2021-11-28, 07:47
  #14917
Medlem
Zzzzorrros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allchronix69
Tror Zimma blev häktad i sin frånvaro förra veckan ungefär, hans vän lär ha blivit häktad 6/10 men Zimma lär ha blivit misstänkt mycket senare än så. Sen är Slice minst lika beslutsfattande som Zimma, om inte mer.

Nisse gled ifrån kurderna i Västerås på sistone pga pengartjafs även där. Men det hade inte spelat så stor roll om dom inte hade gjort det heller som sagt. Det man måste förstå med Nisses alla konflikter är att det grundar sig i tomma löften från honom. Hans barndomsvänner övergav honom för att han lovade dom att dom skulle ta över dalen tillsammans så fort pengar från musik började komma in och skulle investeras i droger som hans lag skulle pusha vidare. Hans tjafs med SSTV om dom 20%. Hans tjafs med Västerås om utebliven betalning på en klumpsumma, däremot har Kardo 20% på kontrakt, som Nisse sen tyckte att han inte gjort sig förtjänt av och försökte gå runt. Hans tjafs med HH likaså, utebliven betalning av tjänster. Det är en röd tråd igenom hela hans karriär att tomma löften lett till konflikter och brustna relationer. Det är löften han enkelt har kunnat hålla men inte lyckats finta sin morsa på ett snyggt sätt att lyckas betala ut det.

Gled isär? Vad kunde dom Västerås kurderna göra för han från häktet? Stress åkte ju sedemera på 12 års volta och K. På 5-6 ngnting via encro & anom. Dom har fruktat rykte även i sthlm, det skulle ha hållt många ifrån skada nisse när dom va ute. Men det är vatten värt när alla vet dom nu har långa voltor & fett med annan, egen huvudvärk.

Det var därför Einar började röra sig mot västerortsfolket.

För övrigt, folk som hävdar Einar bara var "ett barn" osv... Han var ju onekligen gammal och slug nog att kapitalisera på den kriminella världen & gangster/drill rappen. 15-16 åringar som inte sköter sig eller gapar för mycket blir knäppta eller mulade på löpande band. Någon som Einar onekligen sett själv med egna ögon från första parkett och därför kunde gissa kunde drabba han själv, speciellt efter han fick hybris och gav långfingret till sin egna ort.

Där det sket sig är att Einar med familj blandade efter sina egna intressen det bästa av hederligt liv och kriminella världen med dess koder. Ett recept för katastrof. Man kan inte plocka russinen ur kakan och sedan tro bajskorvarna man lagt kan fixas med "icke kriminella skyddsvakter". Försöka duger men insatserna är stora som bekant.

Hans mamma ligger bakom varför hans naturliga skydd i dalen sket sig och alla dessa intriger skapades. Om hans mor inte var nöjd med att fler av vänner skulle äta på upplägget kunde hon enkelt sagt åt sin son sluta reppa dalen och sluta med gangster rapp. Bli rappare som hov1 nerdarna eller liknande.

Men nej, dom skulle äta kakan och ha den kvar. Hon borde ha fattat bättre vad det organiska skyddet var värt. Istället lät hon sin egna girighet grumla konsekvenstänket.

Nu förstår jag detta är inget samhalls samlade muppmordrotel kommer att haja men sådan är verkligheten för den värld Einar med FRI VILJA valde söka sig till och göra musik av.

Till allchronix69 säger jag att det är inte värt mödan och tiden att få "folk" förstå något här inne. Låt dom skjuta från höften, dåliga takes baserat på deras egna ytterst limiterade kunskap och erfarenhet i ämnet. Det värsta är ju ändå att dom spelar smarta samtidigt 😂😂😭 dålig komedi alltså.

Snubben har blivit till ett helgon för många av dom här mupparna. Så fort någon sanning sägs som strider mot denna skeva helgonbild skiter dom sig i brallan. Vissa av dessa fan girl-horor drar inte ens sig för att posta sina privata konversationer med folk så fort dom känner att dom fått en bajskorv upptryckta i munnen. Anonyma muppar som lägger ner timmar varje dag som zombies att snurra runt på sociala medier.


"Men men vadå kan ju inte stämma. Jag såg någonstans på insta för 4 år sen Dre va tight med Einar" 😂😂😭😭😭
Citera
2021-11-28, 08:02
  #14918
Medlem
Zzzzorrros avatar
Einars mamma verkar tro bara för man är musiker så är man skyddad från precis allting.

Det stämmer om man är en musiker som hov1, jireel & sådana. Ingen tvingade Einar att vara en studiobandit.

Att studiobanditer utan naturligt beskydd råkar illa ut är en världs känd fenomen. Men just detta naturliga beskydd såg hans mor till att plocka bort så fort han slog igenom.

