2021-12-16, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
Men förstår du inte att man kan lura i läsaren precis vad som helst?
Du måste ha koll på källan.
Att resonemangen kan verka logiskt säger inte så mycket -det är väl det första en lögn ska lyckas med för att bli svald.
Och vad du syftar på med ”integritet” förstår jag inte.

„Men förstår du inte att man kan lura i läsaren precis vad som helst?
Du måste ha koll på källan“
Nu är du verkligen ute och cyklar. Källan är ju ofta bara en annan text. KÄLLAN kan ju enligt ditt resonemang lura i läsaren precis vad som helst. Med sådan paranoia hur långt i raden av källor skall man gå innan man känner sig konfident? Jag hävdar att du bara kan lita till din egen intelligens och ditt eget goda omdöme. Tyvärr
Citera
2021-12-16, 22:38
Citat:
Ursprungligen postat av DrKompost
Barnen är fortfarande omhändertagna. Eftersom ingen undersökt eller ifrågasatt grunderna till omhändertagandet. Förrän nu i den boken vi diskuterar. Det kan vara hög tid då minst ett av barnen kan ges bort till en annan familj. Som både får ett nytt barn PLUS full betalning från soc. När vi andra lyckas få ett eget nytt barn då för vi stå för kostnaderna själva. Det gör vi oftast gladeligen.
Tror du fått det om bakfoten.
Man ger inte bort barn eller bytlånar som en platta ägg..
Du försöker diskutera en bok skriven av Mållgan och påstår på fullaste allvar att det inte är utrett grunderna till omhändertagandet?!
Jo, det var 5 barn som var så vanvårdade och dysfunktionella, man undrar vilka vider de sk föräldrarna är.
Att bioföräldrarna sen sitter i tv och berättar om hur hemskt allt varit, herregud! Det som är hemskt är att bioföräldrarna inte spärrats in i fängelse, för att ha skadat och försummat sina 5 barn.
Usch
Citera
2021-12-16, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
Låt mig säga så här -det märks inte att du är forskarutbildad.

Kan du utveckla det? Det är svårt att följa tankekedjan och logiken bakom det uttalandet. Men som jag skrev, med blytunga argument .....
Senast redigerad av DrKompost 2021-12-16 kl. 22:41.
Citera
2021-12-16, 22:41
Citat:
Man litar aldrig på något i media. Man värderar! I min värld (forskarutbildad) vinner alltid den med de mest blytunga argumenten. Citat och referenser hjälper oss att visa att andra tänkt likartat. Det tryckta ordet är bäst, då det är enklare att manipulera folk med film och video. Mycket svårare i text
Skojar du? Vilken klåpare som helst kan ge ut en bok, fylld med rappakalja, det blir inte sant för att det finns tryckt i en bok
Citera
2021-12-16, 22:43
Citat:
Nu är du verkligen ute och cyklar. Källan är ju ofta bara en annan text. KÄLLAN kan ju enligt ditt resonemang lura i läsaren precis vad som helst. Med sådan paranoia hur långt i raden av källor skall man gå innan man känner sig konfident? Jag hävdar att du bara kan lita till din egen intelligens och ditt eget goda omdöme. Tyvärr
Har du ens gått i skolan? Det ingår att kunna visa upp källkritik. Särskilt när det handlar om "fakta".
Citera
2021-12-16, 22:44
Medlem
Citat:

Det är ju därför det är så viktig att kolla trovärdigheten hos källan.
I vetenskapliga sammanhang handlar det ju tex om tidskriftens och forskarens renommé, double blind eller ingen blind alls. 1 eller 3 bedömare osv.
Citera
2021-12-16, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Skojar du? Vilken klåpare som helst kan ge ut en bok, fylld med rappakalja, det blir inte sant för att det finns tryckt i en bok

Men skulle vi läsare svälja denna rappakalja? Det krävs mer än en klåpare för att skriva en bok som folk finner vettig. Särskilt när läsarna är omdömesgilla och hyfsat upplysta.
Citera
2021-12-16, 22:47
Medlem
Citat:
Kan du utveckla det? Det är svårt att följa tankekedjan och logiken bakom det uttalandet. Men som jag skrev, med blytunga argument .....

Vad fan ör ett blytungt argument!?
Der går väl att komma med hållbara argument från alla möjliga håll.
Läs valfri bok om Palme-mordet tex.
Men argumentera väl kan väl tex alla politiker från höger till vänster.
Citera
2021-12-16, 22:49
Citat:
Man litar aldrig på något i media. Man värderar! I min värld (forskarutbildad) vinner alltid den med de mest blytunga argumenten. Citat och referenser hjälper oss att visa att andra tänkt likartat. Det tryckta ordet är bäst, då det är enklare att manipulera folk med film och video. Mycket svårare i text
Hahaha, i din värld?!
Vad har du doktorerat i Dr Kompost?
"Den som har mest blytunga argument vinner.."
Det är nästan så att jag undrar om du har åldern inne, det är 18-års gräns🤣
Citera
2021-12-16, 22:52
Medlem
Citat:
Har du ens gått i skolan? Det ingår att kunna visa upp källkritik. Särskilt när det handlar om "fakta".

Man kan inte bli forskarutbildad utan att ha gått i skolan. Det är inte min källkritik det handlar om utan den källkritik som finns i boken. Läs boken och återkom om du hittar bristande källkritik.
Citera
2021-12-16, 22:52
Citat:
Men skulle vi läsare svälja denna rappakalja? Det krävs mer än en klåpare för att skriva en bok som folk finner vettig. Särskilt när läsarna är omdömesgilla och hyfsat upplysta.
Jag förstår inte, vem avgör vilka läsare som är omdömesgilla? Vad innebär hyfsat upplysta?
Citera
2021-12-16, 23:02
Medlem
Citat:
Tror du fått det om bakfoten.
Man ger inte bort barn eller bytlånar som en platta ägg..
Du försöker diskutera en bok skriven av Mållgan och påstår på fullaste allvar att det inte är utrett grunderna till omhändertagandet?!
Jo, det var 5 barn som var så vanvårdade och dysfunktionella, man undrar vilka vider de sk föräldrarna är.
Att bioföräldrarna sen sitter i tv och berättar om hur hemskt allt varit, herregud! Det som är hemskt är att bioföräldrarna inte spärrats in i fängelse, för att ha skadat och försummat sina 5 barn.
Usch

Jag kan ju inte skriva en bok till för att få dig att fatta. Bättre att du läser den som finns, gulmarkerar det du inte förstår och sedan återkommer. Mållgan är väl ingen författare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in