2021-12-14, 18:05
  #16693
Medlem
Tyckte denna video gav en bra bild av vad vart har hänt, förstapersons perspektiv för vad som kan ha varit händelseförloppet..

https://youtu.be/PzDBYu55jeE

Såsom jag ser det är det lika troligt att Dumle ryggat tillbaks vid första skottet som att han kände till planerna. Där är det för mig lika troligt att Adel som Dumle vart med. Och med Adels roll i kidnappningen säger jag att Adel sannolikt är den som känt till planerna. Att Dumle är obehaglig person må så vara. Tror DP och Einar hade planer på musiken.

Det som dock förvånar är att inte både Dumle och Adel behandlas som misstänka från första stund så att mobiler mm kan gås igenom. En pragmatisk åklagare hade i detta fall vart lämpligt att ha med i utredningen.

Lysande Sickan... Eller vad ska man säga ..
Citera
2021-12-14, 18:08
  #16694
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Självklart känner jag ingen i förorter i Stockholm.. men det var nån i Alby som hotade mig genom sms medans jag satte igång och sökte på numret online och fick se att det var i Alby som människan var när han trodde att jag inte golar på han. Men det blev tyst på både honom och polisen när jag lämnade allt till polisen som la ner utredningen direkt trots att dom hade ett "nummer att gå på". LOL



När jag blev utsatt för ett ganska grovt brott (heminvasion) som gjorde att förövarna fick fängelsestraff... så ansåg dom att jag skulle hitta på en konstig historia om att jag hade lekt och busat med två främlingar och puttat igenom en främling genom min ytterdörr och därför sitter vi här tre personer och inväntar polisen med en ytterdörr som det är ett stort håll i.

Jag vägrade ljuga åt kriminella för jag satsade istället på att trycka dit dom lortiga jävlarna så hårt som möjligt genom ärlighet i domstol vilket även mina grannar ställde upp på och vittnade i domstol om brotten som dom hörde även om dom inte var på plats när brottet hände.



I domstol gäller bevisning så det finns automatiskt ingen bevisning om inte nån av idioterna erkänner eller om ett vittne kan uttala sig om saker som kan binda de påhittade användarnamnen till riktiga namn.

Det var väl viktigt för polisen och domstol att låtsas som att encro gick att använda utan erkännanden och vittnesmål som kan binda användarnamn till "riktiga identiteter".

Detsamma gäller väl just här och nu om jag postar detta inlägget och går iväg från datorn så kan ju poliser storma in men så länge det inte finns bevis för att det var jag som satt vid datorn och skrev just då så finns det inga bevis för att det var jag som skrev detta.. vilket i sin tur betyder att vanliga telefoner kunde ha används av kriminella om dom förstod den simpla detaljen om bevisföring i domstol.

Om alla nekade allt så hade encron varit värdelöst.. men nu erkände ju några av dom.. så självklart måste encro gälla som bevisning efter det eftersom de kriminellas egna ord erkänner ju brotten och planeringen av brotten genom encron.

Det är fakta dock att det går till så som jag skriver att det går till på den olagliga sidan av samhället där gängen krigar om monopolet som Einar hävdade att han var en del av vilket gjorde att han blev indragen i det genom att låtsas vara en gangster fast han inte var med i kriget där folk skjuter varandra för att tjäna mer pengar till sitt gäng genom att mörda medlemmar i andra gäng.

Jag har studerat kriget mot droger och dess bieffekter globalt i typ 20 år minst så visst har jag lite insikt i hur illa det har gått och varför det finns gäng med militärvapen i Sverige, och varför vapnen används.


Asså vad snackar du om. Vi pratade om utifall E golat eller inte.. vad du gjorde med din ytterdörr är oväsentligt
Citera
2021-12-14, 18:25
  #16695
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av broncovich


Asså vad snackar du om. Vi pratade om utifall E golat eller inte.. vad du gjorde med din ytterdörr är oväsentligt

Det jag menar är att kriminella förväntar sig att du ska ljuga i domstol och för polis om du själv tillhör den kriminella delen av samhället där man inte använder poliser när man blir utsatt för brott.. för då hämtar man pistol och andra gängmedlemmar för att "slå tillbaka".

Det hände ju tillåmed mig med två missbrukare lixom som tillåmed dom trodde att jag skulle ljuga för att få dom befriade från brottsmisstankar genom att jag börjar ljuga i domstol vilket säkert hade befriat dom från straff.

Varken dom eller jag är på den kriminella sidan men dom låtsades vara det för en kväll bara innan dom avtjänade fängelsestraffen och häktningarna.

Dom hoppade genom min dörr och ville att jag skulle påstå att jag puttade dom från utsidan genom min dörr lixom.