Snyggt gjort.

Einar lovade sina naiva och godtrogna vänner guld och gröna skogar. Löften som han sedan bajsade snett på så fort det gick lite bra för han.

Sköter man spelet så illa finns det många hungriga vargar med tomma magar runt hörnet att sätta sina tänderna i studiobanditlammet & syna blufferiverksamheterna.

Studiobanditen trodde kanske bara för han lärt känna massa folk via musiken att riktiga hårda kriminella inte skulle plocka detta numera mogna fruktet.

Tycker det där inlägget av hans mor är direkt osmakligt faktiskt. OK att man förstår hennes sorg men att tro man kan spela studiobandit utan några som helst risker är ju frapperande minst sagt.

Ja... Många fler ungdomar håller på med liknande musik. Men dom gör sig inte ovänner med sin trakt och följer spelets regler någorlunda väl utan att blanda in mellanmjölklogiken. Gör dom samma misstag som hybris nisse väntar liknande behandling precis runt hörnet.

Don't hate the player, hate the game.

Här menar mamman på att Nisse ska få alldeles egna spelregler. Det funkar i ens fantasier och lyckönskningar. Det funkar kanske i fricky å mrickys värld men det funkar INTE så i den värld Einar ville tillhöra & snurra i.
Citera
2021-11-28, 08:53
  #14919
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zzzzorrro
Gled isär? Vad kunde dom Västerås kurderna göra för han från häktet? Stress åkte ju sedemera på 12 års volta och K. På 5-6 ngnting via encro & anom. Dom har fruktat rykte även i sthlm, det skulle ha hållt många ifrån skada nisse när dom va ute. Men det är vatten värt när alla vet dom nu har långa voltor & fett med annan, egen huvudvärk.

Det var därför Einar började röra sig mot västerortsfolket.

För övrigt, folk som hävdar Einar bara var "ett barn" osv... Han var ju onekligen gammal och slug nog att kapitalisera på den kriminella världen & gangster/drill rappen. 15-16 åringar som inte sköter sig eller gapar för mycket blir knäppta eller mulade på löpande band. Någon som Einar onekligen sett själv med egna ögon från första parkett och därför kunde gissa kunde drabba han själv, speciellt efter han fick hybris och gav långfingret till sin egna ort.

Där det sket sig är att Einar med familj blandade efter sina egna intressen det bästa av hederligt liv och kriminella världen med dess koder. Ett recept för katastrof. Man kan inte plocka russinen ur kakan och sedan tro bajskorvarna man lagt kan fixas med "icke kriminella skyddsvakter". Försöka duger men insatserna är stora som bekant.

Hans mamma ligger bakom varför hans naturliga skydd i dalen sket sig och alla dessa intriger skapades. Om hans mor inte var nöjd med att fler av vänner skulle äta på upplägget kunde hon enkelt sagt åt sin son sluta reppa dalen och sluta med gangster rapp. Bli rappare som hov1 nerdarna eller liknande.

Men nej, dom skulle äta kakan och ha den kvar. Hon borde ha fattat bättre vad det organiska skyddet var värt. Istället lät hon sin egna girighet grumla konsekvenstänket.

Nu förstår jag detta är inget samhalls samlade muppmordrotel kommer att haja men sådan är verkligheten för den värld Einar med FRI VILJA valde söka sig till och göra musik av.

Till allchronix69 säger jag att det är inte värt mödan och tiden att få "folk" förstå något här inne. Låt dom skjuta från höften, dåliga takes baserat på deras egna ytterst limiterade kunskap och erfarenhet i ämnet. Det värsta är ju ändå att dom spelar smarta samtidigt 😂😂😭 dålig komedi alltså.

Snubben har blivit till ett helgon för många av dom här mupparna. Så fort någon sanning sägs som strider mot denna skeva helgonbild skiter dom sig i brallan. Vissa av dessa fan girl-horor drar inte ens sig för att posta sina privata konversationer med folk så fort dom känner att dom fått en bajskorv upptryckta i munnen. Anonyma muppar som lägger ner timmar varje dag som zombies att snurra runt på sociala medier.


"Men men vadå kan ju inte stämma. Jag såg någonstans på insta för 4 år sen Dre va tight med Einar" 😂😂😭😭😭


Ok, jag tror du och Allchronix har bra/bäst koll på detta. Hoppas det kan bli ett avslut i rätten.
Citera
2021-11-28, 09:17
  #14920
Medlem
Zzzzorrros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shaqattack80
Ok, jag tror du och Allchronix har bra/bäst koll på detta. Hoppas det kan bli ett avslut i rätten.

