2021-12-15, 09:29
Medlem
Hejsan!

Är på gränsen till medelålders och kör ug trt. Har gjort det ett par månader och tänkte nu ta blodprov för första gången, tänkte ta Werlabs XL. Sen undrar jag om det är klokt att kolla östro också? Werlabs har två olika östroprov, vilket av dom ska man i sådana fall ta? Hur lång tid efter injektion är bäst att ta provet?

Tack på förhand!
Citera
2021-12-15, 14:57
Medlem
Hypotesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litenjaekel
Hur lång tid efter injektion är bäst att ta provet?

Vilken typ av testo använder du? Hur ofta injecerar du?
Citera
2021-12-15, 14:58
Medlem
Hypotesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ironmike87
Lånar tråden lite. Men jag ska snart på besök via rewell och är lite tveksam på om jag ska uppge mitt gamla missbruk av AAS då jag är lite orolig över att bli bojkottad pga att jag är orsaken till mina problem. Borde jag berätta om mitt tidigare användande eller inte?

Satte även 0.6ml testo e för någon dag sedan som kommer vara 7v innan mitt besök.. (fick ångest över detta dagen efter och därför valde att söka hjälp av rewell)

Berätta inte, det hjälper dig inte ett dugg utan du riskerar enbart att bli stämplad som missbrukare.
Citera
2021-12-15, 15:00
Medlem
Hypotesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerflickan
Du kommer att ha noll LH/FSH vid besöket och jag antar att du även styrketränar om du kört kurer och ha muskler. En normalt funtad läkare kommer att inse att du kört illegalt i vilket fall.

Det är inte alls säkert att han har noll i LH/FSH om han satta en injektion 7 veckor innan besöket. På cirka 3 veckor är den absoluta merparten av de där 0,6 ml han satt ute ur systemet. Ytterligare 3 veckor senare så är det i praktiken bara metaboliter kvar.
Citera
2021-12-15, 15:04
Medlem
Hypotesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Har ett litet dilemma.

Har Tostrex på recept, men mår skit utan HCG. Har fått remiss till Urologen, men det är väntetid typ tre månader.

Om jag kör lite HCG nu, hur länge behöver jag hålla upp innan jag lämnar blodprov hos Urologen? Jag vill ju inte att mina hormonvärden (pregnenolon, progesteron, dhea, dht, osv) ska förbättras inför blodproven, jag vill ju ha HCG på recept.

Någon med erfarenhet?

HCG kan vara jävligt lurigt, jag skulle ha minst 2 månaders uppehåll innan besöket för att vara på den helt säkra sidan.
Citera
2021-12-15, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hypotesus
Vilken typ av testo använder du? Hur ofta injecerar du?

Testo c, 150mg, en gång i veckan
Citera
2021-12-16, 00:03
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hypotesus
HCG kan vara jävligt lurigt, jag skulle ha minst 2 månaders uppehåll innan besöket för att vara på den helt säkra sidan.

Det verkar rimligt, man vet ju att vissa cyklar HCG't on/off så det verkar ju fungera ett bra tag efteråt.
Citera
2021-12-16, 00:21
Medlem
Letsgethuges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollonblau
Kuken är som ett spätt varje morgon! Ståndet håller i sig när jag drar en runk slaknar inte efter 30 sekunder. Så det är ju trevligt.

Alla mörkar tankar är i princip borta, känner mig mycket gladare och liksom vill göra saker. Mitt självförtroende har ökat markant känns det som. Sover mycket bättre.

Så jag ångrar inte en sekund att jag tog tag i det här. Nästa spruta är 10 februari.

Den första december skriver du att nästa spruta är 5e januari och nu skriver du att nästa spruta år 10e februari. Mår du bra eller har jag missat något?
Citera
2021-12-18, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
Va? 17nmol är ju supernormalt... Motsvarar 490ng/dl

Det är ju en bra bit under medel. Testonivåer som en 50-60 åring. Fast i sverige räknas väl allt över 5nmol som högt

Citat:
Ursprungligen postat av asrider
Utifrån vad du skriver är du helt normalt, bortsett från sjukdomskänsla...

Får väldigt sällan pump. Har inte alls samma tryck eller styrka som förr. Nästan så att man kör en kur nu bara för att se vad som händer, om det blir större skillnad.
Citera
2021-12-18, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skruvmejsel6
Det är ju en bra bit under medel. Testonivåer som en 50-60 åring. Fast i sverige räknas väl allt över 5nmol som högt

Får väldigt sällan pump. Har inte alls samma tryck eller styrka som förr. Nästan så att man kör en kur nu bara för att se vad som händer, om det blir större skillnad.
Ja det är kanske snarare effekten av kur du efterfrågar.
Citera
2021-12-18, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asrider
Ja det är kanske snarare effekten av kur du efterfrågar.
Nej det är det inte. Avsevärt sämre sexlust vilket kan bero på annat. Men det är just att jag inte kan bygga på samma sätt som förut.

Återhämtningen är skit. Skadar mig väldigt lätt. Bygger dåligt som fan jämfört med förr oavsett hur mycket jag äter.

Dumma var bara att jag inte kollade SHBG och LH också. Men får ta ett nytt test snart.
Citera
2021-12-18, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrPingu
Tycker 17 låter rimligt, men det hänger ju inte bara på ditt testosteronvärde. Här du kollat upp shbg/kvot + östradiol?

Det kan också vara så att eftersom du har en depression, så kan de trycka ner nivåerna om jag förstått det hela rätt.

Tycker du ska prata med din läkare om vilka symptom du upplever och även be om att få titta på de markörerna jag nämnde.

För jag antar att de redan tittat på dina andra värden, såsom. T3, T4, Alat mm.

Pingu

Var lite dumt att jag inte bad om att få SHBG och LH kollat också. Var på besök för något annat. Dom kommer inte utvärdera det där nu. Får kolla själv via blodkollen eller werlabs, vilket rekommenderar du?
Vad tycker du att jag ska kolla?
Dom websiterna är så dåligt uppbyggda så man blir bara förvirrad.
Nästan inne på att köra en kur nu bara för att se om det är det som är problemet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in