2021-12-03, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saekerhetspolisen
Det är inte alls ett problem, men jag hade helst prövat att ha balans på värdet.

Grunden till att jag behövde TRT är strikt medicinsk; jag var tvungen att äta en medicin som över några år tryckte ner mitt värde från 20 nmol till 16, 15 och så 10,4. Det var fruktansvärt. Massa ont i ryggen och jag som tränat kampsport hela livet. Ohållbar situation. Läkaren sa nej till trt så jag hjälper mig själv nu, och får säkert jämnare och bättre värden som jag gör nu än med läkarvårdens trt.

Säkert jämnare och bättre värden säger du?
Bättre värden antar jag du menar utifrån att du kan ligga på högre doser och bygga mer ?

Samtidigt får man också ta med i kalkylen att grejerna du får tag eventuellt är kokade i ett jävla badkar från forna Jugoslavien eller dylikt.

Får jag fråga hur ditt protokoll ser ut?

Även intresserad av värden efter du satt in behandling.

Dvs. Shbg/kvot, östro, testo, hb är ju också intressant.

Pingu
Citera
2021-12-03, 22:33
Medlem
staynow yrar i nattmössan. Han tänker på faktumet att cypionat har 8 kolatomer och enanthat har 7. Så han har snurrat till vilken som är längre och vad det är som faktiskt är 8 och 7 (antalet kolatomer i estern, inte "antalet ester").
Citera
2021-12-04, 10:32
Medlem
Kapar tråden lite.Jag kollade upp testot för några månader sedan och mitt testo låg på 17nmol. Jag är mellan 30-40 år gammal, tränar nästan varje dag vilket visserligen kan sänka testot. Men eftersom jag vet om detta så tränade jag inte alls på 1v innan jag tog testet.

Läkaren sa att det var normalt. Jag vet att det inte är normalt, men googlade ändå och jämförde med amerikansk standard. Det är fan testonivåer som en 50-60-åring!

Jag kurar inte så det är inte det. Det enda jag kan komma på är depression och åldern samt att jag tränar lite för ofta.

Märker för övrigt av att jag har lågt testo då sexlusten är avsevärt lägre. Kan knappt behålla muskelmassan (förr ökade jag väldigt enkelt), inget driv osv.

TRT är sista utvägen men jag undviker det så länge jag kan. Jag har länge funderat på att köra HCG eller clomid only. Har ni några förslag på vad jag borde göra?
Citera
2021-12-04, 10:43
Medlem
Vet inte hur jag missat denna gigantiska tråd. Kapade någon en annan tråd förut men kopierar in samma text här i hopp om att få lite förslag och tips.

Jag kollade upp testot för några månader sedan och mitt testo låg på 17nmol. Jag är mellan 30-40 år gammal, tränar nästan varje dag vilket visserligen kan sänka testot. Men eftersom jag vet om detta så tränade jag inte alls på 1v innan jag tog testet.

Läkaren sa att det var normalt. Jag vet att det inte är normalt, men googlade ändå och jämförde med amerikansk standard. Det är fan testonivåer som en 50-60-åring!

Jag kurar inte så det är inte det. Det enda jag kan komma på är depression och åldern samt att jag tränar lite för ofta.

Märker för övrigt av att jag har lågt testo då sexlusten är avsevärt lägre. Kan knappt behålla muskelmassan (förr ökade jag väldigt enkelt, var grov för några år sedan), inget driv osv.

TRT är sista utvägen men jag undviker det så länge jag kan. Jag har länge funderat på att köra HCG eller clomid only. Har ni några förslag på vad jag borde göra?
Citera
2021-12-04, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skruvmejsel6
Vet inte hur jag missat denna gigantiska tråd. Kapade någon en annan tråd förut men kopierar in samma text här i hopp om att få lite förslag och tips.

Jag kollade upp testot för några månader sedan och mitt testo låg på 17nmol. Jag är mellan 30-40 år gammal, tränar nästan varje dag vilket visserligen kan sänka testot. Men eftersom jag vet om detta så tränade jag inte alls på 1v innan jag tog testet.

