2021-12-17, 10:33
Medlem
Steff83s avatar
Väntad utgång ändå. Hanna och Jonathan såg starka ut från start. Dom var bra förra säsongen också. Men båda tävlande är riktigt bra (något som inte är fallet bland övriga, närmast kommer väl Batras, men på nivån snäppet under) samt att dom kompletterade bättre nu.
Senast redigerad av Steff83 2021-12-17 kl. 10:36.
Citera
2021-12-17, 12:12
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Ebba von Sydow var väldigt charmig och gullig i det att hon så gärna ville vinna. Jag förväntade mig att hon skulle vara sval/cool, lite too good for this silly show.

Men det kan ju ha varit så att hon koketterade med sitt engagemang av någon anledning(popularitetssyfte?). Hon känns ju trots allt mer kalkylerande än genuin.
Citera
2021-12-17, 14:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Vad tror du om att låta gamla radarpar få tävla tillsammans, exempelvis:

Erik & Mackan
Alex & Sigge
Ronny & Ragge(Settman/Granberg)
Pyjamas-duon(P. Magnusson/D. Hellenius)
Anders & Måns
HippHipp-killarna(Jansson/Wester)
Lasse & Morgan(Tippen-killarna)
Batra & Glans(Kvarteret Skatan)
Gustavsson & Rheborg(Killinggänget)
Luuk & Lindström(Hassan i P3)
Per Andersson & Dorsin(Grotesco)
Oldsberg & Hellberg(På Spåret)
etc.

Vad tror du? Jag tror det hade blivit sjukt kul!

Ebba Busch och Esbjörn hade varit härligt att se när de hade esbjörnat sig till final.
Citera
2021-12-17, 15:14
Moderator
Dr Kings avatar
Med denna säsong slut är det dags att börja spekulera om vilka man skulle vilja se kommande säsong. Efter att ha fått med Batras denna säsong som jag tidigare haft på en liknande lista hoppas jag att få se något av följande par.

Mats och Lottie Knutsson
Göran Persson och Carl Bildt
Johan Wester och Parisa Amiri
Lasse Granqvist och Katarina Gospic
Citera
2021-12-17, 15:48
Medlem
ankademikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Man behöver inte kunna exakt när han är född, men att hon inte kan pricka ungefär slutet av 1500 eller början av 16.00 visar att hon har en groteskt dålig allmänbildning om svensk historia.

Enligt mig är detta så hisnande dåligt så att det måste bygga på något slags aktivt motståndstagande av hela den svenska historien. Vad är hennes perspektiv på världen egentligen, menar hon att historien började vid hennes egen födsel?

Ja, obildade narcisistiska bimbos som vill ha makt finns det gott om, deras perspektiv är nog det. Feminism - en orsak till att Lööf valts som ledare - värsta ideologin, effektivast i att skada och demolera samhällen.
Citera
2021-12-17, 21:15
Medlem
Värdiga vinnare, Hanna måste vara smartaste kvinnliga deltagaren. Jonathan är en udda och kul figur.

Det viktigaste var att inte Alexandra eller Josefin åkte på räkmacka till vinsten tillsammans med Johar och Jesper. Alexandra, denna okunniga och osympatiska människa med stort bekräftelsebehov.
En annan sak, nu har man sett Mona Sahlin, Schyman och Annie. Jag hade liten respekt för politiker och nu är den ännu mindre. Bra på snacka skit men tomt med kunskap.

Apelgren med fru hade varit kul att se kommande säsong.
Citera
2021-12-17, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troldmanden
Värdiga vinnare, Hanna måste vara smartaste kvinnliga deltagaren. Jonathan är en udda och kul figur.

Det viktigaste var att inte Alexandra eller Josefin åkte på räkmacka till vinsten tillsammans med Johar och Jesper. Alexandra, denna okunniga och osympatiska människa med stort bekräftelsebehov.
En annan sak, nu har man sett Mona Sahlin, Schyman och Annie. Jag hade liten respekt för politiker och nu är den ännu mindre. Bra på snacka skit men tomt med kunskap.

Apelgren med fru hade varit kul att se kommande säsong.

