2021-12-21, 09:52
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
De låtsas inte som ingenting.

Expressen: Ken Ring backar: ”Jag är inte sjuk i covid”

”Rapparen Ken Ring sa tidigare i veckan till Aftonbladet att han var sjuk i covid-19 och att han vårdades på intensiven för det i Kenya.
Nu skriver rapparen själv på Instagram att det inte stämmer.” https://www.expressen.se/noje/ken-ring-backar-jag-ar-inte-sjuk-i-covid/

Aftonbladet: Ken Rings nya sjukdomsbesked: Drabbad av malaria – var inte covid

”Ken Ring berättade att han var ”döende på sjukhus” med ”corona på intensiven”.
Men nu mår rapparen bättre.
Han säger att han först fick fel diagnos av läkarna.
”Diagnosen ändrades till malaria”, säger han i ett meddelande till Aftonbladet.” https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/G3n6Gx/ken-rings-nya-sjukdomsbesked-drabbad-av-malaria--var-inte-covid

Vilken läkare ger coviddiagnos utan testning? Ja ja, böäst att inte säga mer.
Citera
2021-12-21, 10:04
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Det kan väl vara språkförbistring? Läkarna i Nairobi är säkert nästan lika dåliga på svenska och engelska som läkarna på SÖS.
Citera
2021-12-21, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iloveass2
Så den döende i det egna rummet ska ge fan i att kommunicera med omvärlden, av respekt för att övriga döende i andra rum ska få dö ifred? Dummaste jag hört, låt de döende sända live bäst fan de vill, särskilt om det är från ett eget rum.

Vad är det du inte fattar det finns förbud för det är oetiskt och vi snackar om personers sista tid i livet.
Det du säger är enbart sjukt att tillåta folk streama sin egen död? Även om du har ett eget rum så tar sig anhöriga till plats. Kan inte anhöriga vara på plats så dör man ensam. Detta är ju en av dom saker som många reagerade på. Om det varit så som du säger hade vi haft hundratals av person som streamat från IVA för sälja vaccin! Moderna hade riggat upp Influenser hörnor i varje sjukhus. Nä, hör du själv hur bängt detta låter?
Citera
2021-12-21, 10:19
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Det kan väl vara språkförbistring? Läkarna i Nairobi är säkert nästan lika dåliga på svenska och engelska som läkarna på SÖS.

Covid = Covid på alla språk i hela världen.

Malaria = Malaria på alla världens språk.
Citera
2021-12-21, 10:44
Medlem
NukeTheWhaless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NukeTheWhales
Känns lite "billigt" av Ken att försöka utnyttja liten sjukdom (om han ens är sjuk) och en (eventuell) sjukhusvistelse för att få uppmärksamhet i media.

Minskade STIM-pengar som ligger bakom? Vill nog öka sina spelningar på Spotify...

Sammanträffande att han postar att "döden är nära" för 3 månader sedan... För att nu i december gråta ut i media ”Jag är döende på sjukhus. Jag ligger med corona på intensiven”.

Postar en video på Twitter "fuck er alla", som ser ut att vara från hans vanliga jävla säng...

Så Ken ljög för Aftonbladet att han hade Covid-19, för att få publicitet.

Aftonbladet publicerar helt okritiskt Kens påstående att han har Covid-19, utan att ha fått se någon kopia på testresultat för att påvisa coronan. För att få klick och reklamvisningar.

Allt enligt principen "du slickar mitt anus, så slickar jag ditt anus och vi båda vinner på det".

Kenny har såklart inte fått något testresultat som påvisar Covid-19, och han vet det. Men han är inte så obevandrad inom mediavärlden att han inte förstår att det säljer betydligt bättre år 2021 att ha coronan, än malaria.

"fick fel diagnos av läkarna" är givetvis skitsnack som han fattar att han kan komma undan med. Man testar ett prov, som man tar på patienten, t.ex. från näsan, och ser om det är coronaviruset man hittar. Man ställer inte diagnos på anamnes eller något annat... Speciellt inte på patient som ligger på intensiven, inte ens i Afrika.

”Det var en resa jag aldrig kommer glömma, men allt händer för en anledning. Ber nu att alla respekterar mig och min familj nu och slutar sprida rykten. Tacksam för det, jag är inte sjuk i covid och jag är inte på intensiven. Jag är sjuk ja, men så enkelt dör jag inte”, skriver han.
Fast det är ju han själv som sprider rykten.

Och det är han själv som påstår att han håller på att dö.