Märker för övrigt av att jag har lågt testo då sexlusten är avsevärt lägre. Kan knappt behålla muskelmassan (förr ökade jag väldigt enkelt, var grov för några år sedan), inget driv osv.

Tycker 17 låter rimligt, men det hänger ju inte bara på ditt testosteronvärde. Här du kollat upp shbg/kvot + östradiol?

Det kan också vara så att eftersom du har en depression, så kan de trycka ner nivåerna om jag förstått det hela rätt.

Tycker du ska prata med din läkare om vilka symptom du upplever och även be om att få titta på de markörerna jag nämnde.

För jag antar att de redan tittat på dina andra värden, såsom. T3, T4, Alat mm.

Pingu
Citera
2021-12-05, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skruvmejsel6
Kapar tråden lite.Jag kollade upp testot för några månader sedan och mitt testo låg på 17nmol. Jag är mellan 30-40 år gammal, tränar nästan varje dag vilket visserligen kan sänka testot. Men eftersom jag vet om detta så tränade jag inte alls på 1v innan jag tog testet.

Märker för övrigt av att jag har lågt testo då sexlusten är avsevärt lägre. Kan knappt behålla muskelmassan (förr ökade jag väldigt enkelt), inget driv osv.

Va? 17nmol är ju supernormalt... Motsvarar 490ng/dl
Citera
2021-12-05, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hasse223
Köpte en utredning hos rewell och landa på 6.2 nmol/L, men fick inte någon behandling. Valde en ung läkare att ha "slutmöte" med. Så om du kör på rewell, boka in ett möte med dom äldre herrarna där.

Du måste ha snurrat till det ordentligt, det normala är att man får behandling från 9 nmol/L. Vad sa du egentligen?
Citera
2021-12-10, 19:19
Avslutad
Lånar tråden lite. Men jag ska snart på besök via rewell och är lite tveksam på om jag ska uppge mitt gamla missbruk av AAS då jag är lite orolig över att bli bojkottad pga att jag är orsaken till mina problem. Borde jag berätta om mitt tidigare användande eller inte?

Satte även 0.6ml testo e för någon dag sedan som kommer vara 7v innan mitt besök.. (fick ångest över detta dagen efter och därför valde att söka hjälp av rewell)
Citera
2021-12-10, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ironmike87
Lånar tråden lite. Men jag ska snart på besök via rewell och är lite tveksam på om jag ska uppge mitt gamla missbruk av AAS då jag är lite orolig över att bli bojkottad pga att jag är orsaken till mina problem. Borde jag berätta om mitt tidigare användande eller inte?

Satte även 0.6ml testo e för någon dag sedan som kommer vara 7v innan mitt besök.. (fick ångest över detta dagen efter och därför valde att söka hjälp av rewell)

Berätta inte, du har inget att tjäna på att berätta det.

Och det där andra är bara förvirrande så det går inte att svara på.
Citera
2021-12-10, 20:57
Avslutad
Då struntar jag i det, påtal om det andra är jag bara så trött på att smyga med egen trt och vill ha ”riktig” hjälp. Tack för snabbt svar!
Citera
2021-12-11, 09:27
Medlem
SvartaVargens avatar
Någon som lyckats återhämta sig från längre TRT? Kört 5 år men aldrig riktigt mått bra, börjat med HCG och naturliga boosters i veckan.
Citera
2021-12-11, 09:50
Medlem
BFG9000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaVargen
Någon som lyckats återhämta sig från längre TRT? Kört 5 år men aldrig riktigt mått bra, börjat med HCG och naturliga boosters i veckan.
Ingen kan veta men efter 5 år tror jag majoriteten inte kan återhämtas. Men vad gör det? TRT är inte en kur utan resten av livet. Varför vill du gå av ens? Vilka "boosters" tar du?
Senast redigerad av BFG9000 2021-12-11 kl. 09:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in