Einar hade alltså behövt hitta på en historia om att det var han och hans kompisar som lekte på bilderna som skulle se ut som en kidnappning fast det inte var det. Då kan jag tro att han slapp golarstämpeln och fick chansen att använda vapen och skjuta folk tills han känner att hämnden för smyckena räcker.

Det är väl iaf vad kriminella människor förväntar sig av andra kriminella dvs att man löser allt sånt genom mord istället för att använda poliser och domstolar som har förlorat kriget mot droger sen första början.

Visst kanske det hade varit lite gangster om Einar sa att han gillar att klä sig i kvinnokläder på skoj med sina bögpolare som uppskattar det för att det är roligt.. och att det inte var nån kidnappning alls på bilderna.. och sen hade man sett Haval och alla dom där idioterna bli klippta en efter en för att dom var med och tattade smyckena. Då kanske Einar hade setts som gangster trots allt även fast det finns bilder på han i kvinnokläder.
Citera
2021-12-14, 18:43
  #16696
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soldi
Tyckte denna video gav en bra bild av vad vart har hänt, förstapersons perspektiv för vad som kan ha varit händelseförloppet..

https://youtu.be/PzDBYu55jeE

Såsom jag ser det är det lika troligt att Dumle ryggat tillbaks vid första skottet som att han kände till planerna. Där är det för mig lika troligt att Adel som Dumle vart med. Och med Adels roll i kidnappningen säger jag att Adel sannolikt är den som känt till planerna. Att Dumle är obehaglig person må så vara. Tror DP och Einar hade planer på musiken.

Det som dock förvånar är att inte både Dumle och Adel behandlas som misstänka från första stund så att mobiler mm kan gås igenom. En pragmatisk åklagare hade i detta fall vart lämpligt att ha med i utredningen.

Lysande Sickan... Eller vad ska man säga ..

Vad vet du om det? Att de inte skulle behandlas som misstänkta skulle ju vara tjänstefel. Polisen har ju uppgivit enligt MSM att "factime" -samtal ringts från nån av deras mobiler, så där är du helt fel ute.
Citera
2021-12-14, 19:34
  #16697
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ObviousMF
Vad vet du om det? Att de inte skulle behandlas som misstänkta skulle ju vara tjänstefel. Polisen har ju uppgivit enligt MSM att "factime" -samtal ringts från nån av deras mobiler, så där är du helt fel ute.

I media har så vitt jag vet inte framkommit från vems telefon facetime-samtalen gjordes, så det behöver väl inte vara någon av A eller D som ägde den. Dock sägs att mottagaren är en ledarfigur* i något kriminellt nätverk. Kanske GM tappade på platsen?


*S3bastjan a k a Katten från Uppsala är min gissning vilket inte är helt fakta-grundat, mer något jag fått för mig. Kan vara någon helt annan.
Vem tror ni?
__________________
Senast redigerad av TigerKid2 2021-12-14 kl. 19:42.
Citera
2021-12-14, 19:36
  #16698
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Det jag menar är att kriminella förväntar sig att du ska ljuga i domstol och för polis om du själv tillhör den kriminella delen av samhället där man inte använder poliser när man blir utsatt för brott.. för då hämtar man pistol och andra gängmedlemmar för att "slå tillbaka".

Det hände ju tillåmed mig med två missbrukare lixom som tillåmed dom trodde att jag skulle ljuga för att få dom befriade från brottsmisstankar genom att jag börjar ljuga i domstol vilket säkert hade befriat dom från straff.

Varken dom eller jag är på den kriminella sidan men dom låtsades vara det för en kväll bara innan dom avtjänade fängelsestraffen och häktningarna.

Dom hoppade genom min dörr och ville att jag skulle påstå att jag puttade dom från utsidan genom min dörr lixom.

Einar hade alltså behövt hitta på en historia om att det var han och hans kompisar som lekte på bilderna som skulle se ut som en kidnappning fast det inte var det. Då kan jag tro att han slapp golarstämpeln och fick chansen att använda vapen och skjuta folk tills han känner att hämnden för smyckena räcker.

Det är väl iaf vad kriminella människor förväntar sig av andra kriminella dvs att man löser allt sånt genom mord istället för att använda poliser och domstolar som har förlorat kriget mot droger sen första början.

Visst kanske det hade varit lite gangster om Einar sa att han gillar att klä sig i kvinnokläder på skoj med sina bögpolare som uppskattar det för att det är roligt.. och att det inte var nån kidnappning alls på bilderna.. och sen hade man sett Haval och alla dom där idioterna bli klippta en efter en för att dom var med och tattade smyckena. Då kanske Einar hade setts som gangster trots allt även fast det finns bilder på han i kvinnokläder.