Vill han att folk "respekterar mig" så ska han nog undvika att hora ut sig i kvällstidningarna.
Citera
2021-12-21, 10:46
Avslutad
Ken ser inte ut att må särskilt bra på bilden han laddat upp på Instagram när han flyger hem. Han är irriterad för att 37 pers ringt till hans familj, vänner och kollegor.

Han åkte till sjukhuset i onsdags och lades i ett rum och blev tillsagd att han hade Covid. På fredagen fick han veta att det var Malaria.

Igår flög han till Sverige; svettig, med ”drogögon mitt i ansiktet”, som Fredrik hade sagt.

https://www.instagram.com/p/CXtpwahKbEC/
Citera
2021-12-21, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Min minnesbild av malaria kan gälla 1800-talet innan man visste hur malaria spreds, och när människor i allmänhet hade sämre motståndskraft. Det dog t.ex 27.000 arbetare när Panama-kanalen byggdes
https://sv.wikipedia.org/wiki/Panamakanalen

Jag har själv haft malaria, men det finns tydligen olika varianter, vilket jag inte visste, men som BlowTheClaymores förklarar här i tråden.
Citera
2021-12-21, 11:06
Medlem
Madgetts avatar
Citat:
Ken ser inte ut att må särskilt bra på bilden han laddat upp på Instagram när han flyger hem. Han är irriterad för att 37 pers ringt till hans familj, vänner och kollegor.

Han åkte till sjukhuset i onsdags och lades i ett rum och blev tillsagd att han hade Covid. På fredagen fick han veta att det var Malaria.

Igår flög han till Sverige; svettig, med ”drogögon mitt i ansiktet”, som Fredrik hade sagt.

https://www.instagram.com/p/CXtpwahKbEC/

Ken har haft "drogögon mitt i ansiktet" senaste 25 åren, inget nytt.
Citera
2021-12-21, 11:33
Medlem
Njursaltares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Medicinman eller ålderman antagligen.

Otroligt hur dessa mörka män tror att det vara är att ljuga.
Citera
2021-12-21, 12:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult

Du tror läkare i Nairobi inte kan engelska?

Det är fan otroligt hur dålig koll svenska flashbackare har på sin omgivning.
Citera
2021-12-21, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhatTheHeck
Vad är det du inte fattar det finns förbud för det är oetiskt och vi snackar om personers sista tid i livet.
Det du säger är enbart sjukt att tillåta folk streama sin egen död? Även om du har ett eget rum så tar sig anhöriga till plats. Kan inte anhöriga vara på plats så dör man ensam. Detta är ju en av dom saker som många reagerade på. Om det varit så som du säger hade vi haft hundratals av person som streamat från IVA för sälja vaccin! Moderna hade riggat upp Influenser hörnor i varje sjukhus. Nä, hör du själv hur bängt detta låter?
Du förstår ju inte själv vad du skriver. Det är inte oetiskt att tillåta en döende att kommunicera med omvärlden. Däremot vore det förstås oetiskt att sända en döendes person sista stund mot dennes vilja. Det är dock inte vad jag pratar om.

Sen tror jag knappast att hundratals döende skulle sända reklam som sista gärning i livet.
Citera
2021-12-21, 12:22
Medlem
Citat:
De låtsas inte som ingenting.

Expressen: Ken Ring backar: ”Jag är inte sjuk i covid”

”Rapparen Ken Ring sa tidigare i veckan till Aftonbladet att han var sjuk i covid-19 och att han vårdades på intensiven för det i Kenya.
Nu skriver rapparen själv på Instagram att det inte stämmer.” https://www.expressen.se/noje/ken-ring-backar-jag-ar-inte-sjuk-i-covid/

Aftonbladet: Ken Rings nya sjukdomsbesked: Drabbad av malaria – var inte covid

”Ken Ring berättade att han var ”döende på sjukhus” med ”corona på intensiven”.
Men nu mår rapparen bättre.
Han säger att han först fick fel diagnos av läkarna.
”Diagnosen ändrades till malaria”, säger han i ett meddelande till Aftonbladet.” https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/G3n6Gx/ken-rings-nya-sjukdomsbesked-drabbad-av-malaria--var-inte-covid
Expressen rapporterar korrekt med KR högt upp på sidan. Bra gjort, det är så det ska vara. Lite förvånande att de fick tillåtelse att göra det.

Aftonbladet har gömt rättningen i nöjesbladet, medan den första nyheten om KR påstådda Covidsjukdom var högst upp och synlig, med stora rubriker. En medveten handling för att dölja lögnen således.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in