2021-12-19, 18:06
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Jag bryter in här: P g a triage så får inte de äldre IVA. Det vet alla, och det avspeglas i dödssiffrorna, så du kan sluta vara så dryg mot outoftheblue.

Ja, de allra äldsta, som inte klarar av att ligga i respirator hamnar inte på IVA. Men hur ändrar det faktumet att medelåldern för ovaccinerade Covid-19 är minst15 år lägre än för vaccinerade?
Citera
2021-12-19, 18:06
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN

Jag undrar hur Sverige som styrande nation skulle klara sig om det utbröt krig, eller vi fick en omfattande kris. Jag tycker det saknas ledarskap och det finns ingen styrning när det verkligen gäller.

"I händelse av flyglarm kan man uppsöka skyddsrummet, om det i övrigt verkar lämpligt med hänsyn taget till bland annat genusperspektivet..."
Citera
2021-12-19, 18:13
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
"I händelse av flyglarm kan man uppsöka skyddsrummet, om det i övrigt verkar lämpligt med hänsyn taget till bland annat genusperspektivet..."

Exakt! Tegnell var väl tveksam till det är med hemarbete inledningsvis, då han inte tyckte att det främjade jämlikheten i samhället. Alla kan ju inte arbeta hemma...

Jag ber till gudarna att Sverige inte kommer få en ny svår våg. Dessvärre tror jag inte att det kommer hjälpa. Det nya viruset kommer gotta in sig ordentligt och immuniteten kommer lysa med sin frånvaro. Jag tycker det är bra märkligt att man aldrig egentligen vidtar förebyggande åtgärder, utan alltid arbetar reaktivt.
Citera
2021-12-19, 18:16
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orangutangensmamma
Kan vi inte utvida covidpasset till Hälsopass? En BMI gräns. Om man ligger över får man inte komma in på evenemang tills man har ett acceptabelt BMI. På så vis tvingar vi tjockisarna att gå ner i vikt. Så dom inte behöver belasta sjukvården

Låter som ett utmärkt förslag.
Citera
2021-12-19, 18:17
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Och du har fortfarande inte lärt dig skilja på kroppseget protein och kroppsfrämmande. .
Förklara relevansen av denna skillnad för huruvida proteinsyntesn är att betrakta som en infektion eller ej. Gärna med källor som stödjer dina påståenden.

Citat:
Du kan ju säga det om vilket virus som helst att det bara leder till produktion av proteiner som vid vilken proteinsyntes som helst. Du är en idiot. Det är inte vilken proteinsyntes som helst. Det är en kroppsfrämmande patogen sådan.
Skillnaden ligger i att ingen okontrollerad tillväxt genom självreplikation sker.

Endast translationsfasen är gemensam.
Citera
2021-12-19, 18:19
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Exakt! Tegnell var väl tveksam till det är med hemarbete inledningsvis, då han inte tyckte att det främjade jämlikheten i samhället. Alla kan ju inte arbeta hemma...

Jag ber till gudarna att Sverige inte kommer få en ny svår våg. Dessvärre tror jag inte att det kommer hjälpa. Det nya viruset kommer gotta in sig ordentligt och immuniteten kommer lysa med sin frånvaro. Jag tycker det är bra märkligt att man aldrig egentligen vidtar förebyggande åtgärder, utan alltid arbetar reaktivt.
Du får skylla på regeringen snarare än myndigheten. Det är regeringen som gett uppdraget, och i uppdraget ingår att ha ett genusperspektiv. Myndigheter kan inte freestylea lite som de vill, de måste hålla sig till de uppdrag de har.

Givetvis ska inte FHM, msb, Försvarsmakten osv tänka på jämställdhet och segregation i ett sunt land, men Sverige är sjukt sedan länge på fler plan än covid-19 och influensa.
Citera
2021-12-19, 18:23
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av room6527
Vad har du i skåpet (in case of...) och vad kör du med just nu ?

Bastar o tränar regelbundet o ser till att sova ordentligt varje natt. Äter nyttigt med mycket grönsaker o fermenterad mat.

Vitamin D3 + K2 ( 5000 iu)
Melatonin
Curcumin + piperine
Zink
Ivermectin

Har även nigella sativa, Azelastin, nac, fluoxetin,pulmicort, bromhexine, quercetin, vitamin c, aspirin hemma.

C19early.com
Citera
2021-12-19, 18:29
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Du får skylla på regeringen snarare än myndigheten. Det är regeringen som gett uppdraget, och i uppdraget ingår att ha ett genusperspektiv. Myndigheter kan inte freestylea lite som de vill, de måste hålla sig till de uppdrag de har.

Givetvis ska inte FHM, msb, Försvarsmakten osv tänka på jämställdhet och segregation i ett sunt land, men Sverige är sjukt sedan länge på fler plan än covid-19 och influensa.

Samtidigt kan ju myndighetsföreträdare tänka lite på hur de uttrycker sig. Men visst är det regeringen som ger FHM uppdraget.
Citera
2021-12-19, 18:31
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Samtidigt kan ju myndighetsföreträdare tänka lite på hur de uttrycker sig. Men visst är det regeringen som ger FHM uppdraget.
Vi talar om Tegnell här
Det blev helt enkelt inte bättre.
Citera
2021-12-19, 18:37
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Ja, de allra äldsta, som inte klarar av att ligga i respirator hamnar inte på IVA. Men hur ändrar det faktumet att medelåldern för ovaccinerade Covid-19 är minst15 år lägre än för vaccinerade?
Och hur många 50- åringar är ovaccinerade jämfört med vaccinerade?

Du kan inte hävda argumentet för döda 80- åringar och ignorera detsamma för yngre.

Sedan anser jag det vara fastslaget att vaccin skyddar mot sjukdom till viss del, men det är en annan sak...
Citera
2021-12-19, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Att du är korkad och inte förstår hur det fungerar är ju inget nytt. Solbränna är en brännskada, mer eller mindre allvarlig, som kan resultera i en inflammatorisk process.

Om folk hade fattat vad dom gör när de ligger och pressar i solen så kanske de hade varit lite mer försiktiga. Med det sagt, det finns positiva aspekter av att sola, kroppen producerar exempelvis D-vitamin och du uppnår ett välbefinnande, dessutom blir du brun på kuppen med mindre risk att bränna dig framöver.

Så du tycker alltså att ditt första påstående var helt korrekt?

Lagom kaxigt att säga emot uppslagsverkets egna definition.

Men är jag förvånad? Not so much..
Citera
2021-12-19, 18:45
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modern-insanity
Så du tycker alltså att ditt första påstående var helt korrekt?

Lagom kaxigt att säga emot uppslagsverkets egna definition.

Men är jag förvånad? Not so much..

Japp, det är en brännskada. Du får gärna motbevisa mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in