Citat:
Ursprungligen postat av
Siix
Vårdskulden?
Det är tamejfan ingen som nämner grundproblemet. Dv.s. Detta ska naturligtvis vara ett totalt ickeproblem med vårat skattetryck. Ska knappt ens märkas om det, funnits kompetens istället för korruption. Verklighet/sakpolitik istället för fantasi. Nedmonterad välfärd ända till bristningsgränsen. Noll marginaler. Förstå om det kommer en riktig katastrof. En riktigt dödlig pandemi exempelvis.
Missriktat fokus nr 2: Varför är inte alla arga på Kina? Det mesta tyder på labbläcka i Wuhan. Fauchi? Hans inblandniing? Alla lögner?. Nej, fan låt oss vara arga på alla som inte tagit ett experimentellt vaccin som inte hindrar smittspridning. Ett läckande vaccin som omöjligt kan vaccinera bort en pandem. Men vi låtsas att så är fallet. Om bara alla tar sprutor så kan vi återgå till det ”normala”.
Helt makalöst!
Jag tycker man ska utvärdera vad man får ut av vården i form av skattekronor, tror regionbyråkrati kostar mer än det borde särskilt när man hör vad politiker där kan få. Så jag tror självklart att man borde utvärdera varför vi har sådana köer trots så mycket skatt. Nu är läget som det är dock, och ser inte ut som man kommer kasta mer pengar på regionerna och därför är det viktigt att minska belastningen på sjukvården så att inte planerad vård återigen måste ställas in och vårdskulden fyllas på.
Jag tycker man borde vara hårdare mot Kina i många fall, EU borde göra allt i sin makt att minska sitt beroende av dem och det borde ställas hårda krav på att få utreda ursprunget av viruset.
Nu är läget som det är, vi har köpt upp mycket vaccin och vaccinet skyddar mot svår sjukdom och död så därför är det rimligt att också använda det. Det utesluter inte att man på sikt också måste utreda vården och självklart ta itu med den kinesiska draken.