Håller med om värdiga vinnare, och absolut Hanna är väl inte dum, men hon framstår som mer allmänbildad än smart i den klassiska bemärkelsen där det känns som man är lite mer analytisk och logisk. Viss skillnad på att komma ihåg datum då kungar är födda och klara ett IQ-test exempelvis. Men information om mycket finns det i den skallen. Jag kan mycket om mycket men ungefär ingenting om ex. litteratur eller exempelvis konst så jag hade varit körd.
Citera
2021-12-18, 00:20
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleboool
Håller med om värdiga vinnare, och absolut Hanna är väl inte dum, men hon framstår som mer allmänbildad än smart i den klassiska bemärkelsen där det känns som man är lite mer analytisk och logisk. Viss skillnad på att komma ihåg datum då kungar är födda och klara ett IQ-test exempelvis. Men information om mycket finns det i den skallen. Jag kan mycket om mycket men ungefär ingenting om ex. litteratur eller exempelvis konst så jag hade varit körd.
Njae..som med allt så är det bästa något mitt i mellan. Det handlar ofta inte om att komma ihåg exakt saker utan att ha en hum om vad det kan vara och utgå från det. Där kommer analysen och logiken in i bilden. Den balansen klarar tex Hanna galant vilket visar att hon har både och
Citera
2021-12-18, 22:08
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troldmanden

Både Anna Kindberg Batra (M), Thomas Bodström (S) och Maria Wetterstrand (MP) gjorde mycket bra ifrån sig de säsonger de var med. Men jag har allvarligt talat svårt att se Alla mot Alla som ett program som testar allmänbildning. För få frågor om vetenskap, geografi och historia och för många om företags logotyper, internet memes och obskyra saker från USA som Filip tycker är festliga.
Citera
2021-12-19, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Både Anna Kindberg Batra (M), Thomas Bodström (S) och Maria Wetterstrand (MP) gjorde mycket bra ifrån sig de säsonger de var med. Men jag har allvarligt talat svårt att se Alla mot Alla som ett program som testar allmänbildning. För få frågor om vetenskap, geografi och historia och för många om företags logotyper, internet memes och obskyra saker från USA som Filip tycker är festliga.

Jag har inte sett Wetterstrand och Bodström, men kan tänka mig Wetterstrand var bra, om jag inte minns fel fick hon 2,0 på högskoleprovet. Sahlin och Schyman visade dock ingen vidare allmänbildning, de var direkt dåliga. Eller som Göran Persson sa om Mona, tänkande är inte hennes starka sida.....

AKB var annars en positiv överraskning, jag har alltid tyckt att hon och David var ett udda par som inte passade ihop men hon var en sympatisk kvinna med humor, inte den stela personen som inte gick hem i stugorna när hon var politiker.

Nä, det är väl lite mycket tramsfrågor, men det är ju högt och lågt som ger tittarsiffror.
Citera
2021-12-19, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Vad tror du om att låta gamla radarpar få tävla tillsammans, exempelvis:

Erik & Mackan
Alex & Sigge
Ronny & Ragge(Settman/Granberg)
Pyjamas-duon(P. Magnusson/D. Hellenius)
Anders & Måns
HippHipp-killarna(Jansson/Wester)
Lasse & Morgan(Tippen-killarna)
Batra & Glans(Kvarteret Skatan)
Gustavsson & Rheborg(Killinggänget)
Luuk & Lindström(Hassan i P3)
Per Andersson & Dorsin(Grotesco)
Oldsberg & Hellberg(På Spåret)
etc.

Vad tror du? Jag tror det hade blivit sjukt kul!

Jag förstår inte varför dom älskar att para ihop folk som inte känner varann. Ofta blir det ju noll kemi = tråkigare och stelare. Med radarpar som känner varann bra lär det ju bli råare och mycket roligare eftersom de kommer våga snacka med varann som man gör med en nära polare.
Citera
2021-12-20, 05:57
Medlem
MrSokratess avatar
Märktes att framförallt Filip insåg att han var tvungen att hålla tillbaka mot Olof.
Kan tycka att Olof var lite väl stingslig den här säsongen.
Tog allt som sas personligt.
Parisa vore för övrigt en drömdeltagare, rolig och kunnig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in