Citat:
Ursprungligen postat av
Golfarn87
Jaja, ännu en säsong är klar. Värdiga vinnare, utan någon som helst tvekan, snudd på utklassning i semi- å final. Väldigt hög lägstanivå på det laget.
Ska jag våga mig på nån form av betygssättning på årets deltagare så landar jag på; (utan inbördes ranking på respektive poäng, i vanlig ordning)
10: Ingen. Nej, det var ingen som nådde upp till Erik Haag-nivå, som förblir den enda jag någonsin givit tio poäng. Påstår man något annat så har man antingen dåligt minne eller så har man inte sett tidigare säsonger.
9: Hanna, Johar
8: Ingen
7: Jonathan, Olof, Anna, Jesper
6: Ebba, Micke, Gry
5: Ankan, Annie, David, Anne, Jerka, Karin, Nina, John, Josefin
4: Anders, Hanna, Björn, Anders, Dominika, Pelle
3: Petrina, Linnéa, Gustaf
2: Gert, Josefine, Liv, Alexandra
1: Olle
0: Nån form av anti-hedersomnämnande till Annie Lööf är på sin plats. Det hon bidrog med under dessa fåtal minuter hon deltog denna säsongen är givetvis det närmaste fryspunkten man kan komma i frågesportssammanhang.
Tankad och idéer? Sydde jag ihop säsongen någotsånär rätt?
Ger mig på ett försök till egen ranking.
9,5: Johar. Inte Erik Haag klass säger vissa, men nja, hade de mötts man mot man i en renodlad batalj så hade det blivit riktigt jämnt är min känsla. Vissa tycks glömma att Eriks ända förlust är mot just Micke och Gry, precis som Johars ända förlust. Dock hade Erik turen att möta Micke och Gry i gruppen och på så vis blev matchen betydelselös.
8: Här skulle jag placera flera. Jonathan, Hanna (ja, jag ser dem sen jämnstarka), Olof, Jesper.
7: Anna, Micke, Jerka (Underskattad)
6: Gry, Nina, John, David, Karin
5: Pelle, Annie, Josefin, Ebba (överskattad, hade inte gått långt utan Olof). Dominika (underskattad)
4: Anders, Hanna, Björn, Anders, Ankan.
3: Linnéa, Gustaf, Gert, Alexandra
2: Gert, Liv, Petrina
1: Olle, Little Jinder (säsongens sämsta och tråkigaste deltagare ihop med Petrina)