2021-12-16, 16:26
Medlem
MeAndTheDevils avatar
Är vaccin-passet logiskt?

Läkare och vetenskapsmän världen över är otroligt tacksamma över att vaccinet kom fram till slut. Nästan 8,5 miljoner svenskar är också det. Det borde alla vara för dödsfallen har minskat extremt.

Det rekommenderas starkt eftersom risken minskar att man blir allvarligt sjuk och skadar andra. Vi har hundratals lagar som inte tillåter att man får göra det. Det är att kontrollera människor för allas bästa. Vi behöver regler för att samhället ska fungera.

Ska vi sluta använda bilbälte och tillåta att vara drogpåverkade? Alla vet att det ökar risken att skada sig själv och andra så svaret är nej. Det är inte tillåtet. Eller ska vi sluta bedriva fordon?

Har man vaccin-pass så får man leva som vanligt och det är helt frivilligt att vaccinera sig.
Att få göra vad man vill med sina kroppar är en mänsklig rättighet och allt annat vore bisarrt.

Ska vi ta bort pass, legitimation och körkort? Det används för att kontrollera människor så vaccin-pass gör ingen större skillnad.

Slutligen. Vi har många rättigheter men också skyldigheter som att bidra till samhället. Det är frivilligt men det har konsekvenser i en viss mån.
Man måste inte bo kvar i ett civiliserat samhälle.
Det finns länder man kan flytta till som inte kräver vaccin-pass.

Diskutera! OT, hot och personpåhopp undanbedes.
Admin flyttar gärna tråden om den har hamnat i fel kategori.

/ Jag och djävulen.
Citera
2021-12-16, 16:29
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tupplack
Problemet är att alla länder har olika ID system, en del har ju inga egentliga ID alls. Typ England och USA.
När jag skulle försöka öppna ett bankkonto i England för några år sedan var kravet att kunna visa upp en vattenräkning i mitt namn. För hade man en egen vattenräkning så hade man en adress. Mitt pass struntade de fullständigt i..
Därför behövs en gemensam ID standard som kommer att ersätta våra körkort och BankID.
Har du ett digitalt ID så kan man ju knyta vad som helst till det. Du behöver inte längre ta med körkort för de ser ju i databasen att det här ID't får köra. Man kommer knyta e-valutan till det för varför ska du ha med dig bankkort, vi ser ju vem du är.
Man vill ju få folk att vänja sig med att ha ID tillgängligt överallt. Och vad har du som är digitalt och alltid med dig.
Tadaa, enter the mobilephone.

Folk känner sig som man gör något nyttigt och "rätt" när man visar sitt pass i telefonen. Herr Mikael Damberg själv blev jätteledsen i en tv-intervju tidigare i höstas när reporten frågade om inte pappersvarianten kommer att gälla.
- "Ja, men då kan vi ju inte kontrollera vem som är vem". Blev hans svar.

När vi äntligen vant oss med att visa mobilen var du än ska. Bussen, restaurangen, gymmet, affären... Ja överallt. När man vant folk att använda ID't så blir nästa steg att göra det så jobbigt som möjligt.
Tadaa, enter the chip.
Och folk kommer att känna sig moderna och säga:
- "Titta vad lätt det är. Hela min tillvaro är begränsad och mina rättigheter har man tagit ifrån mig. Men vad lätt det är att bara "chippa" sig in i affären och betala...."

Du pratar en del om blockchain i trådstarten. Är det en teknik som vi kan använda emot eliten på något sätt, istället för tvärtom? Hur förhåller du dig till kryptovalutor tex, kan de göra oss mer oberoende/starka i relation till globalisterna på ett ekonomiskt plan, eller står vi bättre rustade i dagsläget inom deras fiat-systemet, där kontanter trots allt fortfarande används?
Senast redigerad av TupolevTu-144 2021-12-16 kl. 16:38.
Citera
2021-12-16, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Hade du skrivit det här för 1-2 år sen vid pandemins start så hade jag skrattat bort dig som en dum foliehatt och konspirationsteoretiker i nivå med dem som tror att vaccinen innehåller chip och sånt, men med tanke på hur det har gått och vart vi är på väg så kan du mycket väl ha rätt.

Sen vad gäller detta så var det nån här som postade en länk om att Israel ville införa ett poängsystem kopplat till vaccinpasset. Tur nog så röstades detta ner, men det är fan illa nog att nåt sånt ens kom på tal öht.

