2021-12-18, 08:14
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurragggg
Fast jag skiter i fakta. Jag vill ha statistik som visar på immuniteten. Måste ju finnas nån stans. Är det enda som är intresserant. För visar det sig att immuniteten räcker väldigt bra nåt år efter. Då är det kamske flera miljoner som inte behöver ta vaxin. Känns som dom inte vill gå ut med den statistiken.
Den länken du fick innehåller en hel del statistik och fakta men du verkar snarare vara ytterligare en antivaxxare som förökar hitta argument för att inte behöva vaccinera dig.

Hoppa du över länken du fick av mig för den kullkastar din sneda syn på detta.
Citera
2021-12-18, 08:16
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Fast jag skiter i fakta. Jag vill ha statistik som visar på immuniteten. Måste ju finnas nån stans. Är det enda som är intresserant. För visar det sig att immuniteten räcker väldigt bra nåt år efter. Då är det kamske flera miljoner som inte behöver ta vaxin. Känns som dom inte vill gå ut med den statistiken.
Vilken enhet har "immunitet" i ett sådant sammanhang?
Är det ett binärt/boolskt TRUE or FALSE?
Är det en procentsats?
En nivå av antikroppar?

Vet du vad vad själv vad du frågar efter?
Citera
2021-12-18, 08:17
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:

Uppfriskande med nån som är ärlig i alla fall. Frågan är dock vad du gör här då?

Här är ett bättre forum för dig
(FB) Alternativa teorier om covid-19
Citera
2021-12-18, 08:17
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Ja

Absolut. Och den risken är högre desto större andel som är ovaccinerade. Och samma gäller för "naturlig immunitet" (gillar inte det ordet, som om en vaccininducerad immunitet inte skulle vara "naturlig")

Vi försöker vaccinera så många som möjligt.

Vaccinera "tillräckligt många" kräver ett "in order to", ett mål som först måste definieras innan det kan betyda något öht.

"Färgen är inte tillräckligt vit", för vad?

Vaccinerna begränsar smittspridning och konsekvenserna av den i proportion med både antalet vaccinerade och med vaccineffektiviteten.

Det tycker både jag och expertmyndigheterna är ett skäl att vaccinera.
Målet vid massvaccinering är minst så många som behövs för att uppnå stadig flockimmunitet. Detta därför att man behöver förhindra att nya mutationer uppträder i den ovaccinerade gruppen (att de alls blir smittade. Till det behöver du ett steriliserande vaccin, åtminstone när vi talar om ett så pass snabbmuterande virus som corona och dessutom när du vaccinerar mot ett instabilt protein.

Fattar du inte? Att FHM rekommenderar vsccination till alla är därför att det vore ännu värre om vi stack ut som ovaccinerade i vår del av världen. Detta eftersom vaccinresistenta mutationer ändå ideligen kommer att få fäste i vår del av världen.

Hela Väst borde istället ha lyssnat på Tegnell, mark My words.
Citera
2021-12-18, 08:21
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Blev dödstalen och sjukhusinläggningarna värre i Sverige efter vaccinationerna? Var hittar jag denna revolutionerande information?

Ja inte fan minskade spridningen och dödstalen av vaccinerna.
Läste häromdagen att "nu sprids det som aldrig förr" vilket inte hade varit möjligt om det var så att vaccinerna fungerade.

Flockimmunitet babblade dom om förra året lixom men det snacket har FHM lagt ner ganska direkt eftersom flockimmuniteten hade uppstått nu om det var så att den uppstår när de flesta har vaccinerat sig vilket dom nu har.

Nanopartiklarna i vaccinerna spökar men nån minskad spridning och minskning av dödstal har ju aldrig hänt sen dom började vaccinera och hetsa på som fan genom att säga att det bara blir värre och värre hela tiden trots att både spridning och dödstalen hade minskat drastiskt redan efter att folk tog första dosen.. om vaccinerna fungerade dvs och innehöll virus som riktiga vacciner gör istället för nanopartiklar som covidvacciner gör.

Hur fan ska ett immunförsvar kunna lära sig att försvara sig mot ett virus som inte finns i vaccinerna lixom det är inte möjligt att nanopartiklar kan lära ett immunförsvar att känna igen ett virus vafan det är små partiklar inga jävla minilärare som sätter sig ner med immunförsvaret och förklarar hur viruset känns igen om det kommer in i kroppen.

Min tro är att det var nanopartiklar från första början eftersom dom skapar ju andningsproblem och sånt.

Sen har folk försökt att stoppa nånting som dom tror är ett virus fast det bara är bieffekter av nanopartiklar.. genom att injicera dos efter dos av vacciner som innehåller nanopartiklar.. medans allt blev värre istället för bättre men folk fortsatte injicera.
Citera
2021-12-18, 08:26
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Målet vid massvaccinering är minst så många som behövs för att uppnå stadig flockimmunitet.

Det må vara det ädlaste av mål och det mesta vi kan hoppas på. Men det övergripande målet är ju att förmildra pandemins utsträckning och ffa konsekvenser. Och detta lyckas vaccinerna tveklöst med.
Citat:

Detta därför att man behöver förhindra att nya mutationer uppträder i den ovaccinerade gruppen (att de alls blir smittade. Till det behöver du ett steriliserande vaccin, åtminstone när vi talar om ett så pass snabbmuterande virus som corona och dessutom när du vaccinerar mot ett instabilt protein.

Det är inte vaccinen som är steriliserande eller inte. Det är immunresponsen och antikroppar som är steriliserande eller inte steriliserande. Och detta är inte ett "på eller av".
Citat:

Fattar du inte? Att FHM rekommenderar vsccination till alla är därför att det vore ännu värre om vi stack ut som ovaccinerade i vår del av världen. Detta eftersom vaccinresistenta mutationer ändå ideligen kommer att få fäste i vår del av världen.