Det lär visa sig hur mycket berörda i hh & dp snackat ihop sig de där kritiska två veckorna på ghostlurarna
Det är väl enda chansen det här fallet kan lösas med bevis som räcker i rätten. Att dumlee & berörda bollat fram & tillbaka på dessa lurar med varandra å ffs t ex sebbe i barca.

Dekrypteringen av ghostlurarna kommer nog ta sin lilla tid. Vi får väl se vad dom lyckats dekryptera. En fingervisning om de inblandades skuld lär oxå vara om dom berörda söker sig till länder som saknar utlämningaavtal med Sverige.

Annars vet Dumle att han är riktigt illa ute här i Sverige oxå. Men det är inget jag vill gå in på närmare här.

Ville inte börja kasta ut namn & grupper men nu har det redan sagts i tråden. HHs yngre & svarta falang fick hybris efter kardo mordet. Löses det här upp kommer kärnan av dom försvinna närmaste decenniumen.
Citera
2021-11-28, 09:36
  #14921
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Einar var uppenbarligen rädd för att tillslut bli klippt, det tror jag vi alla kan vara gemensamma om.

Varför dissar han då Dara? Även om han inte syftade på honom i låten "DANSA" så måste han väl iallafall ha förstått att folk kommer tolka det som en diss mot Dara?

Jag får verkligen inte ihop det.

Det här med dissen, OM det nu skulle ha något med detta att göra, vilket jag finner väldigt liten chans på, (Eller allt har väl lite med allt att göra iof) så var ju inte Einar ensam i den låten..
Citera
2021-11-28, 10:22
  #14922
Avslutad
Vad är det senaste med utredningen? (kommer inte läsa alla sidor troligen!)
Citera
2021-11-28, 10:27
  #14923
Medlem
Zzzzorrros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shaqattack80
Ok, jag tror du och Allchronix har bra/bäst koll på detta. Hoppas det kan bli ett avslut i rätten.


Einar kunde haft en armé av soldater från söder om söder t om efter SSTV-tjaffset. Han kunde sponsrat sina grabbar med några kassar gräs & ngt hekto ladd uppdelat i omgångar. Bett dom lämna tillbaka självkostnaden och byggt vidare på vinsten.

Det är det som menas med "äta", inte att han ska gå back eller ta deg ifrån sina egna fickor och ge folk. På sin höjd sponsra med några tabbar & ngn kalle så dom var beredda om nöden nu så krävde detta.

Besynnerligt hur han ville verka i den branschen efter sina egna prinsessan på ärtan- regler.

Dom som backade upp han efter sstvtjafset fick se hans fula sida när dom bad han som gentjänster.

Alla borde räkna ut att folk som hängt med han trekvart har betydligt mindre lojalitet med han än dom han växt upp med & dissade. Sen efter snedstegen, ju mer desperat han blev ju fulare & lömskare människor tvingades han anförtro sig till.

Allt det här hade kunnat undvikas, inkl tragiska utgången och förhoppningen att rättsalar ska skippa rättvisa om han hållit sig till spelets regler och grundläggande moral - dvs hjälpa sina barndomsvänner så dom var starka tillsammans.
Citera
2021-11-28, 10:57
  #14924
Medlem
Vrf har de inte skett gripanden sen dem knäckte ghost?
Citera
2021-11-28, 11:07
  #14925
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abbetappe
Vrf har de inte skett gripanden sen dem knäckte ghost?
Ang Ghost. De behöver sända telefonen till FBI för att kunna läsa den. (Tror säker de inom några veckor går enklare) Polisen behöver alltså ha en fysisk telefon alt en speglad kopierad beslagtagen telefon.
Citera
2021-11-28, 12:03
  #14926
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allchronix69

Det som betyder något är:
1. Bråket på Nosh & Chow var mellan HH och Adel o company. Vet man inte detta än men fortsätter hävda att HH inte har något med detta att göra kanske man ska börja eftersöka lite information.

Japp bråket är mellan HH mot adel, Leis , Einar
Citera
2021-11-28, 12:50
  #14927
Bannlyst
Någon med bättre insyn som kan konstatera ifall scenariot när Einar blir jagad skulle kunna ha sett ut på detta vis?
https://www.tiktok.com/@crimesweden/video/7035360958256057606?is_from_webapp=1&sender_device =pc&web_id7035586005654865414
Citera
2021-11-28, 13:11
  #14928
Medlem
Det är nu bekräftat vad som hänt i N&C,

Nils + artistvänner överfallna på en krog.

Einar hade massor av gigs på gång,
Efter incidenten på N&C så övervägde Nils mamma att anställa livvakter.

Källa: Einars mamma på instagram. @lena.r.nilsson
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in