Jag skrattar så att jag gråter! Broncovich tyckte att han fick ett förvirrat svar från dig och då toppar du det med den här fina historien. Nu måste Broncovich vara överlycklig. Ha ha.
KungPungPat for Pres.
Citera
2021-12-14, 19:45
  #16699
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kattenpaflashback
Hur spikat är det att Farsta/Rågsved-folk gjort detta?

Just nu ligger Farsta/Rågsved-folk som utförare mellan Björnligan och Plumpen i förhandstipsen.

För fullständig tabell, läs gärna sammanfattningar av signaturen Mastarn, finns i del 1 & 2.
Citera
2021-12-14, 19:59
  #16700
Medlem
Snälla, sluta svara KungPungPat så han inte får mer vatten på sin kvarn. Tråden DRÄNKS!
Citera
2021-12-14, 20:21
  #16701
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Snälla, sluta svara KungPungPat så han inte får mer vatten på sin kvarn. Tråden DRÄNKS!

OK, rättning mittåt. Hade annars önskat ett förtydligande om det här med gangsterrapp som inte finns…

”Det finns knappast gangster-rapp med tanke på att regel nummer ett när man är gangster är ju att man håller käften.. vilket är motsatsen till rappandet.

Men visst finns det gangsterskådespels-rapp vilket är vad media felaktigt kallar för gangster rapp fast det inte ens existerar nån gangster rapp.”
Citera
2021-12-14, 20:34
  #16702
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kattenpaflashback
Hur spikat är det att Farsta/Rågsved-folk gjort detta?

Inte alls, tyvärr

Citat:
Ursprungligen postat av Zzzzorrro
Dumle pratar i sin intervju om att ingen minns ändå dom döda efter någon månad. Sen pressas han av journalisten att medge (på mycket falskt och genomskinligt sätt) att så klart "deras egna" döda har alltid plats i hans hjärta.

Det säger en del om hur lätt det har varit för han goa Nisse. Han gjorde misstaget att tro Einars död skulle glömmas lika fort bort som ghettobarnen.

Ni är ute och cyklar om vad det gäller mesta, speciellt att underskatta söder om söderbarnen. Ingen gruppering nämnd ingen glömd.

Det är klart att aina planterar ut rykten via media för kolla reaktionerna på de dom har span på, t ex "den borttappade mobilen". Största sannolikhet skitsnack men dom vill kolla hur folk dom har övervakning reagerar.

Lång historia kort,
Sista tiden i livet hade Einar bad standing i hela Stockholm. Hans beskyddare i Västerås satt. Då deras allierade i Stockholm såg till lura in han i trygghet sen beckna hans röv.

(Ledtråd):
It's a dirty game down i dirty dirty south!
Citat:
Ursprungligen postat av Dundersidan
Ok! Låter inte helt otroligt men vågar inte ta dina ord för sanning.

Googlade lite, du tror det har något att göra med dessa? Har du något på fötterna eller spekulerar du?

https://genius.com/Dizzy-swe-dirty-south-lyrics
Citat:
Ursprungligen postat av Abbetappe
Det där e rågsved dom ha inget me de här o göra. Einar chilla med dom förut, Big L, Icetray osv men dom har inte beef
Citat:
Ursprungligen postat av Transneger
Banger for sure, eventuellt den hittills okända fjärde person närvarande vid cuttet på klubben?

Kanske svårt att skilja på hiphop, drill, och pop
Citat:
Ursprungligen postat av Transneger
Precis på utsatt tid dyker två personer upp från ingenstans i ett område där människor rör sig alla tider på dygnet, avrättar BO iskallt double tap och sen försvinner som ghosts.

Vilseledning, rökridå, smoked, spåren tar slut.

Planerat i minsta detalj, erfarna. Missade skott förmodligen avsiktliga för att stanna BO.

Dirty south teorin: Flykten går via 226 till Rågsved. Härifrån gav karriär men shunon verkar ha no love för BO.
Citat:
Ursprungligen postat av Abbetappe
De finns en kille från Rågsved dirty south han heter Cadka, cadiska va väldigt likt.
Citat:
Ursprungligen postat av mastarn
cadiskadig är somaliska och betyder typ "bete dig" tydligen
Citat:
Ursprungligen postat av ellerhurva
Först och främst: jävligt skönt att se en tråd fylld med genuint intresse och detektivarbete istället för den sedvanliga invandringshysterin. Känns nästan som gamla Flashback, för de som minns...

Hur som helst, jag befann mig faktiskt i Sjöstaden någon halvtimme innan mordet skedde men varken såg eller hörde något som kan vara av intresse. Däremot är jag relativt insatt i Einars person och de människor som han rörde sig med. Tror nu att vi alla är rätt uppdaterade kring de teorier som hittills har presenterats, men det finns ett oklart spår som dykt upp några få gånger - Rågsved. Whats up med det?



