill berätta om min teori. Beata bad sin man att köra henne till Oxie en dag innan försvinnanden. Hon var inte rädd att åka med honom. Hon kunde ta med sig den äldste sonen. Varför följde med dom den yngste ? Har någon tänkt om detta?

I bilen började dem bråka framför sonen, som är bara 7 år gammal.

Han gick med henne ut ur bilen. Jag tror att dem slågit varandra. Säkert att hennes blod finns det på hans kläder.

Man blev upprörd och lämnade henne där. Hon var i liv.

Beata hade telefon med sig och kunde ringa vem som helst för hjälp. Om vi ska tro hennes man, Beata har en älskling, en bil och en lägenhet i Polen. Säkert att polisen fick information om detta och ska söka henne i Polen.

Sista information som jag hörde och vill berätta för er : Hon ändrade utseende. Iallafall en person som känner henne väl kunde inte känna henne först. Hon hade med sig den 7 åriga sonen, då förstår den person att det är hon !!!

Den sista information får mig tro att hon förberedde sin flykt i förväg.

PS. Jag är inte ung. Och svenska språket är inte min modersmål. Vissa skulle vara mer toleranta. Tack.
Citera
2021-10-27, 18:29
Medlem
Citat:

Han är häktad för att han är misstänkt. För oss lekmän är han misstänkt för att han är häktat. Hänger du med?

Juridiskt ökar ju inte misstankegraden för att han är häktat. Graden av misstanke avgörs av vilka bevis som finns mot honom.
Citera
2021-10-27, 18:34
Medlem
Citat:

Han är självklart misstänkt för han är häktad. Omhäktad därför att han är misstänkt.
Dom har alltså på goda grunder häktat honom. Det är det vi vet, det är du som är ute och flyger med helt ovidkommande teorier.
Hör du möjligen till kategorin som tycker att om en kvinna är berusad är det hennes eget fel om hon blir våldtagen och eller slagen? Det låter i a f så
Citera
2021-10-27, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barby
Hej igen!

Jag vill berätta om min teori. Beata bad sin man att köra henne till Oxie en dag innan försvinnanden. Hon var inte rädd att åka med honom. Hon kunde ta med sig den äldste sonen. Varför följde med dom den yngste ? Har någon tänkt om detta?

Han gick med henne ut ur bilen. Jag tror att dem slågit varandra. Säkert att hennes blod finns det på hans kläder.

Beata hade telefon med sig och kunde ringa vem som helst för hjälp. Om vi ska tro hennes man, Beata har en älskling, en bil och en lägenhet i Polen. Säkert att polisen fick information om detta och ska söka henne i Polen.

Sista information som jag hörde och vill berätta för er : Hon ändrade utseende. Iallafall en person som känner henne väl kunde inte känna henne först. Hon hade med sig den 7 åriga sonen, då förstår den person att det är hon !!!

PS. Jag är inte ung. Och svenska språket är inte min modersmål. Vissa skulle vara mer toleranta. Tack.

Nu blev det rörigt! Var hon i Oxie en dag innan försvinnandet? Vad skulle hon göra i Oxie?
Att 7 åringen följer med är väl självklart då man inte lämnar en 7 åring själv.
Citera
2021-10-27, 19:23
Medlem
MadZero99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barby
Hej igen!

Och han berättade detta för dig när ni egentligen inte känner varandra? + om han har sagt detta till dig har du info som polisen skulle kunna ha nytta av. Vänd dig dit istället för skvallerforum
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in