2021-12-20, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trenkilo
Ju mer anti-vaxare som stryker med, desto bättre. Världen blir en bättre befolkning utan dessa tomtar.

Ja, en värld full med människor med empati och åsikter likt dina blir nog underbar.
Citera
2021-12-20, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Även om det finns studier, vad exakt har man mätt för att veta det?

Snarast omöjligt utan att sätta försökspersonerna i ett rum och smitta ner dem med virus för att se vad som händer!

Ja det finns studier, se mina (och andras) tidigare inlägg.

Så du anser att de vaccinrekommendationer som alla smittskyddsmyndigheter förordar är "kvalificerat skitsnack"? Varför då?
Citera
2021-12-20, 17:55
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Professorn sa det;
Från 7 timmar- 24 timmar (om jag minns rätt var det tom 24 timmar).

Herrarna talar mest om de problem som uppstår vid direkt injektion i blodet, det med lymfsystemet och läckage ut i blodet var en parentes.

Biverkningar som inflammation som uppträder efter fyra dygn eller mer torde inte bero på vaccinering i blodet? För så segt kan det väl ändå inte gå?

Snarare ger injektion i blodet en väldigt snabb reaktion vad jag vet.

Edit!
Att mRNA skulle hackas sönder av lymfan kan jag inte se. Ej heller nämns det i videon.

Från det vaccinet tinats till injektion får det gå max 6h sen anses vaccinet förbrukat. Det ryms ju ganska precis inom ditt tidsintervall.

Det är svårt att säga när inflammationen upptäcks i tid. Om du får ut vaccinet i blodet så kan det ju cirkulera ett tag till det fusionerar med en cell, säg i hjärtat. Sen ska det tillverkas spikproteiner där som sen immunförsvaret får syn på och angriper vilket ger inflammationen. Jag har helt enkelt inte kunskaper att bedöma tidsintervallet. Men jag har läst om viruset och tiden det tar från att spikproteinet hakar fast i ace-2 receptorn till virusreproduktion är ca: 10h, vet inte om det går att applicera på mRNA vaccinen.

Lymfan tar hand om slaggprodukter, mRNA borde ses som en sådan även nanolipiden, fast det kan jag ju inte säga med säkerhet.
Citera
2021-12-20, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trenkilo
Ju mer anti-vaxare som stryker med, desto bättre. Världen blir en bättre befolkning utan dessa tomtar.

Synd för dig då att Pfizer's egen dubbel-blind-studie visade att dödligheten var högre i gruppen vaccinerade.
Citera
2021-12-20, 17:56
Medlem
Var är trådens alla statistiknördar?
Hur ser det ut med omikron?
Vart lutar det?
Hur är siffrorna i Sydafrika? UK? Norge?
Antal som behöver vård per smittade är mest intressant.
Citera
2021-12-20, 17:59
Medlem
vetenskapspartiets avatar
Citat:
– Det finns inget medicinskt eller epidemiologiskt berättigande för Covid-passet, det är endast avsett att pressa de ovaccinerade att vaccinera sig”, sa hälsominister Nitzan Horowitz i en video som sändes på israeliska Channel 12.

https://samnytt.se/video-minister-erkande-inget-medicinskt-berattigande-for-corona-pass/
Citera
2021-12-20, 18:01
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/a7yP6E/nu-okar-vaccinviljan-i-rosengard-vill-fortsatta-trana

Folkhälsa i gettot, vaccin på förmiddag maxpass i gymmet på em.
Citera
2021-12-20, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Ovaccinerade smittar 3 gånger mer:

https://www.ssi.dk/-/media/cdn/files...gb28.pdf?la=da

Vaccinerade är smittsamma kortare tid än ovaccinerade:

https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMc2102507

Summan av dessa studier: ovaccinerade smittar mer, vaccinerade smittar mindre

Mm, då har vi motsägelsefulla studier. Det bästa är att gå på det resultat som är sämst för vaccinet, eftersom vi inte vill riskera att folk tror att man är mindre smittsam som vaccinerad när man inte är det, eller hur?

En av författarna hade kopplingar till Merck, Pfizer, GSK m.m. Flera av författarna hade kopplingar till IQVIA, vilket mest ser ut som en medicinsk påverkansorganisation.

”IQVIA is working to advance public health in partnership with other companies, governments, and non-governmental organizations, from fighting opioid addiction to addressing antibiotic resistance.”

https://www.iqvia.com/about-us

Det där företaget ger faktiskt ett lite läskigt intryck.

