2021-12-16, 23:11
Medlem
kl4sseKocks avatar
Fan va gött, värdiga vinnare!
Citera
2021-12-16, 23:14
Medlem
nobbenss avatar
Ha ha Ebba hade dressat sig i guldklänning så det skulle matcha med guldkonfettiregnet och bucklan -jo Jesus så bra det blev
Citera
2021-12-16, 23:15
Medlem
Jaja, ännu en säsong är klar. Värdiga vinnare, utan någon som helst tvekan, snudd på utklassning i semi- å final. Väldigt hög lägstanivå på det laget.

Ska jag våga mig på nån form av betygssättning på årets deltagare så landar jag på; (utan inbördes ranking på respektive poäng, i vanlig ordning)

10: Ingen. Nej, det var ingen som nådde upp till Erik Haag-nivå, som förblir den enda jag någonsin givit tio poäng. Påstår man något annat så har man antingen dåligt minne eller så har man inte sett tidigare säsonger.

9: Hanna, Johar

8: Ingen

7: Jonathan, Olof, Anna, Jesper

6: Ebba, Micke, Gry

5: Ankan, Annie, David, Anne, Jerka, Karin, Nina, John, Josefin

4: Anders, Hanna, Björn, Anders, Dominika, Pelle

3: Petrina, Linnéa, Gustaf

2: Gert, Josefine, Liv, Alexandra

1: Olle

0: Nån form av anti-hedersomnämnande till Annie Lööf är på sin plats. Det hon bidrog med under dessa fåtal minuter hon deltog denna säsongen är givetvis det närmaste fryspunkten man kan komma i frågesportssammanhang.

Tankad och idéer? Sydde jag ihop säsongen någotsånär rätt?
Citera
2021-12-16, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Varför är F&F fixerade vid djungelvrål, det har varit snarlika frågor om djungelvrål tidigare

Det var väl idiotfrågor från säsongen i UP.
Citera
2021-12-16, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golfarn87
Jaja, ännu en säsong är klar. Värdiga vinnare, utan någon som helst tvekan, snudd på utklassning i semi- å final. Väldigt hög lägstanivå på det laget.

Ska jag våga mig på nån form av betygssättning på årets deltagare så landar jag på; (utan inbördes ranking på respektive poäng, i vanlig ordning)

10: Ingen. Nej, det var ingen som nådde upp till Erik Haag-nivå, som förblir den enda jag någonsin givit tio poäng. Påstår man något annat så har man antingen dåligt minne eller så har man inte sett tidigare säsonger.

0: Nån form av anti-hedersomnämnande till Annie Lööf är på sin plats. Det hon bidrog med under dessa fåtal minuter hon deltog denna säsongen är givetvis det närmaste fryspunkten man kan komma i frågesportssammanhang.

Linnéa högre än Gert? Knappast. Hon hade förmodligen varit ännu mer borta än Annie Lööf.
Citera
2021-12-16, 23:27
Moderator
Dr Kings avatar
Även om jag höll på Olof och Ebba måste jag säga att det var ett rättvist vinnarpar. De är riktigt duktiga båda två och när finalmatchen är dubbelt så lång fäller det till slut avgörande. Man kan också se att med den nivå de höll i finalen så hade Johar som tvingas dras med kassa Alexandra varit chanslös.

Frågan om när neandertalarna dog ut kändes tveksam och särskilt med ett så exakt år som 28000 år sedan. Det är ganska oklart med ett så exakt år och läser man här ser man att det kan vara allt mellan 24000 till 37000 år sedan.

https://en.wikipedia.org/wiki/Neanderthal_extinction

Tur för dem att Olof och Ebbas gissning var så kass. Det hade blivit konstigt om båda gissat i intervallet ovan och den som gissade närmast deras lite ”godtyckliga” 28000 då hade fått rätt.
Citera
2021-12-16, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sanctus
Kanske Annie ville visa ett avståndstagande mot Gustav II Adolf då han var en sån där "hemsk nationalistisk rasistisk vit man" som man inte skall lära svenska barn om i skolorna. Eller så är hon bara korkad, det är förstås ett alternativ också.

Är väl inte omöjligt att hon blandade ihop honom med Gustav IV Adolf som har ett väldigt snarlikt namn.

