2021-12-04, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AleksejRomanov
Kan man vara mer arrogant än vad du är? Om du tar handen ur chipspåsen och ögonen från Aftonbladet så finns det hur mycket info som helst. Gå in på Reddit på "covidvaccinated" eller "vaccinelonghaulers" så kan du få ett smakprov på olika biverkningar. De flesta av de som skrivit har dessutom varit positiva till att ta vaccin. Finns även många grupper på Facebook. Lyft blicken lite.

Och hur många av dessa är bekräftade biverkningar av vaccinet?
Citera
2021-12-04, 13:29
Medlem
Besticks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nisseabc
Jag respekterar om man inte vill ta vaccinet och istället undviker folksamlingar.

Men jag blir inte klok på hur lite det krävs för att få de flesta antivaxxare att ta covid-vaccin.
Man inför vaccinpass och sen blir det folkstorm till vaccinlokalerna!
Det är alltså viktigare med skidsemestern än de "ohyggligt hemska" biverkningar som påstås, ska kunna, drabba oss alla.

Nu skriker istället stressade föräldrar att det inte finns vaccintider till deras stackars barn.
Skyll er själva när ni inte tog era sprutor i tid. Ni har haft 6 månader på er.
På semestern, när ungdomar fick ta sina första sprutor, fanns ingen kö överhuvudtaget.

Kanske borde man ha infört vaccin-pass direkt i början.
Då hade vi aldrig haft någon diskussion idag, då de flesta redan varit vaccinerade.
De som inte har kunnat har då ändå kunnat känna sig någorlunda trygga tack vare låg spridning.
För problemet är oftast inte oro över vaccinet. Utan brist på motivation
Det är bara i dina fantasier som vaccinpass gör någon större skillnad. Visst, marginellt kanske, men de som inte tagit sprutorna vid det här laget kommer aldrig göra det. Alla i min närhet som också är "aNtIvAxXeRs" har inte heller tagit sprutorna på grund av något löjligt vaccinpass som inte kan ses som något annat än en desperat handling från de styrande.

Dröm vidare.
Citera
2021-12-04, 13:31
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Jag respekterar om man inte vill ta vaccinet och istället undviker folksamlingar.

Men jag blir inte klok på hur lite det krävs för att få de flesta antivaxxare att ta covid-vaccin.
Det är alltså viktigare med skidsemestern än de "ohyggligt hemska" biverkningar som påstås, ska kunna, drabba oss alla.

Nu skriker istället stressade föräldrar att det inte finns vaccintider till deras stackars barn.
Skyll er själva när ni inte tog era sprutor i tid. Ni har haft 6 månader på er.
På semestern, när ungdomar fick ta sina första sprutor, fanns ingen kö överhuvudtaget.

Kanske borde man ha infört vaccin-pass direkt i början.
Då hade vi aldrig haft någon diskussion idag, då de flesta redan varit vaccinerade.
De som inte har kunnat har då ändå kunnat känna sig någorlunda trygga tack vare låg spridning.
För problemet är oftast inte oro över vaccinet. Utan brist på motivation
Av de ovaccinerade är det bara en liten kärna av knasgökar som är antivaxxare. De flesta är människor som bara har lite svårt att få tummen ur. För de kan det räcka med en lite påstötning för att de ska ta sig för att vaccinera sig. Som ett vaccinpass.
Citera
2021-12-04, 13:33
Medlem
tomyhockeys avatar
det är hur lätt som hälst att fuska för ovacinnerade man bara säger jag har inte mobil
men jag har vaccinationskortet vaccinationskort är hur lätt som hälst att göra det finns ingen stämpel i dem bara ett datum man kan själv skriva namn och datum .
Citera
2021-12-04, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Ja precis. Belasta vården som just nu får mäkta med hela 30 patienter på IVA. Vi betalar med våra liv så att staten ska kunna ge vettig sjukvård, och de gråter såfort det blir några 100 patienter på 10 miljoner invånare. Vad händer när det blir riktig kris? Kanske är det dags att folk riktar sitt fokus dit och inte på att människor gjort det legitima valet att inte vaccinera sig med ett vaccin som inte ens funkar?

Och förresten. I Danmark dräller 90% vaccinerade runt och ändå ökar smittspridningen med nya dumma frihetsinskränkningar som följd.

Nej i Danmark har 76% af befolkningen modtaget to Corona vaccinationer:

https://sundhedspolitisktidsskrift.dk/nyheder/3073-lynoverblik-dagens-tal-og-vigtigste-nyheder-om-coronavirus.html
Citera
2021-12-04, 13:41
Medlem
DerRoteBarons avatar
Citat:

Är det verkligen så? Andelen "färdigvaccinerade" har de senaste två veckorna ökat med 1%.
Citera
2021-12-04, 13:50
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mike-Tyson
Hur är det om man nyligen haft corona och behöver vänta några månader innan man kan ta vaccinet och därmed få ett vaccinpass?
Då får man vänta tills dess, du kan ju prova att lägga in ett tillfrisknandepass i ditt digitala covidbevis innan dess. Det borde ha samma status (även om det inte har det idag)
Citera
2021-12-04, 13:52
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
det är hur lätt som hälst att fuska för ovacinnerade man bara säger jag har inte mobil
men jag har vaccinationskortet vaccinationskort är hur lätt som hälst att göra det finns ingen stämpel i dem bara ett datum man kan själv skriva namn och datum .
Njae vaccinationsbeviset (du kan skriva ut det själv) har en QR kod på samma sätt som det digitala du har i mobilen. Både det på papper o det i mobilen fungerar lika bra.
Citera
2021-12-04, 13:57
Medlem
tomyhockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Njae vaccinationsbeviset (du kan skriva ut det själv) har en QR kod på samma sätt som det digitala du har i mobilen. Både det på papper o det i mobilen fungerar lika bra.

men det här är vaccinations kort som kan användas som vaccinbevis

https://ibb.co/fFdry10
Citera
2021-12-04, 14:18
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
men det här är vaccinations kort som kan användas som vaccinbevis

https://ibb.co/fFdry10
Nej det finns ingen som accepterar det som vaccinationsbevis. De som kan användas har en QR kod med certifikat. Du har det antingen i ditt digitala covidpass eller på papper utfärdat från e-hälsomyndigheten.
Citera
2021-12-04, 14:27
Medlem
tomyhockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Nej det finns ingen som accepterar det som vaccinationsbevis. De som kan användas har en QR kod med certifikat. Du har det antingen i ditt digitala covidpass eller på papper utfärdat från e-hälsomyndigheten.

om jag öppnar kortet så finns ingen qr kod utan bara datum på vänstra sidan av kortet och på höger sida ser ut så här finns inga qr koder

https://ibb.co/TYyR099
Citera
2021-12-04, 14:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Av de ovaccinerade är det bara en liten kärna av knasgökar som är antivaxxare. De flesta är människor som bara har lite svårt att få tummen ur. För de kan det räcka med en lite påstötning för att de ska ta sig för att vaccinera sig. Som ett vaccinpass.

Statliga och mediala påtryckningar har motsatt effekt på mig. Är något bra och vettigt så säljer det sig själv, då behövs inte maffiametoder som utpressning i form av vaccinpass. Statligt förtryck är jag betydligt mer rädd för än någon jävla covid.
Senast redigerad av countolaf 2021-12-04 kl. 14:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in