2021-12-17, 16:29
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av razerdayzer
Enligt Micro som hade bekanta på rättegången så erkände rask att han köpt följare, rask har senare också ”erkänt” i videos att han köpt följare, men bara till instagram. Micro kanske kan ge klarhet i saken.
Det stämmer att han skall ha sagt det på rättegången och senare det om instagram i en video när han pressades.
Citera
2021-12-17, 16:34
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Åkeriet är ormoljorna
Det andra är det han kör tuben igenom
Ok.
Jag tog bort mitt inlägg då jag såg att det redan var diskuterat i tråden.
Jag trodde Ludde jobbade i ena bolaget - men så verkar det inte vara givet siffrorna.
Citera
2021-12-17, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det stämmer att han skall ha sagt det på rättegången och senare det om instagram i en video när han pressades.

Men min fundering var om han sa i rättegången att han köpt både till tuben och ig eller han bara sa att han köpt följare men inte specificera vilken plattform
Citera
2021-12-17, 16:42
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Men min fundering var om han sa i rättegången att han köpt både till tuben och ig eller han bara sa att han köpt följare men inte specificera vilken plattform
Båda skall det ha varit. Antalet följare och visningar hade betydelse för hur grovt brottet (en del i det) och därför kom det upp
Citera
2021-12-17, 16:48
Medlem
Masmos avatar
Citat:
Båda skall det ha varit. Antalet följare och visningar hade betydelse för hur grovt brottet (en del i det) och därför kom det upp

Han kan ju bara ha sagt det för att försöka förmildra straffet.
Citera
2021-12-17, 16:53
Medlem
Citat:

Jag kommer ihåg en video han hade ”jag spöa mammas kille” eller hota mammas kille. Han åker runt i bilen i trosa och berättar hur han hota sin morsas kille att han skulle slå han så hårt att hans förfäder fick huvudvärk. Hur som helst, i den videon så sa han att han bara ville ha en ”quickfix” att nå 100k prenumeranter, tror han låg då runt 87k, någon månad senare så segla han upp emot 150k prenumeranter (han har tappat 8k sen toppen) Hans prenumeranter har aldrig speglat hans visningar dom senaste åren. Och han har erkänt köp av ig följare så vad säger att han inte skulle köpa till tuben, hans svar är att youtube ”ser” trafiken, han tror inte instagram gör det?! Finns nog ganska många youtube konton där ute med köpta följare, annars hade marknaden inte funnits, men de fattar inte rask.
Citera
2021-12-17, 16:54
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masmo
Du menar att han ljög i rätten?
Citera
2021-12-17, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masmo

Citat:

Och sen talade sanning på sin youtube kanal
Citera
2021-12-17, 17:03
Medlem
Masmos avatar
Citat:

Ja, varför skulle det vara så osannolikt?
Citera
2021-12-17, 17:15
Avstängd
TordesPungs avatar
Var det den här videon som gjorde att Rasken blev dömd?
https://www.dailymotion.com/video/x7kbqst
Senast redigerad av TordesPung 2021-12-17 kl. 17:23.
Citera
2021-12-17, 17:18
Medlem
Nu är rask i full gång att deleta videos, senaste videon borttagen, trilla de in en tillräckligt stor donation? Mattias videon borttagen. Det är stor julstädning på kanalen just nu.

Edit: allt senaste 6 månader är deletat
Edit igen: allt senaste året, in på kanalen han är i full mode att deleta sina senaste år
Citera
2021-12-17, 17:20
Citat:
https://youtu.be/qAfJKDRDsPs
Här berättar rasken om tuben och insta, att hans sista försök med plan*inum, hur han jobbade på städfirma och pluggade upp betygen, psykologi🙄 precis i vevan när han blev större på youtube..
Han pratar om köpta prenumeranter vid 15-isch. Mycket kommer ur munnen, vad som är sant vet nog inte ens han själv..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in