2021-12-11, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaVargen
Någon som lyckats återhämta sig från längre TRT? Kört 5 år men aldrig riktigt mått bra, börjat med HCG och naturliga boosters i veckan.

Finns en egen tråd om TRT, kanske lättare att få svar där?

Mvh
Citera
2021-12-11, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ironmike87
Då struntar jag i det, påtal om det andra är jag bara så trött på att smyga med egen trt och vill ha ”riktig” hjälp. Tack för snabbt svar!

Du kommer att ha noll LH/FSH vid besöket och jag antar att du även styrketränar om du kört kurer och ha muskler. En normalt funtad läkare kommer att inse att du kört illegalt i vilket fall.
Citera
2021-12-11, 20:43
Avslutad
Just därför undar jag ifall jag borde säga sanningen eller vara tyst om det förflutna. Kan det påverka om jag får hjälp eller inte kanske?

Jag var off i fyra månader från testo only 12v och sen satte jag 0.6ml för två veckor sen. Kommer hålla mig clean nu fram tills jag får svar på om jag ska få hjälp eller inte. Längden mellan sista sticken på 0.6ml och blodprovet är 3v. Borde jag skjuta upp blodprovet?
Citera
2021-12-11, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ironmike87
Just därför undar jag ifall jag borde säga sanningen eller vara tyst om det förflutna. Kan det påverka om jag får hjälp eller inte kanske?

Jag var off i fyra månader från testo only 12v och sen satte jag 0.6ml för två veckor sen. Kommer hålla mig clean nu fram tills jag får svar på om jag ska få hjälp eller inte. Längden mellan sista sticken på 0.6ml och blodprovet är 3v. Borde jag skjuta upp blodprovet?

Men det är inte säkert att du får frågan. Jag fick det inte. Har dock inte använt AAS och hade dokumenterat låga nivåer på flertalet mätningar under 10 år.
Citera
2021-12-12, 06:50
Medlem
Tar du injektionen själv är det ju lätt fixat? Annars få du väl döda dig själv innan provet vaken hela natten, kröka, ät massor, överdosera lite Alvedon. Lämna provet så sent som möjöigt
Citera
2021-12-12, 07:58
Medlem
Om du får injektionen gjord av vården så kan du ju inte påverka nivån själv. Men om du sätter det själv är det ju bara att sätta 1/3del av dosen och slänga resten och poof, låga nivåer igen
Citera
2021-12-13, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glacial
Jag är säker att testo säkert ligger för högt men det är ju fan inte konstigt man måste se shbg kvoten också. Han reagerade endast på ett 4 år gammalt prov för testo låg på 31 men kvoten var 0.5 ref 0 0.3 -1.1 men läkare fastnade på mitt testo så han verkar väck i stället för att se helheten.

Jag råkade säga fel datum så har en vecka extra , sa jag kommer ta sprutan om 2 veckor vilket bara ger en vecka extra borde sagt 3-4 veckor längre fram.

Så livrädd en läkare ska påverka det som faktiskt får en att må bra i livet.

Jag undrar därför om de faktiskt går att sänka testo innan provtagning om man går på nebido. Det är ju så långtidsverkande så går upp snabbt men ner långsamt .

Ända lösningen är SHBG sänkande preparat som ökar clearencen av läkemedlet i kroppen. Dessa kan vara anavar, winsterol men tar ändå nån veck innan den sjunker i botten.
Citera
2021-12-13, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skruvmejsel6
Kapar tråden lite.Jag kollade upp testot för några månader sedan och mitt testo låg på 17nmol. Jag är mellan 30-40 år gammal, tränar nästan varje dag vilket visserligen kan sänka testot. Men eftersom jag vet om detta så tränade jag inte alls på 1v innan jag tog testet.

Läkaren sa att det var normalt. Jag vet att det inte är normalt, men googlade ändå och jämförde med amerikansk standard. Det är fan testonivåer som en 50-60-åring!

