2021-12-20, 11:22
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Du vill ha en källa på att vaccinen ger biverkningar i form av inflammationer på andra ställen än i det lymfatiska systemet? Ja det kan du förstås få om du behöver, men det behöver du förstås inte egentligen. Saken har ju diskuterats dagligen, och inte minst du själv har hållit med om detta.

Vill du ha källa på sambanden generellt orkar jag faktiskt inte leta upp sådana medelst googling åt dig, men vill du ha källa på specifika samband för en speciell diagnos ska jag ta mig tiden att ge dig det.

Nej, jag vill att du förklarar för mig hur mRNA tar sig in i vävnaden och ställer till problem, vilket du påstod. Det finns såklart ingen förklaring på det då det inte är så det fungerar. Jag vet att du målat in dig själv i ett hörn här och skitit i det blå skåpet, det kan hända alla. Vi kan släppa saken.
Citera
2021-12-20, 11:24
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Ny norsk studie.

Personer som har hatt coronavirussykdom, har gode antistoffer i kroppen ett år etter at de var smittet, viser en studie fra Sykehuset Sørlandet og Telemark.

Prosjektleder for studien, Anne Kristin Møller Fell ved Sykehuset Telemark, sier til NRK at 96 prosent hadde høye nivåer av antistoffer i blodet ti til tolv måneder etter å ha gjennomgått covid-19.

De fleste som deltok i studien, var ikke alvorlig syke. Likevel ble det påvist antistoffer også hos dem.

– Det er viktig å få fram. Man vet jo at de som blir veldig, veldig syke, får høye antistoffnivåer. Så har man vært litt i tvil blant dem som blir mindre syke, sier Møller Fell til kanalen.

Ifølge NRK er undersøkelsen den første av sitt slag i Norge, og den er gjennomført på Sykehuset Sørlandet og Sykehuset Telemark. (NTB)
Citera
2021-12-20, 11:24
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Precis.

Ditt inlägg får tala för sig självt (det ger mig rätt).
Men förstår du inte att det inte ansamlas någonstans som du påstår? Det är en liten ofarlig proteinpartikel som råkar ha samma struktur som det elaka virusets spike-protein har men i övrigt är helt biologiskt inaktivt. Hinner inte immunförsvaret bilda antikroppar mot det bryts det snabbt ner.
Citera
2021-12-20, 11:25
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlenn
Varför ”hotar” regeringen med ytterligare restriktioner? Om man ändå vet att man kommer behöva strama åt lite till, varför inte göra det på dagen?

Första förvarningen kom förra veckan av fohm och nu förvarnar Magda en andra gång. Gissar att de känner sig för hur mycket de vågar göra utan att folk går "bananas".

Magda lovade ju nu att det inte skulle bli så jobbiga åtgärder vilket är rimligt då hon måste tänka på valet nästa år. Åtgärderna måste ligga någonstans mellan det som sjukvården begär och vad som folk accepterar utan att byta parti ;-)
Citera
2021-12-20, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Okej! Vi tar det igen då:

Det spike-protein mRNA-vaccinerna får kroppen att producera är fryst i ett prefusionstadium. Det kan inte agera annat än som främmande partikel alltså antigen. De partiklar som inte gör det kommer inte att ansamlas eller fästas någon annanstans i kroppen utan blir snabbt nedbrutet av leverenzymer och annat:

The tiny tweak behind COVID-19 vaccines
Prepandemic coronavirus research by Jason McLellan and Barney Graham led to a trick for stabilizing the prefusion form of spike proteins

https://cen.acs.org/pharmaceuticals/vaccines/tiny-tweak-behind-COVID-19/98/i38
I den mån det befinner sig vasalt tas det nog omhand av makrofager snabbare än i levern. Annars håller jag helt med.
Citera
2021-12-20, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Jajamän, men de flesta vet inte vad VAERS är eller hur man rapporterar. En skeptisk uppskattning är att 10% har koll på VAERS och en optimistisk är att 50% har koll på det.

Det lämnar ett hyfsat stort mörkertal oavsett. Sen kan man ju också säga att dödsfall av vaccin är något de aldrig skulle erkänna om de absolut, bortom alla tvivel, inte kunde förneka det.

Om du läst tråden så skulle du också vetat att sjukvårdspersonal är skyldiga enligt lag att rapportera ALLA dödsfall efter vaccinering - även om personen inte tror att dödsfallet har att göra med vaccinet. Detta lagkrav gäller bara Covid 19-vaccin.

Vi har vaccinerat väldigt väldigt många och väldigt många av dessa är gamla.

VAERS hade varit lika full av dödsfall innan Covid 19-vaccinen kom om samma regler gällde för t ex Influensa-vaccin.

Om vi tar Sverige t ex:

Det avlider runt 300 personer om dagen - de flesta är äldre. Vaccinations-graden för äldre ligger på runt 90-95%.

