2021-12-17, 08:00
Medlem
Visserligen borde ju ingenjören utretts i grunden av PU,men vi vet ju att de har ägnat sig åt att spela pingis istället för att utföra gediget polisarbete..så intet nytt under den solen.

Detta sagt så tror jag inte en endaste millisekund att den galne ingenjören har med dådet att skaffa.
Han passar dåligt in rent signalementsmässigt plus att hans alibi känns svårt att ifrågasätta.
Dessutom så skjuter man rimligtvis inte Sveriges statsminister och erkänner detta för KO Feldt en vecka efter...närmast helt oavsett hur mycket knäppgök man är i övrigt.

Det finns kort sagt mycket litet att gå på när det gäller ingenjören.Ingenting konkret och de saker som man kan kolla på pekar emot.

Nej,att han borde utredas håller jag med om..om inte annat så att detta irrspår kan avskrivas en gång för alla.
Citera
2021-12-17, 08:01
Medlem
Kul att se BJ svara sina följare nu gällande mordet på twitter...

Han är en Palme-hatare av rang precis som mina föräldrar. En släkting till mig har pissat på Palmes grav kort tid efter mordet

Men är BJ mördare... knappast.

Hade jag stött på honom hade jag gärna bjudit honom på en öl, verkar vara en trevlig person med huvudet på skaft
Senast redigerad av Jahre30 2021-12-17 kl. 08:04.
Citera
2021-12-17, 08:06
Medlem
Bevis för att BJ läser här inne i tråden då en användare klagade på att han stavade stadsminister felaktigt

” Jag vet att det heter statsminister. Men när det gäller Palme fick det duga. Det blev fel. Jobbigare att skriva om och ändra på den tiden med en gammaldags skrivmaskin, en Facit Privat. Kjell-Olof Feldt var ju också zozze, så skit samma.”
Citera
2021-12-17, 08:15
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Visserligen borde ju ingenjören utretts i grunden av PU,men vi vet ju att de har ägnat sig åt att spela pingis istället för att utföra gediget polisarbete..så intet nytt under den solen.

Detta sagt så tror jag inte en endaste millisekund att den galne ingenjören har med dådet att skaffa.
Han passar dåligt in rent signalementsmässigt plus att hans alibi känns svårt att ifrågasätta.
Dessutom så skjuter man rimligtvis inte Sveriges statsminister och erkänner detta för KO Feldt en vecka efter...närmast helt oavsett hur mycket knäppgök man är i övrigt.

Det finns kort sagt mycket litet att gå på när det gäller ingenjören.Ingenting konkret och de saker som man kan kolla på pekar emot.

Nej,att han borde utredas håller jag med om..om inte annat så att detta irrspår kan avskrivas en gång för alla.

om jag förstått saken rätt så är det en komiker från malmö och en datanisse från lidköping som promotat irrspåret. kombinerat med uppenbar nyhetstorka på svd så har det blivit en snackis. utöver att ingenjören skjutit magnum och liksom ett hundratal andra rena dårar erkänt mordet saknas substans, och kopplingen till sveavägen är obefintlig.
Citera
2021-12-17, 08:25
Medlem
Gothuss avatar
Den här kvinnan som ler på mordplatsen dagen efter.
Vissa kallar henne transvestit.

Lite lika?

https://www.google.com/search?q=christine+maxwell&client=ms-android-samsung-rev2&source=android-browser&prmd=invx&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2a hUKEwjzwqa8per0AhVNEncKHRwJA4EQ_AUoAXoECAIQAQ#imgr c=hLZAVH753ZhmgM
Citera
2021-12-17, 08:28
Medlem
När man pratar med äldre släktingar så
Vet de precis vad de gjorde när Palme mördades liksom de minns vad de gjorde den dagen Estonia förliste så här ljuger nog BJ... han är en palmehatare av rang och firade kanske t om med skumpa hemma i Finspång .

Men för att hålla spänningen och publiciteten vid liv så säger han att han inte minns vad han gjorde

” Bengt Jonasson
@AbsolutVett
·
8h
Om jag hade blivit kontaktad inom några veckor efter mordet hade det säkert funkar men efter drygt 35 år kan minnet ha grumlats.”
Citera
2021-12-17, 08:41
Medlem
trillians avatar
Hans alibi håller inte.
Han säger att han var med flickvännen men hon säger i sin tur att hon jobbade. Därmed har han inget hållbart alibi.

Absolut, han kan vara en dum dåre som vill ha attention. Han kan också vara mördaren. En bra utredare, som lyst med sin frånvaro sedan 1986, stänger inga spår. I synnerhet inte när det inte finns några mer troliga.

Utred gubbskrället.
Citera
2021-12-17, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahre30

Han är en Palme-hatare av rang precis som mina föräldrar. En släkting till mig har pissat på Palmes grav kort tid efter mordet

Hade jag stött på honom hade jag gärna bjudit honom på en öl, verkar vara en trevlig person med huvudet på skaft

Han är en speciell, men trevlig, prick med många intressen och ett rätt rikt socialt liv. Jag tror inte han skulle ha kunnat hålla en sådan här sak hemlig så länge. Antar att man kan vänta sig att några journalister kommer leta runt bland hans vänner och bekanta nu för att få några intressanta upplysningar och/eller rykten.
Citera
2021-12-17, 09:00
Medlem
Citat:

Frågade honom vad palmes sista ord var
Citera
2021-12-17, 09:19
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:

😁 "Huvudet på skaft" är ju högst diskutabelt. I mina ögon verkar han vara komplett galen.

Men som du säger så är han knappast någon mördare. Han verkar kunna göra mycket för att få uppmärksamhet kring sitt vägsaltshat, som att hota politiker till höger och vänster.

Men steget från att sitta och skriva hatiska brev på sin gamla Facit skrivmaskin till att gå ut och skjuta folk är ganska stort. Skulle dock inte förvåna mig det minsta om han säkert önskar att han var kapabel till det...
Citera
2021-12-17, 09:22
Medlem
styrlunds avatar
En intressant sak med med vägsaltshataren är att Norrköping nämns.
Ni som är lite belästa vet att ett möte Norrköping förekommer i vissa teorier.
Citera
2021-12-17, 09:36
Medlem
Svettiga-babbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
En intressant sak med med vägsaltshataren är att Norrköping nämns.
Ni som är lite belästa vet att ett möte Norrköping förekommer i vissa teorier.

"Norrköping" nämns inte. Han bodde i Norrköping vid tidpunkten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in