Är nog en grävarpersonlighet och efter att jag snubblade på länkar förra våren om ID2020 så fortsatte jag att undersöka vad som sker.
Och folk blev griniga när man tjatade om vaccinpass, men nu har sak efter sak blivit verklighet.
Just det här att alla inom MSM och stat berättar exakt samma sak, utan att någonsin presentera fakta, så behöver man bli orolig.
Man tjatar i TV om att det är mångdubbelt fler som ligger på IVA. Därför måste vi ha restriktioner.

Men IVA är ju inte bara covid. Dessutom gick man ju ut för någon månad sedan och sa att Sverige kommer att ta emot IVA patienter från bla Rumänien och andra länder.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wO98XA/sverige-ar-redo-att-ta-emot-rumanska-covidpatienter

Så den stora frågan är ju.... Hur många exakt ligger på IVA pga covid, och hur många av dem är ens svenskar.
Citera
2021-12-16, 16:36
Medlem
Creaturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spinninghead
Men behöver man verkligen Vaccinpassen för detta? De flesta tycker ju ändå att det praktiskt att betala räkningar på nätet, logga in på apoteket etc etc och utföra allt digitalt med bankID. Att utöka bankID och lägga allt där, även passet, det fysiska körkortet, den digitala nyckeln till bilen, hemmet osv borde väl man kunna göra utan en pandemi, med hänvisning till att det underlättar vardagen. Vad kan ett digitalt vaccinpass göra som inte bankId kan? Eller är alltså själva injektionen i armen det väsentliga?
En bra kommentar. Massövervakning sker bäst via Facebook och BankID, och i Sverige har vi redan personnummer.
Citera
2021-12-16, 16:38
Medlem
Rån är frivilligt. Det är ju bara vägra att lämna ifrån sig sina saker.
Citera
2021-12-16, 16:40
Medlem
Själv sade jag detta ganska tidigt men blev idiotförklarad av en del.
Det digitala vaccinpasset började utvecklas redan innan någon hade hört talas om fladdermöss i Wuhan.

Genom att blåsa upp en sjukdom och definiera den som pandemi så har den stora massan ett yttre hot. Säljer man sedan in lösningen, vaccin med intyg i det här fallet, så accepterar de flesta det.
Hade varit ganska svårt att implementera det annars.

I underlaget för att ta fram det digitala vaccinpasset finns bland annat diskussioner om hur det ska säljas in och inom vilken tidsram.

Hur mycket avtryck lämnar man med detta då ?
Själva valideringen av vaccinpasset sker i en app och detta sker lokalt i telefonen. Alltså ingen uppkoppling mot en databas vid verifiering. MEN, appen ska uppdateras dagligen med nya "nycklar". Finns det då loggad information sparad i appen som laddas upp samtidigt som nya nycklar laddas ned ?

Även om det inte finns det i dagsläget, hur kommer följande versioner se ut ? Frågor som borde ställas till utvecklaren, Digg.se
Citera
2021-12-16, 16:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MeAndTheDevil
Läkare och vetenskapsmän världen över är otroligt tacksamma över att vaccinet kom fram till slut. Nästan 8,5 miljoner svenskar är också det. Det borde alla vara för dödsfallen har minskat extremt.

Det rekommenderas starkt eftersom risken minskar att man blir allvarligt sjuk och skadar andra. Vi har hundratals lagar som inte tillåter att man får göra det. Det är att kontrollera människor för allas bästa. Vi behöver regler för att samhället ska fungera.

Ska vi sluta använda bilbälte och tillåta att vara drogpåverkade? Alla vet att det ökar risken att skada sig själv och andra så svaret är nej. Det är inte tillåtet. Eller ska vi sluta bedriva fordon?

Har man vaccin-pass så får man leva som vanligt och det är helt frivilligt att vaccinera sig.
Att få göra vad man vill med sina kroppar är en mänsklig rättighet och allt annat vore bisarrt.

Ska vi ta bort pass, legitimation och körkort? Det används för att kontrollera människor så vaccin-pass gör ingen större skillnad.

Slutligen. Vi har många rättigheter men också skyldigheter som att bidra till samhället. Det är frivilligt men det har konsekvenser i en viss mån.
Man måste inte bo kvar i ett civiliserat samhälle.
Det finns länder man kan flytta till som inte kräver vaccin-pass.

Diskutera! OT, hot och personpåhopp undanbedes.
Admin flyttar gärna tråden om den har hamnat i fel kategori.

