Citat:
Ursprungligen postat av
nisseabc
Jag respekterar om man inte vill ta vaccinet och istället undviker folksamlingar.
Men jag blir inte klok på hur lite det krävs för att få de flesta antivaxxare att ta covid-vaccin.
Man inför vaccinpass och sen blir det folkstorm till vaccinlokalerna!
Det är alltså viktigare med skidsemestern än de "ohyggligt hemska" biverkningar som påstås, ska kunna, drabba oss alla.
Nu skriker istället stressade föräldrar att det inte finns vaccintider till deras stackars barn.
Skyll er själva när ni inte tog era sprutor i tid. Ni har haft 6 månader på er.
På semestern, när ungdomar fick ta sina första sprutor, fanns ingen kö överhuvudtaget.
Kanske borde man ha infört vaccin-pass direkt i början.
Då hade vi aldrig haft någon diskussion idag, då de flesta redan varit vaccinerade.
De som inte har kunnat har då ändå kunnat känna sig någorlunda trygga tack vare låg spridning.
För problemet är oftast inte oro över vaccinet. Utan brist på motivation
Det är bara i dina fantasier som vaccinpass gör någon större skillnad. Visst, marginellt kanske, men de som inte tagit sprutorna vid det här laget kommer aldrig göra det. Alla i min närhet som också är "aNtIvAxXeRs" har inte heller tagit sprutorna på grund av något löjligt vaccinpass som inte kan ses som något annat än en desperat handling från de styrande.
Dröm vidare.