Jag kurar inte så det är inte det. Det enda jag kan komma på är depression och åldern samt att jag tränar lite för ofta.

Märker för övrigt av att jag har lågt testo då sexlusten är avsevärt lägre. Kan knappt behålla muskelmassan (förr ökade jag väldigt enkelt), inget driv osv.

TRT är sista utvägen men jag undviker det så länge jag kan. Jag har länge funderat på att köra HCG eller clomid only. Har ni några förslag på vad jag borde göra?
Utifrån vad du skriver är du helt normalt, bortsett från sjukdomskänsla...
Citera
2021-12-13, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlubberBlubber
Vi får hoppas att det håller hela vägen till nästa spruta! Håller tummarna

Kuken är som ett spätt varje morgon! Ståndet håller i sig när jag drar en runk slaknar inte efter 30 sekunder. Så det är ju trevligt.

Alla mörkar tankar är i princip borta, känner mig mycket gladare och liksom vill göra saker. Mitt självförtroende har ökat markant känns det som. Sover mycket bättre.

Så jag ångrar inte en sekund att jag tog tag i det här. Nästa spruta är 10 februari.
Citera
2021-12-14, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Arimidex är skitenkel att findosera, bara lösa upp tabletten i lite alkohol.
Jag tar 1ml spruta och trycker i en tablett och suger upp alkohol så jag har exakt 1ml volym, ned till 0.05mg kan jag dosera med skapligt bra precision, 0.1mg är rena barnleken.

Relativt gammalt inlägg men jag har några frågor om att lösa Arimidex i alkohol för att lättare findosera.

- Använder man vanlig 40% starksprit?
- Kan man spara lösningen en längre tid? Vill ta så lite som möjligt och tror att en 1 mg tablett borde räcka 3-4 veckor för mig. Om man blandar till lösningen på 1 tablett kan man då ha den stå i upp till 4 veckor i en glasflaska?

Lite bakgrund: alldeles för högt östrogen en vecka efter injektionen (Nebido). I våras fick jag Arimidex av läkaren och tog 2*0.25 per vecka i åtta veckor. Men det orsakade att jag fick allt för lågt Östro istället.
Provade att findosera Arimidex under ett Nebido-inyervall och det fungerade bättre. Har även gått ner en del i vikt för att skapa en långsiktig lösning.
Har nu kört tre åttaveckorsintervall utan Arimidex och först fungerade det bra men nu har mitt östrogen stuckit iväg igen. Tänkte prova med 0.1 Arimidex var tredje dag i tre veckor.
Citera
2021-12-14, 12:58
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fridhemsplan
Relativt gammalt inlägg men jag har några frågor om att lösa Arimidex i alkohol för att lättare findosera.

- Använder man vanlig 40% starksprit?
- Kan man spara lösningen en längre tid? Vill ta så lite som möjligt och tror att en 1 mg tablett borde räcka 3-4 veckor för mig. Om man blandar till lösningen på 1 tablett kan man då ha den stå i upp till 4 veckor i en glasflaska?

Lite bakgrund: alldeles för högt östrogen en vecka efter injektionen (Nebido). I våras fick jag Arimidex av läkaren och tog 2*0.25 per vecka i åtta veckor. Men det orsakade att jag fick allt för lågt Östro istället.
Provade att findosera Arimidex under ett Nebido-inyervall och det fungerade bättre. Har även gått ner en del i vikt för att skapa en långsiktig lösning.
Har nu kört tre åttaveckorsintervall utan Arimidex och först fungerade det bra men nu har mitt östrogen stuckit iväg igen. Tänkte prova med 0.1 Arimidex var tredje dag i tre veckor.

Kör Rödsprit. Ja, det håller länge.
Citera
2021-12-14, 20:44
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaVargen
Någon som lyckats återhämta sig från längre TRT? Kört 5 år men aldrig riktigt mått bra, börjat med HCG och naturliga boosters i veckan.

Vem är så jävla dum i huvudet så man lägger sig på TRT i 5 år och sen går av hahah
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in