2021-12-16, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tlcswe
Hela 86% i åldersgruppen 18-79år är alltså för vaccinationsbevis vid offentliga sammankomster.
Detta är fem procentenheter fler än vad som faktiskt är fullvaccinerade och en procentenhet fler än de som fått endast en dos.

Vad är detta för Nordkorea-siffror och vilka mönsterelever i hjärtvätteri har Novus hittat egentligen?

85,1% är vaccinerade med 1 dos
80,8 är vaccinerade med 2 doser
https://www.folkhalsomyndigheten.se/folkhalsorapportering-statistik/statistikdatabaser-och-visualisering/vaccinationsstatistik/statistik-for-vaccination-mot-covid-19/

Längst ner i inforutan kan man dock läsa;

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/novus-undersokning-visar-sa-manga-svenskar-ar-helt-emot-krav-pa-vaccinationsbevis

Vad säger ni?
Är det möjligt att precis alla, plus 0.9%procenteneher, som fått minst en dos är för ett vaccinationsbevis?

Merparten av svenska folket går aldrg på offentliga sammankomster. Så för dem spelar det ingen roll hur kraven ser ut.
Citera
2021-12-16, 11:48
Medlem
MeAndTheDevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Ovaccinerad men har haft Covid, så jag har redan bättre skydd än nåt vaccin kan ge.

Kan inte gå på hockey längre, så det är synd. Och så länge jag har ett val så tänker jag avvakta med att ta vaccin, som läkemedelsföretagen inte tar något som helst ansvar för, tills jag känner mig trygg och andra varit försökskaniner för ett längre tag.

*Måste inleda inlägget med planetens största lögn som propaganda*

Du har iaf TV.
Citera
2021-12-16, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henrikss
Jag tolkar det som att 86% av de vaccinerade inte litar på vaccinets effekt.
Skrämmande siffror.

Väl tolkat!
Citera
2021-12-16, 11:52
Medlem
DerRoteBarons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeAndTheDevil

Du har iaf TV.
Nja, den största propagandalögnen vore väl att man skulle vara fullvaccinerad efter två sprutor
Citera
2021-12-16, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
Jag baserar det på att samma folkomröstning kommer visa att antivaxxarna tycker vaccinerade är puckon. Vad tror du själv?

Jag säger att alla som vill ge upp sina friheter för ett virus som är ofarligt för majoriteten är lättlurade.
Vill man ta vaccin gör det men stäng inte ned samhället för att tvinga andra göra likadant som du
Citera
2021-12-16, 11:55
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:

Du har iaf TV.
Undrar vem som har gått ner på knä och svalt propagandan av oss två.
https://www.science.org/content/article/having-sars-cov-2-once-confers-much-greater-immunity-vaccine-vaccination-remains-vital
Citera
2021-12-16, 12:04
Medlem
Har till viss del påverkats. Vissa företag kräver Covid-pass utan att det handlar om en tillställning över 100 personer. I de fallen har min kollega fått ta de besöken. Värst var det på ett ställe där man inte informerat i förväg utan bara tog det som självklarhet att det skulle scannas av när man skrev in sig.

Frågan är hur detta kommer breda ut sig.
Citera
2021-12-16, 12:05
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Ska till USA nästa sommar så det som påverkar mig är att jag får åka dit.

Tror du verkligen på att tre personer kommer riskera att bli av med sina jobb inom vården för en foliehatt?

Jag har redan vidtalat en bekant som jobbar med vaccinering så det går att ordna ett vaccinpass när helst jag vill.

Det är ingen som kommer att bli av med jobbet.
Sluta var så förbannat naiv ?
Citera
2021-12-16, 12:09
Medlem
MeAndTheDevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Undrar vem som har gått ner på knä och svalt propagandan av oss två.
https://www.science.org/content/article/having-sars-cov-2-once-confers-much-greater-immunity-vaccine-vaccination-remains-vital

Det gäller deltaversionen.

Hur många källor tror du det finns som motbevisar detta? (Googla)

Citat:
Ursprungligen postat av holmium
Jag har redan vidtalat en bekant som jobbar med vaccinering så det går att ordna ett vaccinpass när helst jag vill.

Det är ingen som kommer att bli av med jobbet.
Sluta var så förbannat naiv ?

En bekant… Det GÅR att ordna. Det fattar väl vem som helst.
Det gäller ett virus som kan göra människor allvarligt sjuka eller dö. Kan inte du använda hjärnan istället för att bli förbannad?
Senast redigerad av MeAndTheDevil 2021-12-16 kl. 12:12.
Citera
2021-12-16, 12:12
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nevelepride
Har till viss del påverkats. Vissa företag kräver Covid-pass utan att det handlar om en tillställning över 100 personer. I de fallen har min kollega fått ta de besöken. Värst var det på ett ställe där man inte informerat i förväg utan bara tog det som självklarhet att det skulle scannas av när man skrev in sig.

Frågan är hur detta kommer breda ut sig.

Jag var faktiskt med om en lustig grej i Berlin när jag skulle gå in på ett större shoppingcenter.
Det var någon onlinehistoria där man skulle skanna sitt vaccinbevis, vilket jag inte hade.

Det fanns även en vakt som hjälpte till med denna inpasseringskontroll. Jag sa sanningenligt till vakten att jag inte hade något vaccinbevis varpå han helt artigt med ett leende vinkade in mig i varuhuset. Denne vakt var förmodligen inte dummare an att han såga att jag både frisk och stark...
Citera
2021-12-16, 12:13
Medlem
skogsmarans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nevelepride

Det var lite oväntat, att de inte informerade på förhand.
Känner igen företeelsen att "alla som kommer måste vara vaccinerade" vid företagsevent men då har det alltid framgått på förhand i inbjudan.
Skogsmaran hade nog inte gått på "Välkommen till [företags] glöggsippning med saffransmums" oavsett pass eller pandemi.
Citera
2021-12-16, 12:15
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
https://www.yalemedicine.org/news/covid-19-vaccine-comparison
Gäsp
Schack matt.
Citat:
Ursprungligen postat av din länk
Experts continue to learn about Pfizer’s efficacy both in the laboratory and in the real world. Pfizer’s initial Phase 3 clinical data presented in December showed its vaccine to have 95% efficacy.
Relativ vs absolut riskreduktion var ordet: "95 procents effektivitet" var alltså 0.84 procents minskad smittorisk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in