2021-12-20, 11:43
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Vad innebär "tar sig genom vävnaden"? Tar det sig, exempelvis genom fascian???
Det finns ju andra vägar in i båda blodbanorna från muskeln.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det finns ju andra vägar in i båda blodbanorna från muskeln.
Vilka då?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Jag såg en bild där alla coronavaccin står för 50% av alla dödsfall jämfört med alla andra vaccin tillsammans på VAERS.

Vad vi går igenom just nu handlar mer om politik än folkets hälsa.

Det handlar alltid om ekonomi och politik. Det är dock inte helt särskilt från hälsa. Målet bör vara att så många som möjligt ska må bra. Även en insikt om att det finns mycket annat än Covid att betänka, vore passande. Om man nu hetsar fram en mRNA-booster endast för Omikron, så vet vi att det det har spårat fullständigt. Omikron verkar bli vårat traditionella vaccin, och kan mycket väl vara en skänk från ovan.

Det allra mesta, säkert över 90% av allt man oroar sig över i livet, inträffar aldrig.
Citera
2021-12-20, 11:47
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Vilka då?
Bendover kan ha rätt i att det är syrrorna som injecerar fel.

Annars återstår djupa fascior.
Citera
2021-12-20, 11:49
Medlem
"Australien säger nej till tuffare åtgärder

Australiska myndigheter säger att man "vill röra sig bort från rädsla" för coronaviruset och säger nej till att återinföra obligatoriskt munskydd och minska antalet besökare inomhus - trots att antalet nya smittfall närmar sig rekord.

I förra veckan lyftes nästan alla åtgärder och New South Wales premiärminister Dominic Perrottet säger att siffran man behöver fokusera på är inläggningar på sjukhus.

- Det kommer alltid komma nya varianter av viruset. Pandemin kommer inte försvinna och vi behöver lära oss att leva med den. Vi behöver röra oss bort från rädsla och mot hopp och lugn, säger Dominic Perrottet.

Fler än 90 procent av alla över 16 år har fått vaccin mot viruset i Australien. I måndags hade inga nya dödsfall rapporterats och antalet sjukhusinläggningar var mycket lägre än under deltavariantens topp, rapporterar nyhetsbyrån Reuters. "

Även det komplett galna Australien har nu tagit sitt förnuft till fånga och tänker rationellt och vetenskapligt?
Kan det finnas ett ljus i mörkret?
Ska vi sluta låta högljudda hysteriker driva agendan?
Citera
2021-12-20, 12:01
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Suck

Förstår du inte att det jag talar om är responsen vaccinet är tänkt att ge?
Responsen är att immunförsvaret bildar antikroppar mot spike-proteinpartiklarna. Och t-celler.
Citera
2021-12-20, 12:03
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Responsen är att immunförsvaret bildar antikroppar mot spike-proteinpartiklarna. Och t-celler.
Ja, och ibland inflammation.
Citera
2021-12-20, 12:07
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ja, och ibland inflammation.
Nej inte spike-proteinet. Där får man nog enkom skylla på immunförsvaret. Det är också det som ställer till det vid allvarlig COVID19. Alltså faktiska infektion av SARS-CoV-2
Citera
2021-12-20, 12:08
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Nej inte spike-proteinet. Där får man nog enkom skylla på immunförsvaret. Det är också det som ställer till det vid allvarlig COVID19. Alltså faktiska infektion av SARS-CoV-2
Men snälla du;

Vad skrev jag?
Jo;
"Immunresponsen"

Citera
2021-12-20, 12:11
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Men snälla du;

Vad skrev jag?
Jo;
"Immunresponsen"

Nu har du lindat in dig ordentligt. Berätta först om spike-proteinets roll i det hela. Tydligen ska det ta sig in i kroppsvävnad.

Att immunförsvaret går igång kan ha sina baksidor men det är inget emot vad som händer hos t.ex. COVID19-smittade även barn.
Citera
2021-12-20, 12:15
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Nu har du lindat in dig ordentligt. Berätta först om spike-proteinets roll i det hela. Tydligen ska det ta sig in i kroppsvävnad.

Att immunförsvaret går igång kan ha sina baksidor men det är inget emot vad som händer hos t.ex. COVID19-smittade även barn.
Du försöker i vanlig ordning förvirra till det.

mRNA är vad som får celler att producera antigenen (spikproteinet), och i vissa fall är responsen inflammation.

Får du en inflammation som biverkan har alltså mRNA från vaccinet kysst celler där inflammationen uppstår.
Du får inte hjärtmuskelinflammation av antigen i stortån.
Citera
2021-12-20, 12:19
Medlem
Citat:
Bendover kan ha rätt i att det är syrrorna som injecerar fel.

Annars återstår djupa fascior.
va? "Djupa fascior"??? Vad fan menar du med det?

Snälla säg mig att du trollar. För din egen skull! Så jävla korkad kan ingen vara och samtidigt så säker på sin sak.

OK, Jag ska ge dig rätt i att mRNA-vaccinerna inte funkar fullt ut så bra som jag (och många med mig) hade hoppats men det beror nog snarast på de faktorer som revodneb har pekat på (taskig administration (jag kan återkomma om det om du vill)) och vissa felberäkningar när man framställt vaccinerna.

Även arbetet är helt rätt ute (han har dessutom betydligt bättre koll på det aktuella forskningsläget än vad jag har). Däremot har jag däremot hands-on-erfarenhet av att ge i.m. injektioner och förstår farmakokinetiken av förestrade läkemedel avsedda att administreras intramuskulärt.

Det är inte meningen att mRNA-vaccinerna ska gå vasalt! Det är därför vi alltid aspirerar när vi ger i.m. injektioner. Får man blodsvar när man aspirerar måste man omedelbart avbryta administreringen,

Det är istället meningen att injektionen ska läggas i muskelvävnaden, där den sakta diffunderar ut i muskelvävnaden och landar i muskelceller som då börjar producera spikeprotein.

När immunförsvaret (genom en väl inövad liturgi) presenteras för detta spikeprotein börjar det producera B-celler, specifika för just detta spikeprotein. Det leder till att B-minnescellser, Tc-celler och T-minnesceller produceras, även de specifika för just detta spikeprotein.

B-cellerna börjar producera antikroppar som binder till virus i interstitiet och Tc-cellerna förstör alla celler som hunnit infekteras av viruset.

SÅ funkar det.

EDIT: Eftersom jag skrev något i affekt har jag blandat ihop immunsvar mot vaccin och immunsvar mot virus men det inser du säkert som väl insatt i dessa frågor.
Senast redigerad av NurseRatched 2021-12-20 kl. 12:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in