2021-12-10, 10:34
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petrucciani
Ok, if you say so. Du legitimerar fortfarande ett odemokratiskt kontrollsystem genom att använda det, även om du nu undviker själva vaccinet. Det är passen som är det VERKLIGA hotet mot vårt samhälle...

Ja, man måste skilja på vaccinationen och passkraven.

Jag är vaccinerad och är bekväm med det, men ett passkrav, förutom kortet man fick som ett kvitto med ifyllda datum och batchnummer, är ett övergrepp och verkligen ett sluttande plan.
Citera
2021-12-10, 10:39
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr-Poo
Jag fattar fan inte vad folk är oroliga för.

Vart är vågen undrar jag?

https://www.svt.se/datajournalistik/corona-i-intensivvarden/#regioner

Ja, man kan ju undra varför i helvete det skriks mer om vaccinpass än nånsin när det ser ut som det gör. Ulf Kristersson vill att vi går direkt till steg 3 och inför vaccinpass för butiker m.m och då är inte ens steg 2 klart än som Socialdemokraterna nyligen skickat på remiss inför implementeringen.

Varför är staten mer aktiv än någonsin i sin iver att skydda befolkningen från denna influensa med vaccinationspass när kurvan inte ens ser farlig ut idag.

Kalla mig foliehatt men kanske vill man inte kurvan ska plana ut ännu om man inte hunnit genomföra alla steg i nya systemet med medborgarpass? Så man får rappa på utav bara helvete nu.
Citera
2021-12-10, 10:40
Medlem
MeAndTheDevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
För varje boosterspruta så bryts kroppen ned. Till slut så ramlar folk ihop och dör.

Kanske det dummaste jag hört på länge.
Vart får du den livliga fantasin ifrån?
Källor tack.
Citera
2021-12-10, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeAndTheDevil
Kanske det dummaste jag hört på länge.
Vart får du den livliga fantasin ifrån?
Källor tack.
Är det? Hur vet du det? Någon verksn blir det... det får du om man äter för mycket vattenmelon med
Citera
2021-12-10, 10:48
Medlem
MeAndTheDevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArganaS
Är det? Hur vet du det? Någon verksn blir det... det får du om man äter för mycket vattenmelon med

Han kommer med ett allvarligt påstående så det är ju han som ska förklara sig antivaxxer.

Mina morföräldrar har passerat 80 och vaccinerat sig tre gånger. De mår lika bra som tidigare så då måste han veta nånting vi andra känner till. Väntar spänt på svar.

Ja just det. Vaccinet är farligare än viruset. Buhu!
Citera
2021-12-10, 10:58
Medlem
Citat:
Han kommer med ett allvarligt påstående så det är ju han som ska förklara sig antivaxxer.

Mina morföräldrar har passerat 80 och vaccinerat sig tre gånger. De mår lika bra som tidigare så då måste han veta nånting vi andra känner till. Väntar spänt på svar.

Okej! Det vet jag inte om det är farligare för vissa är det de men andra inte. en negativ konsekvens får du förr eller senare ju mer man tillför... hur mycket är nog inviduellt .. det är min ståndpunkt
Citera
2021-12-10, 10:58
Medlem
Citat:

Du är off topic. Det är vaccinpass tråden gäller.
Inte vaccin.
Ska staten kunna tvinga folk eller utpressa folk att ta vaccin.
Vaccinerade sprider smittan lika mycket som ovaccinerade.
Att då utestänga en stor del av medborgarna görs ju inte för att hindra smittan.

Då görs det av någon annan anledning.
Vad kan det vara?

Vaccin hjälper på det sätt att man inte blir lika sjuk. Det är bra, men man smittar lika mycket.

