2021-12-14, 15:29
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Av just de anledningar som du nämner är jag inte någon stor fantast av mRNA-vacciner (pga de rent logistiska problemen).
Tekniken är dock bra tycker jag. Det är beklagligt därför att den började användas på denna skala och i panik, eftersom det blir bakslag som med alla nya tekniker. Sedan har vi polariseringen som uppstått angående vaccinen, vilken lär innebära starkt motstånd bland vissa grupper i framtiden.

Sammantaget: bra teknik, uselt skött av politiker och media.
Citera
2021-12-14, 15:31
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Jag uppfattar det som att det inte var vaccinet i sig han var emot, utan det kommande tvånget. Grekland planerar bötfälla de över 60 som inte tar vaccinet ca tusen kronor i månaden vilket kan vara mycket för en del pensionärer.

Han slapp i alla fall förnedringen att tvingas välja mellan att böta tusen kronor i månaden för att inte ta vaccinet, eller underkasta sig mot sin vilja, inte bara en gång utan så länge de kräver påfyllnadsdoser.
Jag förstår inte hur man kan bli så obstinat så man är emot saker bara av just principen att vara emot staten. Det är precis så som många resonerar.

Det är absolut ingen förnedring att ta ett vaccin som kan rädda ens liv. Vilket den troligen hade gjort för greken. Men är man obstinat till förbannelse och ser det som en förnedring så är man ju körd redan där.

De som kan sin historia vet om hur stort motståndet var när införandet av skolplikt kom. Alla förstår väl nyttan av det nu men fortfarande finns det de som tycker att skolplikt är något dåligt.
Citera
2021-12-14, 15:33
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback100
När skulle du blåsa av denna pandemin? Kom igen nu, ge mig några siffror!
Det skulle jag säga beror på smittsamheten i den för tillfället dominerande varianten, men när 70% av populationen varit infekterad av någon variant är vi sannolikt där. Du får själv försöka uppskatta hur många som varit smittade i t.ex. Sverige.
Citera
2021-12-14, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Han verkar ha haft hälsorelaterade skäl att avstå vaccin. Och dessutom ingen garanti att vaccinet skulle ha hjälpt. Det är dumt att döma honom för hårt.
Vad då döma , han skall väl hyllas för att ha stod upp för det han trodde på, eller tycker du att soldaterna som offrade sina liv vid invasionen av normandie skall dömas ,jävla syltryggar.
Citera
2021-12-14, 15:35
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Klart det betyder en hel del att man kan peka ut klåpare som lett en mycket tveksam agenda!
Apropå en klok majoritet så kan du lita på att om det hade röstats om lockdowns och vaccinpass bland läkare vetenskapsmän och forskare så hade majoriteten klok eller inte utan tvekan röstat emot galenskaperna!
Jag kan peka ut betydligt fler antivaxx-idioter än ni kan peka ut forskare, den saken är klar!

Vi pratade inte om lockdowns, utan om lösningar på pandemin. Och där ligger de ljusskygga antivaxxforskarna i lä, det är jag helt säker på.
Citera
2021-12-14, 15:36
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av overthehead
Vad då döma , han skall väl hyllas för att ha stod upp för det han trodde på, eller tycker du att soldaterna som offrade sina liv vid invasionen av normandie skall dömas ,jävla syltryggar.
Jag håller fullständigt med dig.
Citera
2021-12-14, 15:38
Medlem
Tvångsisolera riskgrupperna är den enda logiska lösningen.
Citera
2021-12-14, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Det skulle jag säga beror på smittsamheten i den för tillfället dominerande varianten, men när 70% av populationen varit infekterad av någon variant är vi sannolikt där. Du får själv försöka uppskatta hur många som varit smittade i t.ex. Sverige.
I och med omikron börjar vi om från början...
Jag skulle tippa på att vi i Sverige har en lika stor spridning av omikron som Danmark och Norge.

Jag kan rekommendera alla Dr. John Campbells kanal på youtube:
https://www.youtube.com/watch?v=dqx_0scwiRk
Citera
2021-12-14, 15:44
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlixtarDunder
Hurdå? I koncentrationsläger kanske?

(Kan inte låta bli att dra samma jävla dumma parallell som många ovaccinerade gör)
Citera
2021-12-14, 15:47
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlixtarDunder
Vem är du att tvinga en mentalt frisk människa att isolera sig?
Stalin?
Citera
2021-12-14, 15:47
Medlem
Pfizers covid-19 piller är färdiganalyserat av Pfizer.
90 % effektivt för att förebygga vårdbehov och dödsfall.
Det är bara för vården att köpa in ett lager och förklara pandemin som över nu.
Citera
2021-12-14, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Hurdå? I koncentrationsläger kanske?

(Kan inte låta bli att dra samma jävla dumma parallell som många ovaccinerade gör)
Gotland är väl folktomt såhär års
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in