Citat:
Ursprungligen postat av
LadySweden
En grej bara;
Det var inte ett hot mot Einar som stod skrivet i blodet enligt polisen. Det var en anstiftan till mord, men alltså inte riktat mot Einar. Där emot ökade hotbilden mot Einar efter den kvällen, det är riktigt.
Tack, det hade jag missat. Du har helt rätt, från Expressen:
"Efteråt sågs en stor blodpöl på Nosh and Chow.
I blodet noterade polisen också ett hotfullt meddelande.
Enligt Expressens uppgifter hade Husbymannen – som alltså också är en av de som punktmarkeras efter Einármordet – skrivit ett dödshot i blod."
+
"Expressens uppgiftslämnare är dock tydliga med att det inte handlar om mordet på Einár tolv dagar senare."
Då kan det kanske vara en krigsförklaring "i blodpölen" som riktats mot den andra delen av HH?
Man undrar ju verkligen vad Leis hade skrivit – hela grejen är som taget från en film.