Citat:
Ursprungligen postat av
F.Hansen
Han var helt borta för att han var stenhög.
Tänk vilket gyllene tillfälle att "våra två världar" kolliderar:
Några anti-vaccare här i Flashbackstråden rekommenderade honom att äta malariamedicin mot corona, och så visade det sig att han hade malaria! -Då funkade medicinen tursamt nog! -Mot "fel sjukdom", men det var ändå "rätt sjukdom för medicinen"!
Jag slutar aldrig att förvånas över att Flashbacks-råd, oavsett hur fel dessa än är "rent vetenskapligt" ändå så att säga funkar ibland när man har "bonna-tur"!
Ken Ring har alltså råkat ut för malaria, och börjar tillfriskna, om man får tro skvallret här i tråden. Tråden rekommenderade malaria-medicin (mot corona, hehe), och det blev som vi brukar säga här i Göteborg: "Det blev så mycket fel så att det blev rätt!".
Invermektin eller något liknande det heter som rekommenderades i tråden för vår gode Ken.
En erkänd medicin mot malaria, men inte mot corona.
Någon som vet om han är på väg hem mot Borås/Sverige?
Trots att jag inte gillar rap/hiphop som musikstil, uppskattar jag märkligt nog Kens stil.
En liten låt av Kenta.
Visar tragedierna bland de utsätta "nysvenskarna". (Som de ofta skapat själva utan vår förskyllan..)
Ken Rings nya sjukdomsbesked: Drabbad av malaria – var inte covid
Sa tidigare till Aftonbladet att han var ”döende”
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/G3n6Gx/ken-rings-nya-sjukdomsbesked-drabbad-av-malaria--var-inte-covid
För att försvara Ken lite: Man kan bli jävligt sjuk av malaria om man har otur och inte får läkarvård/medicin i tid. Får man dock"Ivermektin" eller vad det heter. motmedel snabbt och i tid, kan man repa sig rätt fort. Malaria är en rätt enkel sjukdom att diagnosticera, bra sjukhus (finns några få) i Afrika ser detta rätt snabbt och sätter in motmedel omedelbart. En av mina flickvänner i 20års-åldern, hade jobbat som sjuksköterska för SIDA i Afrika. Typ Kenya, Nigeria och Tanzania. Hennes kollega, också svensk sjuksköterska som var "halvgravid", typ i fjärde månaden, fick malaria och dog på ett par dagar där nere i Afrika. Så malaria är absolut inget att leka med! Ken kan mycket väl ha varit "döende" när han sa så.
Malaria får man också leva med "resten av livet". Medicinerna är bara dämpande, botar inte. Kan jämföras med Treo och nässprej mot förkylning; botar inte men dämpar symptomen.
Parasiten är farlig! (Syftar på malaria. Dödar fler människor per år än corona.)