Detta är bara din felaktiga bild av vad FHMs rekommendationer avseende vaccin syftar till.
Det är en vanlig missuppfattning att vaccin är helt meningslösa så länge de inte har en hundraprocentig effektivitet. Det är ett grovt missförstånd, som om det leder till vaccintvekan även är en farlig missuppfattning.
Citat:

Hela Väst borde istället ha lyssnat på Tegnell, mark My words.
Citera honom gärna, med en länk till citatet.
Citera
2021-12-18, 08:30
Medlem
Citat:
Och samma gäller för "naturlig immunitet" (gillar inte det ordet, som om en vaccininducerad immunitet inte skulle vara "naturlig")

Tycker det är inget fel att kalla det naturlig immunitet. Vaccin och naturlig återhämtning från sjukdom ju är olika. Du får ju aldrig samma breda skydd från vaccinet eftersom du aldrig får i dig hela viruset. Det är ju skillnad på att få det i det vilda, eller insprutat i kroppen på annan väg. Givetvis har båda sätten samma funktion i grunden, då det är menat att ge skydd via T och B celler.
Citera
2021-12-18, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Den länken du fick innehåller en hel del statistik och fakta men du verkar snarare vara ytterligare en antivaxxare som förökar hitta argument för att inte behöva vaccinera dig.

Hoppa du över länken du fick av mig för den kullkastar din sneda syn på detta.

Jag är för vaxin inte frågan om det. Men ni verkar inte vara så smarta här på forumet ni måste tänka varvet runt. Staten måste göra så att befolkningen får ett förtroende för dem. Det gör dom endast genom att visa korrekt statistik. Om det visar sig att statistiken säger att immunitet hjälper lika bra som vaxin. Då har man kunnat undvara miljoner doser till tredje världen som inte fått nåt vaxin. Hela tiden visa uppdaterad statistik för att bilda förtroende veta vilken väg man ska ta. Kan nån hitta statistik åt mig så blir jag lycklig.
Citera
2021-12-18, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Blev dödstalen och sjukhusinläggningarna värre i Sverige efter vaccinationerna? Var hittar jag denna revolutionerande information?
Varför skulle det vara revolutionerande information?
Citera
2021-12-18, 08:39
Medlem
Citat:
Jag är för vaxin inte frågan om det. Men ni verkar inte vara så smarta här på forumet ni måste tänka varvet runt. Staten måste göra så att befolkningen får ett förtroende för dem. Det gör dom endast genom att visa korrekt statistik. Om det visar sig att statistiken säger att immunitet hjälper lika bra som vaxin. Då har man kunnat undvara miljoner doser till tredje världen som inte fått nåt vaxin. Hela tiden visa uppdaterad statistik för att bilda förtroende veta vilken väg man ska ta. Kan nån hitta statistik åt mig så blir jag lycklig.

Och ju mer immunitet vi får desto mindre vaxindoser behöver tillverkas. Som resulterar i att befolkningen får bättre förtroende för staten. Den vägen vi ska gå. Fattar inte att folk är så osmarta.
Citera
2021-12-18, 08:43
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Det må vara det ädlaste av mål och det mesta vi kan hoppas på. Men det övergripande målet är ju att förmildra pandemins utsträckning och ffa konsekvenser. Och detta lyckas vaccinerna tveklöst med.

Det är inte vaccinen som är steriliserande eller inte. Det är immunresponsen och antikroppar som är steriliserande eller inte steriliserande. Och detta är inte ett "på eller av".

Detta är bara din felaktiga bild av vad FHMs rekommendationer avseende vaccin syftar till.
Det är en vanlig missuppfattning att vaccin är helt meningslösa så länge de inte har en hundraprocentig effektivitet. Det är ett grovt missförstånd, som om det leder till vaccintvekan även är en farlig missuppfattning.

Citera honom gärna, med en länk till citatet.
Herregud, du är verkligen trögfattad.

Hör du över huvud taget vad jag säger? Nej det gör du inte.
Citera
2021-12-18, 08:48
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Ja inte fan minskade spridningen och dödstalen av vaccinerna.
Läste häromdagen att "nu sprids det som aldrig förr" vilket inte hade varit möjligt om det var så att vaccinerna fungerade.

ååp

Nanopartiklarna i vaccinerna spökar men nån minskad spridning och minskning av dödstal har ju aldrig hänt sen dom började vaccinera och hetsa på som fan genom att säga att det bara blir värre och värre hela tiden trots att både spridning och dödstalen hade minskat drastiskt redan efter att folk tog första dosen.. om vaccinerna fungerade dvs och innehöll virus som riktiga vacciner gör istället för nanopartiklar som covidvacciner gör.

Hur fan ska ett immunförsvar kunna lära sig att försvara sig mot ett virus som inte finns i vaccinerna lixom det är inte möjligt att nanopartiklar kan lära ett immunförsvar att känna igen ett virus vafan det är små partiklar inga jävla minilärare som sätter sig ner med immunförsvaret och förklarar hur viruset känns igen om det kommer in i kroppen.

Min tro är att det var nanopartiklar från första början eftersom dom skapar ju andningsproblem och sånt.

Sen har folk försökt att stoppa nånting som dom tror är ett virus fast det bara är bieffekter av nanopartiklar.. genom att injicera dos efter dos av vacciner som innehåller nanopartiklar.. medans allt blev värre istället för bättre men folk fortsatte injicera.
Att flockimmunitet är målet är självklart för precis alla som förstår mekanismerna. Däremot gick ju snöflingorna bananas pga själva ordet, så bäst för myndigheter att undvika det...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in