/ Jag och djävulen.
Klart de är tacksamma. Hela världens befolkning har en kvartalsenlig prenumeration på ett vaccin som kostar 200 spänn/st. Hade hela världen gett mig 200:- var tredje månad, så hade jag också varit glad och tacksam.
Citera
2021-12-16, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Du pratar en del om blockchain i trådstarten. Är det en teknik som vi kan använda emot eliten på något sätt, istället för tvärtom? Hur förhåller du dig till kryptovalutor tex, kan de göra oss mer oberoende/starka i relation till globalisterna på ett ekonomiskt plan, eller står vi bättre rustade i dagsläget inom deras fiat-systemet, där kontanter trots allt fortfarande används?

Blockchain är bara en teknologi, en verkligen fiffig teknologi. Den kan man ju använda överallt där man vill bekräfta att någon är äkta eller få en logg på data.
Personligen anser jag att vi vanliga dödliga måste använda kontanter i mycket större uträckning. Göra kontanter "too big to fail"!
Det är nog en av de viktigaste. Kontanter erbjuder ett visst mått av anonymitet. Det behöver inte betyda att man vill göra något olagligt.
Det är ju just det anonyma man vill få bort med vaccinpassen. Ingen ska kunna leva utan det. För att sen kunna bygga ekonomi och övervakning runt det.
Citera
2021-12-16, 16:49
Medlem
Regimens statistik men 75% eller nåt sånt är säkert för.
Citera
2021-12-16, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Hade du skrivit det här för 1-2 år sen vid pandemins start så hade jag skrattat bort dig som en dum foliehatt och konspirationsteoretiker i nivå med dem som tror att vaccinen innehåller chip och sånt, men med tanke på hur det har gått och vart vi är på väg så kan du mycket väl ha rätt.

Sen vad gäller detta så var det nån här som postade en länk om att Israel ville införa ett poängsystem kopplat till vaccinpasset. Tur nog så röstades detta ner, men det är fan illa nog att nåt sånt ens kom på tal öht.

För 1 - 2 år sedan så skrattade du åt "De vill införa digitalt id för alla människor och övervaka allt och alla hela tiden". Idag skrattar du åt påståenden om "nanobots" i vaccinen och 5G. Om 1 - 2 år från och med idag så kanske du inte skrattar åt det längre? Har du tänkt så någon gång? Eftersom du nu har insett att "galningarna" hade rätt och du själv hade fel i övervakningsfrågan?

Även om man inte tror på allt (det bör man givetvis inte göra) så kanske man bör vara lite öppen för vad vissa personer som under många år har varnat för det här säger? Öppen för möjligheten att även vissa "galna konspirationsteorier" kan vara sanna, men inte har blivit synliga för oss än?
Senast redigerad av Tumidanda 2021-12-16 kl. 17:58.
Citera
2021-12-16, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bestick
Det är bara i dina fantasier som vaccinpass gör någon större skillnad. Visst, marginellt kanske, men de som inte tagit sprutorna vid det här laget kommer aldrig göra det. Alla i min närhet som också är "aNtIvAxXeRs" har inte heller tagit sprutorna på grund av något löjligt vaccinpass som inte kan ses som något annat än en desperat handling från de styrande.

Dröm vidare.

Lycka till med den attityden.
Allt blir naturligtvis krångligare utan vaccinpass
Citera
2021-12-16, 17:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tupplack
Känns faktiskt lite ledsamt när du säger att är på gång med 3e.
Lite som att stå bredvid och se husse sätta koppel på dig och locka in dig i bilen. Samtidigt som han säger:
- Det är för din egen skull. Du har det inte bra här hos oss. Men på "the farm upstate" kommer du aldrig mer bli olycklig.
https://www.urbandictionary.com/define.php?term=living%20on%20a%20farm%20upstate

Det du kan göra är ju att bojkotta alla ställen som kräver vaccinpass, och ljudligt berätta det i entren. Inget skriker så högt som när kunderna röstar med plånboken.
Det finns alltid alternativ till det du tänkt att göra.

Varsågod att rösta med plånboken du, det slutar förmodligen med att du blir chippad och hamnar i läger = the farm upstate. Samtidigt reser jag jorden runt med mitt vaccinpass, och smörjer kråset på fina restauranger som du inte kommer in på, eftersom du ju, harkel, röstar med plånboken.

Fråga: Vilka är lyckligast i Kina som redan implementerat detta system i vissa stater, de som har högst credit score eller de som har lägst?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in