Nu hamnar säkert inte alla i VAERS då det finns tidsgränser på hur länge sjukvårdspersonal måste rapportera till VAERS men då vi vaccinerat så många på så kort tid blir det säkerligen en rejäl mängd fall.

Detta är viktig data då man kan mäta dödligheten och om den gått upp eller ned eller är oförändrad efter vaccinering.

Problemet är bara att anti-vaxxers försöker använda denna data för att bevisa något som inte är sant.
Citera
2021-12-20, 11:27
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Nej, jag vill att du förklarar för mig hur mRNA tar sig in i vävnaden och ställer till problem, vilket du påstod. Det finns såklart ingen förklaring på det då det inte är så det fungerar. Jag vet att du målat in dig själv i ett hörn här och skitit i det blå skåpet, det kan hända alla. Vi kan släppa saken.
Tar sig in i?

Nej, mRNA tar sig genom vävnad var vad jag skrev, och hänvisade till det vi kan bevittna av biverkningar.

Hur det går till är en annan fråga, men förklaringen att så skulle ske pga handhavandefel förklarar inte den stora variationen i biverkningarnas allvarlighetsgrad. Nanolipiden förhindrar alltså uppenbarligen inte detta. Om så var tanken med lipiden har tillverkaren misslyckats.
Citera
2021-12-20, 11:27
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Ny norsk studie.

Personer som har hatt coronavirussykdom, har gode antistoffer i kroppen ett år etter at de var smittet, viser en studie fra Sykehuset Sørlandet og Telemark.

Prosjektleder for studien, Anne Kristin Møller Fell ved Sykehuset Telemark, sier til NRK at 96 prosent hadde høye nivåer av antistoffer i blodet ti til tolv måneder etter å ha gjennomgått covid-19.

De fleste som deltok i studien, var ikke alvorlig syke. Likevel ble det påvist antistoffer også hos dem.

– Det er viktig å få fram. Man vet jo at de som blir veldig, veldig syke, får høye antistoffnivåer. Så har man vært litt i tvil blant dem som blir mindre syke, sier Møller Fell til kanalen.

Ifølge NRK er undersøkelsen den første av sitt slag i Norge, og den er gjennomført på Sykehuset Sørlandet og Sykehuset Telemark. (NTB)

Då är det nog dags för Sverige att införa 2g som de andra länderna gjorde från början. Frågan är om FHM kan backa på det? Prestige verkar vara problematiskt däruppe.
Citera
2021-12-20, 11:29
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Men förstår du inte att det inte ansamlas någonstans som du påstår? Det är en liten ofarlig proteinpartikel som råkar ha samma struktur som det elaka virusets spike-protein har men i övrigt är helt biologiskt inaktivt. Hinner inte immunförsvaret bilda antikroppar mot det bryts det snabbt ner.
Suck

Förstår du inte att det jag talar om är responsen vaccinet är tänkt att ge?
Citera
2021-12-20, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Ny norsk studie.

Det borde vara enkelt att kolla även de som var sjuka längre tillbaka.

En fundering är också om man kan behålla en hög antikroppsnivå genom att utsättas för smittan.

Låt oss säga att två personer blir sjuka samtidigt. Den ena personen lever sedan vidare som vanligt och utsätts följande år för smitta flera gånger (men blir inte "sjuk" igen) medans den andre isolerar sig och utsätts inte för smitta.
Citera
2021-12-20, 11:31
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Tar sig in i?

Nej, mRNA tar sig genom vävnad var vad jag skrev, och hänvisade till det vi kan bevittna av biverkningar.

Hur det går till är en annan fråga, men förklaringen att så skulle ske pga handhavandefel förklarar inte den stora variationen i biverkningarnas allvarlighetsgrad. Nanolipiden förhindrar alltså uppenbarligen inte detta. Om så var tanken med lipiden har tillverkaren misslyckats.

Jag märker att du har noll koll. Det är nanolipidpartikeln som är vektorn, utan den kan mRNA inte ta sig in i cellen. Det finns inte en chans att mRNA kan ta sig in i vävnad på egen hand då det är precis som NurseRatched sa, mRNA är främmande och kasseras direkt av immunförsvaret.
Citera
2021-12-20, 11:37
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag märker att du har noll koll. Det är nanolipidpartikeln som är vektorn, utan den kan mRNA inte ta sig in i cellen. Det finns inte en chans att mRNA kan ta sig in i vävnad på egen hand då det är precis som NurseRatched sa, mRNA är främmande och kasseras direkt av immunförsvaret.
Ja, visst har jag noll koll på det som var ditt argument. Mitt har jag koll på. Så pass koll har jag dock att jag inser att mRNA inte så att säga vandrar runt på egen hand.

Ditt argument var att mRNA inte skulle ta sig genom vävnad pga nanolipiden. Mitt svar var att om det nu är så, så tar sig uppenbart mRNA genom vävnaden på egen hand (dvs inte troligt).

Ditt argument är således... Märkligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in