Hursomhelst hade nog gjort väldigt dåligt ifrån sig poängmässigt om hon hade varit med och deltagit en säsong.
Senast redigerad av next-chapter 2021-12-16 kl. 23:39.
Citera
2021-12-16, 23:50
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:

Skulle nog flytta upp Olof i alla fall ett snäpp, riktigt vass. Skulle säga att du överskattar Gry och Ebba lite, båda är duktiga på dölja sin okunskap, 9 gånger av 10 har de bara återupprepat något svar som Olof eller Micke redan sagt - men visst har de sina stunder. Sen tycker jag nog att du underskattat Pelle lite grann. Likt Peter Magnusson kunde Pelle en hel del, men var helt ensam i sitt lag vilket resulterade i att han inte gick vidare.

Sen hade Annie definitivt fått en 10:a om man gick på utseende , men för mig är hon inte mer än en 2:a kunskapsmässigt.

Givetvis enig om Erik Haag. Snubben är på en egen nivå. Johar var väl och nosade på 10:an, men snubblade på målsnöret.

10: Ingen. (Erik-Haag nivå)

8: Olof

7: Micke, Jesper

6: Anna, Jonathan

5: Pelle, David, Anne, Jerka, Karin, Nina, John, Ebba, Gry

4: Hanna, Björn, Anders, Dominika, Josefin,

3: Gustaf, Alexandra, Anders

2: Gert, Josefine, Liv, Annie, Linnéa, Petrina, Ankan

1: Olle,
Citera
2021-12-17, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Skulle nog flytta upp Olof i alla fall ett snäpp, riktigt vass. Skulle säga att du överskattar Gry och Ebba lite, båda är duktiga på dölja sin okunskap, 9 gånger av 10 har de bara återupprepat något svar som Olof eller Micke redan sagt - men visst har de sina stunder. Sen tycker jag nog att du underskattat Pelle lite grann. Likt Peter Magnusson kunde Pelle en hel del, men var helt ensam i sitt lag vilket resulterade i att han inte gick vidare.

Sen hade Annie definitivt fått en 10:a om man gick på utseende , men för mig är hon inte mer än en 2:a kunskapsmässigt.

Givetvis enig om Erik Haag. Snubben är på en egen nivå. Johar var väl och nosade på 10:an, men snubblade på målsnöret.

10: Ingen. (Erik-Haag nivå)

8: Olof

7: Micke, Jesper

6: Anna, Jonathan

5: Pelle, David, Anne, Jerka, Karin, Nina, John, Ebba, Gry

4: Hanna, Björn, Anders, Dominika, Josefin,

3: Gustaf, Alexandra, Anders

2: Gert, Josefine, Liv, Annie, Linnéa, Petrina, Ankan

1: Olle,

Kul att nån annan också rankar säsongens deltagare! Håller med dig i stort om det du påpekar, stod å vägde ett snäpp på vissa som du då vill ranka högre/lägre.

MEN, du kan ju inte på fullaste allvar ranka Gert, Linnéa, Annie & Ankan på samma poängnivå (och då indirekt ranka dessa två lag jämbördiga...) Läser jag fel eller vad är det frågan om? Hade dessa lag, hypotetiskt sett då, mötts i hundra raka AMA-avsnitt så hade A & A vunnit åtminstone 80 av dessa.

Jaja, inför nästa säsong är det bara att hoppas att en uppsjö av deltagarna, orkar inte lista - tror vi är ganska överens härinne, från denna säsongen givetvis aldrig mer ställer upp. Även om det är sevärt så är ”snitt-deltagaren” ganska medioker denna säsong jämför med tidigare säsonger. Trevligt, men kan bli bra mycket trevligare.

Drömdeltagare:

Peter Apelgren

Deltagare som gärna får prova sina AMA-vingar:

Johan Wester
Stefan Holm
Parisa Amiri
Dick Harrison (Givetvis lite för tramsigt programformat för honom, mtp hans extremt torra humor, men ändå)
Citera
2021-12-17, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Varför är F&F fixerade vid djungelvrål, det har varit snarlika frågor om djungelvrål tidigare

Alla frågor i den omgången var väl tidigare idiot-frågor? Hur uttalas dalmatiner i singular etc.

Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Hur klarade Hanna av att avgöra att hojen var en Kawasaki? Man måste väl vara hyfsat insatt för att kunna avgöra om en sporthoj är en Kawasaki och inte en Honda eller Yamaha exempelvis. Var färgen på något sätt en ledtråd? Är grönt en typisk Kawasaki-färg? Eller syntes det något emblem som kunde associeras med rätt märke? Alternativt, var det bara tur? Jag har körkort för tung MC och har kört en hel del båge men jag trodde det var en Aprilia.

Grönsvarta hojar är Kawasakis signatur, så den frågan var ganska enkel om man har någorlunda koll på (sport)hojar. Däremot trodde jag först att de även ville ha modell, och då vart det genast svårare. Jag har taskig koll på vad som skiljer en Z800 mot en Ninja utseendemässigt även om jag vet att båda är Kawasaki-cyklar.

Rättvisa vinnare. Men jag hoppas det blir nya frågeskrivare till nästa säsong. Riktigt jäkla trött på alla frågor av samma tema. Klart som fan det skulle bli en Moses/Jesus-fråga som idiotfråga. Fattades bara att de hade lyckats blanda in Ankeborg på något vänster också..
Senast redigerad av XxDrag0N-Sl4y3RxX 2021-12-17 kl. 01:30.
Citera
2021-12-17, 01:27
Medlem
Citat:
Deltagare som gärna får prova sina AMA-vingar:

Johan Wester
Stefan Holm
Parisa Amiri
Dick Harrison (Givetvis lite för tramsigt programformat för honom, mtp hans extremt torra humor, men ändå)

Parisa Amiri har jag inte tänkt på, men hon hade givetvis varit skitkul att se i Alla mot Alla. Stefan Holm är intelligent men lite halvdryg. Jag hade uppskattat Henrik Dorsin tror jag.

Jag hoppas att de kan höja nivån på deltagarna ett par snäpp till nästa säsong. Paret Batra var ett trevligt tillskott, men det är allt för många sågspån med. Petrina, Olle, Gert, Linnea, Dominika mfl var bara plågsamma att se och kan kickas direkt. Programmet hade varit mycket roligare att se om lägstanivån var ungefär nivån som Jerka, Gry, Ebba och några till håller.

Edit. Peter Magnusson skulle gärna kunna få göra comeback, men med ny sidekick. Karin Laserow som han körde med senast lyckades med bedriften att inte bara inte tillföra något till laget, utan till och med stjälpa dem. Det var allt annat än ovanligt att Peter sa korrekt svar men Karin drog till med något annat, som 100% av gångerna var fel. Maken till oallmänbildad ko får man leta efter.
Senast redigerad av XxDrag0N-Sl4y3RxX 2021-12-17 kl. 01:34.
Citera
2021-12-17, 10:23
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XxDrag0N-Sl4y3RxX
Parisa Amiri har jag inte tänkt på, men hon hade givetvis varit skitkul att se i Alla mot Alla. Stefan Holm är intelligent men lite halvdryg. Jag hade uppskattat Henrik Dorsin tror jag.

Jag hoppas att de kan höja nivån på deltagarna ett par snäpp till nästa säsong. Paret Batra var ett trevligt tillskott, men det är allt för många sågspån med. Petrina, Olle, Gert, Linnea, Dominika mfl var bara plågsamma att se och kan kickas direkt. Programmet hade varit mycket roligare att se om lägstanivån var ungefär nivån som Jerka, Gry, Ebba och några till håller.

Edit. Peter Magnusson skulle gärna kunna få göra comeback, men med ny sidekick. Karin Laserow som han körde med senast lyckades med bedriften att inte bara inte tillföra något till laget, utan till och med stjälpa dem. Det var allt annat än ovanligt att Peter sa korrekt svar men Karin drog till med något annat, som 100% av gångerna var fel. Maken till oallmänbildad ko får man leta efter.

Vad tror du om att låta gamla radarpar få tävla tillsammans, exempelvis:

Erik & Mackan
Alex & Sigge
Ronny & Ragge(Settman/Granberg)
Pyjamas-duon(P. Magnusson/D. Hellenius)
Anders & Måns
HippHipp-killarna(Jansson/Wester)
Lasse & Morgan(Tippen-killarna)
Batra & Glans(Kvarteret Skatan)
Gustavsson & Rheborg(Killinggänget)
Luuk & Lindström(Hassan i P3)
Per Andersson & Dorsin(Grotesco)
Oldsberg & Hellberg(På Spåret)
etc.

Vad tror du? Jag tror det hade blivit sjukt kul!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in