Citat:
Ursprungligen postat av
meetthefockers
Eftersom jag näppeligen kan ta del av källmaterialet till boken -varken pga access eller pga tid- så måste jag ju helt och hållet förlita mig på den författade texten. Då blir det ju jätteviktigt att mer exakt veta vilka författarna är och deras motiv. De kan ju tex citerar fel, valt att vantolka, har bestämt sig för vinkel redan från början, vara köpta, etc. Om dessa författare vet jag nada och en snabb googling gör mig inte precis mer försäkrad om deras kompetens och förmågor.
Det är förstås svårt att skriva om ett ämne där man inte kan publicera sina källor. Har du något förslag på hur jag kan övertyga dig så lyssnar jag gärna.
Samtidigt måste man tänka på att ingen annan media heller har publicerat några källor. Det enda de har gjort är att återberätta en del av socialtjänstens påståenden, men inte heller socialtjänsten publicerar några källor. Så du och alla andra utomstående betraktare behöver väga två motstående versioner av händelserna: Vilken är mest detaljerad? Vilken är mest sammanhängande? Vilken tycks beskriva händelserna på det mest rimliga viset? Jag tror att det är det DrKompost har gjort och det är därför han så enträget försöker få er att läsa min bok.
Sedan är inte alla våra källor sekretessbelagda. En del är helt offentliga. Som till exempel hela historien om Ystadsfamiljens hästar. Du kan själv begära ut länsstyrelsens utredning om hästarna från Länsstyrelsen i Skåne, diarienummer 282-1218-10. Jämför sedan den utredningen med vad
Sydsvenskan skriver om Ystadsfamiljens hästar och vad vi skriver om samma hästar på
sidorna 186-190 i Ystadsfamiljen - den fullständiga historien och avgör själv vems rapportering som är mest trovärdig och sanningsenlig.