Citat:
Ursprungligen postat av
EnGodForlorare
Både Anna Kindberg Batra (M), Thomas Bodström (S) och Maria Wetterstrand (MP) gjorde mycket bra ifrån sig de säsonger de var med. Men jag har allvarligt talat svårt att se Alla mot Alla som ett program som testar allmänbildning. För få frågor om vetenskap, geografi och historia och för många om företags logotyper, internet memes och obskyra saker från USA som Filip tycker är festliga.
Jag har inte sett Wetterstrand och Bodström, men kan tänka mig Wetterstrand var bra, om jag inte minns fel fick hon 2,0 på högskoleprovet. Sahlin och Schyman visade dock ingen vidare allmänbildning, de var direkt dåliga. Eller som Göran Persson sa om Mona, tänkande är inte hennes starka sida.....
AKB var annars en positiv överraskning, jag har alltid tyckt att hon och David var ett udda par som inte passade ihop men hon var en sympatisk kvinna med humor, inte den stela personen som inte gick hem i stugorna när hon var politiker.
Nä, det är väl lite mycket tramsfrågor, men det är ju högt och lågt som ger tittarsiffror.