För er som inte vet: för två år sen släppte Rågsved-rapparen D*zzy (*=i) låten "Härifrån" tillsammans med Nisse. Dom gjorde inga flera samarbeten efter det och D*zzy är numera framgångsrik på eget håll (släppte i somras en EP med Manny Flacko, dvs Havals in-house producent), men det är inga konstigheter. Likt sjukt många andra rappare verkade D*zzy "utnyttja" Einar för viewsens skull, alltså strictly businness, återigen inga konstigheter. Jag har inte hört att D*zzy (och därmed Rågsved) skulle ha någon beef med Nisse, men varför dyker Rågsved upp lite här och där i tråden? Kan vi kasta den teorin eller finns det någon med kött på benen som kan bekräfta att spåret åtminstone är intressant?
Citat:
Ursprungligen postat av Mamme90
Allchronix69

Att du fortsätter orka fascinerar mig. Du skrev ett inlägg att skyttarna var från västerort men på beställning från Dalen/Vårby. Så Dalen, Bagis, Skarpnäck, Vårby och alla andra allierade med dom i söder är inte kapabla att fixa fram 2 skyttar som dessutom skulle kosta mycket mindre än att hämta grabbar helt från andra sidan stan?

Dessutom skulle dom här söderort grabbarna ha fullständigt lokal kännedom om varenda stig som finns i dom trakterna. Ändå skulle Vårby/Dalen hämta skyttar från andra sidan stan speciellt speciellt SPECIELLT när det här var något extremt personligt och en payback för Dara?
Citat:
Ursprungligen postat av Zzzzorrro
Einar kunde haft en armé av soldater från söder om söder t om efter SSTV-tjaffset. Han kunde sponsrat sina grabbar med några kassar gräs & ngt hekto ladd uppdelat i omgångar. Bett dom lämna tillbaka självkostnaden och byggt vidare på vinsten.

Det är det som menas med "äta", inte att han ska gå back eller ta deg ifrån sina egna fickor och ge folk. På sin höjd sponsra med några tabbar & ngn kalle så dom var beredda om nöden nu så krävde detta.

Besynnerligt hur han ville verka i den branschen efter sina egna prinsessan på ärtan- regler.

Dom som backade upp han efter sstvtjafset fick se hans fula sida när dom bad han som gentjänster.

Alla borde räkna ut att folk som hängt med han trekvart har betydligt mindre lojalitet med han än dom han växt upp med & dissade. Sen efter snedstegen, ju mer desperat han blev ju fulare & lömskare människor tvingades han anförtro sig till.

Allt det här hade kunnat undvikas, inkl tragiska utgången och förhoppningen att rättsalar ska skippa rättvisa om han hållit sig till spelets regler och grundläggande moral - dvs hjälpa sina barndomsvänner så dom var starka tillsammans.

Hittade även detta inlägg, som dessutom verkar vara raderat
Citat:
Ursprungligen postat av Allchronix69
Boogie Dinero är en drill rappare. Hans vänner är främst från Rågsved och Farsta och hans manager är bl.a Sharre från Rågsved och hans vänner. Sharre är han som blev skjuten i Rågsved med en 22a och hånade gärningsmännen på tiktok efteråt. Så dom ni ser i hans musikvideos är inte folk från Skarpnäck även om han också är vän med Haval och Benji.
(FB) En person skjuten i Rågsved/Stockholm, allvarligt skadad, 2021-05-07
__________________
Senast redigerad av Illincognito 2021-12-14 kl. 20:48.
Citera
2021-12-14, 20:34
  #16703
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
OK, rättning mittåt. Hade annars önskat ett förtydligande om det här med gangsterrapp som inte finns…

”Det finns knappast gangster-rapp med tanke på att regel nummer ett när man är gangster är ju att man håller käften.. vilket är motsatsen till rappandet.

Men visst finns det gangsterskådespels-rapp vilket är vad media felaktigt kallar för gangster rapp fast det inte ens existerar nån gangster rapp.”

Klart OfT men det får mig direkt att att tänka på MF Doom - Rapp Snitch Knishes feat. Mr. Fantastik där det förklaras vad KungPungPat försöker få fram.

Kanske mer OnT är kanske att ingen svensk rappare kommer i närheten av MF Doom och MF Doom rappar typ mest om mat?!
Citera
2021-12-14, 20:45
  #16704
Medlem
Adel har gjort en låt tillägnad till hans mamma och Einar
https://www.youtube.com/watch?v=bT-LO-n-n98&ab_channel=CrimeSweden
__________________
Senast redigerad av alkemisten1999 2021-12-14 kl. 21:24. Anledning: ....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in