2021-12-21, 07:13
Medlem
dANiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Malaria lever kvar i levern för evigt och smittar den bärande spontant. Ken kommer få många chanser att dö av skiten.

Vilket årtal lever du i?
Citera
2021-12-21, 07:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dANii
Vilket årtal lever du i?

Parasiten söker sig till levern där den förökar sig innan den söker sig ut i blodet när de är tillräckligt många och orsakar malaria. Har de inga läskunniga där du bor?

Citat:
För P. falciparum är inkubationstiden i regel två till fyra veckor, men kan vara upp till tre månader. För vissa av de andra arterna kan den i undantagsfall uppgå till flera år eftersom vissa malariaparasiter kan ligga vilande i levern.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/smittsamma-sjukdomar/malaria/

Citat:
Cirka 100 parasiter överförs till däggdjursvärden genom ett myggbett, där de sedan flyttar till levern, en metaboliskt rik miljö som fungerar som en inkubator där parasiterna snabbt kan reproducera sig. Efter 7-10 dagar lämnar cirka 10 000 parasiter levern för att invadera röda blodkroppar, där de orsakar symtomen på malaria.

https://www.forskning.se/2019/11/15/genombrott-for-nya-lakemedel-mot-malaria-i-leverstadiet/
Citera
2021-12-21, 07:51
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan
E han död än?
Tyvärr inte! Det hela verkar ha varit ett PR trick av negern.
Citera
2021-12-21, 07:55
Medlem
Ratads avatar
Jaha, ska vi bry oss nästa gång Ken ropar "varg"?

Nä.
Citera
2021-12-21, 07:58
Medlem
En fullständig mediahora, di kallart.
Citera
2021-12-21, 08:30
Medlem
Globalsitmedia använde krigsrubriker gällande KR:s påstådda covidsjukdom. Ska vi gissa att de väljer att låtsas som om inget hänt?
De vet att fårskocken endast läser rubriker...
Senast redigerad av Tompa81 2021-12-21 kl. 08:33.
Citera
2021-12-21, 08:33
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CC
Det stämmer inte.
Malaria är kronisk, ja, men vanligtvis vänjer kroppen sig och anfallen kommer allt mer sällan för att efter några år oftast upphöra helt.
För en vuxen, frisk person är malaria inte dödligt och den sprids aldrig från person till person, utan via malariamyggan som lever i sumpmarker eller fuktiga miljöer (malaria - från franskans mal air)
Anfallen är dock plågsamma, man blir oerhört sjuk. Fullständigt utslagen.
Min minnesbild av malaria kan gälla 1800-talet innan man visste hur malaria spreds, och när människor i allmänhet hade sämre motståndskraft. Det dog t.ex 27.000 arbetare när Panama-kanalen byggdes
https://sv.wikipedia.org/wiki/Panamakanalen
Citera
2021-12-21, 08:37
Medlem
Han är väl sjuk? Är väl tuffare vara sjukhussjuk i malaria än i en förkylning?
Citera
2021-12-21, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlixtarDunder
Han är väl sjuk? Är väl tuffare vara sjukhussjuk i malaria än i en förkylning?
Ja, jag tar då bra mycket hellre en till sväng av corona än malaria.
Citera
2021-12-21, 09:19
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Globalsitmedia använde krigsrubriker gällande KR:s påstådda covidsjukdom. Ska vi gissa att de väljer att låtsas som om inget hänt?
Det förefaller sannolikt.

Det blir nog tyst.

Eller så en rubrik i stil med :

”Covidsjuke Ken Ring tillfrisknad från Malaria”
Citera
2021-12-21, 09:30
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN
Är man riktigt sjuk så twittrar man kanske lite.
Testa att ligga döende och kolla hur twittersugen du är.
Jag kan lova dig att ingen som är döende twittrar.

Jag gör det enkelt jag citerar mig själv..
Visst man man dö av malaria men det behövs inte om man har tillgång till sjukvård.

Ja gott folk såhär har dom det i Kenya, negrer som diagnostiserar negrer och nu ska negern flyga till Sverige med alla andra som har sugit i sig en ny version av covid från djungeln.
Grattis världen.
Citera
2021-12-21, 09:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81

De låtsas inte som ingenting.

Expressen: Ken Ring backar: ”Jag är inte sjuk i covid”

”Rapparen Ken Ring sa tidigare i veckan till Aftonbladet att han var sjuk i covid-19 och att han vårdades på intensiven för det i Kenya.
Nu skriver rapparen själv på Instagram att det inte stämmer.” https://www.expressen.se/noje/ken-ring-backar-jag-ar-inte-sjuk-i-covid/

Aftonbladet: Ken Rings nya sjukdomsbesked: Drabbad av malaria – var inte covid

”Ken Ring berättade att han var ”döende på sjukhus” med ”corona på intensiven”.
Men nu mår rapparen bättre.
Han säger att han först fick fel diagnos av läkarna.
”Diagnosen ändrades till malaria”, säger han i ett meddelande till Aftonbladet.” https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/G3n6Gx/ken-rings-nya-sjukdomsbesked-drabbad-av-malaria--var-inte-covid
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in