2021-12-14, 15:49
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback100
I och med omikron börjar vi om från början...
Jag skulle tippa på att vi i Sverige har en lika stor spridning av omikron som Danmark och Norge.

Jag kan rekommendera alla Dr. John Campbells kanal på youtube:
https://www.youtube.com/watch?v=dqx_0scwiRk
Spridning är inte nödvändigtvis problemet.
Citera
2021-12-14, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
Jag kan peka ut betydligt fler antivaxx-idioter än ni kan peka ut forskare, den saken är klar!

Vi pratade inte om lockdowns, utan om lösningar på pandemin. Och där ligger de ljusskygga antivaxxforskarna i lä, det är jag helt säker på.
Du har fel även om det eftersom flockimmunitet är lösningen, inget annat

Inget problem att peka ut tusentals forskare vetenskapsmän och läkare som haft tokfel under plandemin. Då blir man mörkrädd eftersom politiker lyssnat på deras dåliga råd och analyser
Citera
2021-12-14, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Vem är du att tvinga en mentalt frisk människa att isolera sig?
Stalin?
Jag är den som ror så att svetten lackar. Efter isoleringen är ni fria. Går betydligt fortare än 2+ år
Citera
2021-12-14, 15:51
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Pfizers covid-19 piller är färdiganalyserat av Pfizer.
90 % effektivt för att förebygga vårdbehov och dödsfall.
Det är bara för vården att köpa in ett lager och förklara pandemin som över nu.
Super!

Ännu bättre att ta smällen nu då.
Citera
2021-12-14, 15:52
Medlem
Citat:

Återigen, har ni fattat nada? Ni bor i Swedistan. I Swedistan satsar man inte flera tusen kronor på moderna läkemedel. Sådana pengar satsar man enbart på unga arga män från MENA och deras behov.

Det finns sedan länge mokoklonala antikroppar mot tidig covid. Skyddar mot svår covid med över 80% effektivitet. Miljontals har fått den medicinen i USA redan. Trump kanske är det mest kända exemplet.

Men det används inte i Swedistan. Det är nämligen billigare med en Morfinspruta. Så varför skulle detta nya läkemedel glädja er i Swedistan? Det kommer ju knappast användas ändå.
Citera
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback100
I och med omikron börjar vi om från början...
Jag skulle tippa på att vi i Sverige har en lika stor spridning av omikron som Danmark och Norge.

Jag kan rekommendera alla Dr. John Campbells kanal på youtube:
https://www.youtube.com/watch?v=dqx_0scwiRk
Börjar om från början? Det är jag inte helt säker på.
Vi får nog vänta på data på frekvensen av och virulensen vid återinfektion innan vi gör den bedömningen. Jag tror dock inte att den kommer vara annorlunda än för de tidigare varianter som cirkulerat.

Vad gäller Dr Campbell tycker jag att han varit rätt ute många gånger, i synnerhet i början på pandemin där han direkt pekade ut D-vitamin som en faktor, men även riskminimering genom ventilation och munskydd. Han tappade tyvärr ganska mycket trovärdighet när han fastnade i Ivermectin-träsket. Synd.
Senast redigerad av korrektamund0 2021-12-14 kl. 15:55.
Citera
Medlem
Citat:
Plandemin har egentligen varit över sedan länge.Sen så förstår du kanske inte att Pfizers trackrecord inte är det bästa direkt.
Citera
2021-12-14, 15:54
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlixtarDunder
Jag är den som ror så att svetten lackar. Efter isoleringen är ni fria. Går betydligt fortare än 2+ år
Aha

Trots att jag redan skickat covid till gehenna en gång?

Folk kan isolera sig själva om man bara kommunicerar tydligt vad vi tänker göra.
Men visst:
En och annan galen tant likt mig själv stövlar väl ändå ut om krisen blir brutal för vården.
Senast redigerad av LadySweden 2021-12-14 kl. 15:56.
Citera
2021-12-14, 15:56
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Återigen, har ni fattat nada? Ni bor i Swedistan. I Swedistan satsar man inte flera tusen kronor på moderna läkemedel. Sådana pengar satsar man enbart på unga arga män från MENA och deras behov.

Det finns sedan länge mokoklonala antikroppar mot tidig covid. Skyddar mot svår covid med över 80% effektivitet. Miljontals har fått den medicinen i USA redan. Trump kanske är det mest kända exemplet.

Men det används inte i Swedistan. Det är nämligen billigare med en Morfinspruta. Så varför skulle detta nya läkemedel glädja er i Swedistan? Det kommer ju knappast användas ändå.
Nu tycks det ju faktiskt röra sig mest om deras och deras familjers behov ändå.
Citera
2021-12-14, 15:57
Medlem
Citat:
Nu tycks det ju faktiskt röra sig mest om deras och deras familjers behov ändå.

Där har du en poäng. Om man inte ger dem Pfizers piller så kanske de ställer till med kaoz.
Citera
2021-12-14, 15:57
Medlem
Citat:
Aha

Trots att jag redan skickat covid till henna en gång?

Folk kan isolera sig själva om man bara kommunicerar tydligt vad vi tänker göra.
Men visst:
En och annan galen tant likt mig själv stövlar väl ändå ut om krisen blir brutal för vården.
Är givetvis inte för tvång själv men då en majoritet verkar föredra tvångslösningar
Citera
2021-12-14, 16:04
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Jag skulle känna mig ännu dummare om jag tog vaccinet och dog av det.

Jag uppfattar det som att det inte var vaccinet i sig han var emot, utan det kommande tvånget. Grekland planerar bötfälla de över 60 som inte tar vaccinet ca tusen kronor i månaden vilket kan vara mycket för en del pensionärer.
Greece is to make Covid vaccinations mandatory for people aged 60 and over.

Fines of €100 (£85) will be imposed at monthly intervals from mid-January on those who refuse, Prime Minister Kyriakos Mitsotakis said.

The money will go towards the Greek health system, which is struggling with a surge in hospital admissions.

About 63% of Greece's 11-million population is fully vaccinated, but data show more than 520,000 people over 60 are yet to get the jab.

"Greeks over the age of 60... must book their appointment for a first jab by January 16," the premier said in a statement to the cabinet.

"Their vaccination is henceforth compulsory."

The measure is still to be put to a parliamentary vote, he said, but lawmakers are widely expected to approve it.
https://www.bbc.co.uk/news/world-europe-59474808

Han slapp i alla fall förnedringen att tvingas välja mellan att böta tusen kronor i månaden för att inte ta vaccinet, eller underkasta sig mot sin vilja, inte bara en gång utan så länge de kräver påfyllnadsdoser.

Om ens första sju år som vuxen karaktäriseras av militarjuntan så förstår jag att man ogillar att friheten att välja själv tas ifrån en, och att bötesstraffet kan slå så ohyggligt hårt mot vissa äldre. Ren sadism av myndigheterna, att i princip svälta sönder äldre för att de inte underkastar sig tvånget. Som om det skulle göra att de klarade viruset bättre. Ren idioti.

Jag kan ha synpunkter på tvånget, visst. Men han hade kanske haft en chans med vaccinet, nu blev det viruset som vann.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in