Det naggar lite på trovärdigheten. Jag säger nej tack till den studien.
Citera
2021-12-20, 18:07
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vetenskapspartiet
https://samnytt.se/video-minister-erkande-inget-medicinskt-berattigande-for-corona-pass/

Man börjar med att anklaga de ovaxxade för att vi fortfarande har en pandemi och att sjukhusen är fulla. Sen fryser man ut ovaxxade från samhället.

Snart tvingas de ovaxxade sy fast stjärnor på kläderna så att vi vaxxade ska känna igen dessa..
Citera
2021-12-20, 18:10
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Från det vaccinet tinats till injektion får det gå max 6h sen anses vaccinet förbrukat. Det ryms ju ganska precis inom ditt tidsintervall.

Det är svårt att säga när inflammationen upptäcks i tid. Om du får ut vaccinet i blodet så kan det ju cirkulera ett tag till det fusionerar med en cell, säg i hjärtat. Sen ska det tillverkas spikproteiner där som sen immunförsvaret får syn på och angriper vilket ger inflammationen. Jag har helt enkelt inte kunskaper att bedöma tidsintervallet. Men jag har läst om viruset och tiden det tar från att spikproteinet hakar fast i ace-2 receptorn till virusreproduktion är ca: 10h, vet inte om det går att applicera på mRNA vaccinen.

Lymfan tar hand om slaggprodukter, mRNA borde ses som en sådan även nanolipiden, fast det kan jag ju inte säga med säkerhet.
Jag kan inte säga att jag säkert kan bedöma tiden jag heller, men symtomen kan jag bedöma.

Biverkningar av typen som kan härledas till just inflammation i olika delar av kroppen tycks inte vara ovanliga, även om de nog inte är av allvarlig art för det mesta. Å andra sidan vette 17 om aspiration ger blodutslag 1 gång av 60.000 som nämns.

Anses förbrukat behöver inte heller betyda overksamt. En ren gissning från min sida är att det varierar, eftersom det skulle förklara variationen av allvarlighetsgrad vad gäller biverkningar. Men det är som sagt en vild gissning. Det skulle vara intressant att få klarhet.
Citera
2021-12-20, 18:11
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Mm, då har vi motsägelsefulla studier. Det bästa är att gå på det resultat som är sämst för vaccinet, eftersom vi inte vill riskera att folk tror att man är mindre smittsam som vaccinerad när man inte är det, eller hur?

En av författarna hade kopplingar till Merck, Pfizer, GSK m.m. Flera av författarna hade kopplingar till IQVIA, vilket mest ser ut som en medicinsk påverkansorganisation.

”IQVIA is working to advance public health in partnership with other companies, governments, and non-governmental organizations, from fighting opioid addiction to addressing antibiotic resistance.”

https://www.iqvia.com/about-us

Det där företaget ger faktiskt ett lite läskigt intryck.

Det naggar lite på trovärdigheten. Jag säger nej tack till den studien.

Olika strains o olika vacciner ger säkert olika resultat. Tex AZ o Omicron lär ju inte påverka spridningen nämnvärt.
Citera
2021-12-20, 18:17
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Jag kan inte säga att jag säkert kan bedöma tiden jag heller, men symtomen kan jag bedöma.

Biverkningar av typen som kan härledas till just inflammation i olika delar av kroppen tycks inte vara ovanliga, även om de nog inte är av allvarlig art för det mesta. Å andra sidan vette 17 om aspiration ger blodutslag 1 gång av 60.000 som nämns.

Anses förbrukat behöver inte heller betyda overksamt. En ren gissning från min sida är att det varierar, eftersom det skulle förklara variationen av allvarlighetsgrad vad gäller biverkningar. Men det är som sagt en vild gissning. Det skulle vara intressant att få klarhet.

Nu missade jag nog den biten om blodutslag, men det låter lite. Å andra sidan om man inte aspirerar alls så är det svårt att bedöma frekvensen. Jag kan tänka mig att det sker betydligt oftare men samtidigt inte ger några konsekvenser. Kan även tänka mig att det är ett större problem på män och atleter då de har större deltoideusmuskel, speciellt atleter, med fler och större blodkärl.

Håller med, det är nog stor variation. Förhoppningsvis har gubbarna rört om lite i grytan nu så vi får klarhet i det hela, vi får bevaka situationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in