Det här är varför covidpass motståndet ökar
för många.

https://youtu.be/UNg3Vnfu4Pk
Citera
2021-12-10, 11:00
Avslutad
Tycker faktiskt tågbolagen kommer med bra kritik. Vem ska kontrollera varje person? Hur ska man hantera konflikter? Allt detta samtidigt som tågen ska vara punktliga.
Citera
2021-12-10, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
6000 kr i böter införs i Österrike för att vägra ta Covid vaccinet
Regeringens förslag får stöd av en majoritet av oppositionspartierna i parlamentet.

https://sverigesradio.se/artikel/osterrikiska-vaccinvagrare-kan-fa-betala-boter

Verkar vara typo i den artikeln, det är 36000kr per kvartal, inte 6000kr :/

https://www.reuters.com/world/europe/austria-announce-details-planned-covid-19-vaccine-mandate-2021-12-09/
Citera
2021-12-10, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Ja, man kan ju undra varför i helvete det skriks mer om vaccinpass än nånsin när det ser ut som det gör. Ulf Kristersson vill att vi går direkt till steg 3 och inför vaccinpass för butiker m.m och då är inte ens steg 2 klart än som Socialdemokraterna nyligen skickat på remiss inför implementeringen.

Varför är staten mer aktiv än någonsin i sin iver att skydda befolkningen från denna influensa med vaccinationspass när kurvan inte ens ser farlig ut idag.

Kalla mig foliehatt men kanske vill man inte kurvan ska plana ut ännu om man inte hunnit genomföra alla steg i nya systemet med medborgarpass? Så man får rappa på utav bara helvete nu.

Människor är duktiga på att samla på sig och sprida tillräckligt mycket rädsla för att rättfärdiga det dem vill göra. Många politiker anser att det är vad dem tycker som är rätt och om bara alla gjorde som de ville så skulle allt bli bra. Så i detta fallet vill stater runt om i världen ha mer kontroll över sina medborgare. Det handlar inte bara om något virus och dess kurva.
Senast redigerad av Doosing 2021-12-10 kl. 11:11.
Citera
2021-12-10, 11:13
Medlem
70% röstade nej till vaccinpass i den här omröstningen som en moderat riksdagsman startat. Han är en av få i riksdagen som är emot passen. Moderaterna som parti är för utökad medicinsk apartheid.
https://twitter.com/Ericson_ubbhult/status/1468858102720208896
Citera
2021-12-10, 11:44
Medlem
Petruccianis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Ja, man måste skilja på vaccinationen och passkraven.

Jag är vaccinerad och är bekväm med det, men ett passkrav, förutom kortet man fick som ett kvitto med ifyllda datum och batchnummer, är ett övergrepp och verkligen ett sluttande plan.

Exakt, fint resonerat. Valfrihet och ej tvång är vad vårt demokratiska samhälle är byggt på. Det viktiga är att även människor som har valt att vaccinera sig inser vart detta är på väg, och det är INTE positivt för någon, oavsett vad man har valt. Raka spåret mot Kinesisk diktatur... folk som gapar sig hesa på att införa medicinsk apartheid och vill montera ned demokrati och rättigheter bara p.ga. egoism är ju helt ute och cyklar. Vad är det för "frihet" att numera behöva visa "sina papper" för sådant som var en självklarhet för bara ett år sedan... vi måste inse att folk frivilligt bygger sina egna fängelser utan att vara medvetna om det.

Kan ju också lyssna på de få förintelseöverlevare som är kvar, det är EXAKT såhär det börjar... små steg hela tiden med inskränkningar i friheten för vissa "orena" grupper osv. Övergrepp så det skriker om det ja, legitimera tvångshandlingar och ta bort rätten till människors egna kroppar, fräscht! och det sjukaste är att de står och hetsar som allra mest från högsta instans, statsministerns uttalande hade ju nog fått självaste Adolf att säga att det var "lite i överkant", åtminstone såhär snabbt på... man måste bearbeta människor lite långsammare, men uppenbarligen är det bråttom att agera stenhårt innan hela bluffen spricker.

Håll i och håll ut, vik inte ner er för trycket och acceptera dessa vidriga vaccinpass folk. Extra viktigt om man är vaccinerad, om ni inte vill se era nära och kära som har helt legitima orsaker att avstå utsättas för ett extremt förtryck.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in