Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-12-14, 05:38
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Om vi ska lita på användaren Barby
Är du lite tveksam?
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Barby som gett oss viss värdefull information
"viss värdefull information" Du litar alltså inte på allt? Vad kan vi lita på och vad kan vi inte lita på?
Citera
2021-12-14, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zicksack
Vi har inte heller fått svar så bara ignorera. Han styr inte denna tråd!

Igår skrev han själv på polska, men var kvick att radera det efter att en sa att det inte var ok. Ha ha!! Kanske känner en del själv.

Tack för det ni delat med er av.

Tack ni med för att ni lyssnar! Jag kommer inte komma med information som löser gåtan för jag vet inte någon sånt. Men jag vet hur dom är som personer och jag vet hur fin mamma Beata var. Cezary var kanske inte den trevligaste mannen men många i här pratar om honom som att han är en seriemördare. Jag tror att han bara var svartsjuk och svartsjuka kan ta över
Citera
2021-12-14, 09:22
Medlem
sybels avatar
REMMEN
OM remmen användes i Oxie. Satt den på B eller låg den på marken när C kom tillbaka? Om den låg på marken, tycker jag det är märkligt om han plockade upp och tog med den. Om den på något vis var förankrad till B kan jag tänka mig att han inte tänkte på att ta bort den.
OM den inte användes i Oxie, vad nyttjades den då till i Bökeberg?

C tänkte på att försvåra utredningen genom att slänga väskan I Ystad. Varför lämnades remmen kvar där han dumpade B? Varför slängdes inte den på ett tredje ställe? Var tankarna inte så rationella utan han handlade efter vad som dök upp för stunden? Lite allmänt förvirrad, småchockad och panikslagen?
Jag lutar ditåt.

All frågeställning bygger på spekulationen om C som ensam gärningsman.
Citera
2021-12-14, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
REMMEN
OM remmen användes i Oxie. Satt den på B eller låg den på marken när C kom tillbaka? Om den låg på marken, tycker jag det är märkligt om han plockade upp och tog med den. Om den på något vis var förankrad till B kan jag tänka mig att han inte tänkte på att ta bort den.
OM den inte användes i Oxie, vad nyttjades den då till i Bökeberg?

C tänkte på att försvåra utredningen genom att slänga väskan I Ystad. Varför lämnades remmen kvar där han dumpade B? Varför slängdes inte den på ett tredje ställe? Var tankarna inte så rationella utan han handlade efter vad som dök upp för stunden? Lite allmänt förvirrad, småchockad och panikslagen?
Jag lutar ditåt.

All frågeställning bygger på spekulationen om C som ensam gärningsman.

Användes remmen tror jag den lämnades i all hast vid kroppen. Hans första tanke var nog att släpa in kroppen i en buske och snabba sig tillbaks till sonen. I bilen har han ju nån halvtimme på sig att fundera. Eftersom han kan knytas till Oxie försöker han nog röja allt som finns där, och tar då med remmen.

Eftersom han tänkt skylla på någon annan alternativt hoppas att kroppen inte hittas tänkte han kanske att det inte spelar nån roll om remmen hittas. Det verkar ju som att han varit något behärskad och smidigt ut en plan med tanke på att väskan hamnar i Ystad.

Jag har inte helt övergett min teori att han försökt komma med färjan till Polen. I början trodde polisen sig veta varför väskan hamnade i Ystad. Antingen har han försökt köpa biljett eller har nån kamera fångat honom.
Citera
2021-12-14, 10:20
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Användes remmen tror jag den lämnades i all hast vid kroppen. Hans första tanke var nog att släpa in kroppen i en buske och snabba sig tillbaks till sonen. I bilen har han ju nån halvtimme på sig att fundera. Eftersom han kan knytas till Oxie försöker han nog röja allt som finns där, och tar då med remmen.

Eftersom han tänkt skylla på någon annan alternativt hoppas att kroppen inte hittas tänkte han kanske att det inte spelar nån roll om remmen hittas
. Det verkar ju som att han varit något behärskad och smidigt ut en plan med tanke på att väskan hamnar i Ystad.

Jag har inte helt övergett min teori att han försökt komma med färjan till Polen. I början trodde polisen sig veta varför väskan hamnade i Ystad. Antingen har han försökt köpa biljett eller har nån kamera fångat honom.
Jo, så kan det vara. Det pekar åt att det är i Oxie remmen har använts.

Edit: Om inte remmen använts alls, utan bara råkat gå av, hade han ändå varit angelägen om att ta den med från Oxie?Han skulle ju kunnat bortförklara det med att han skulle hindra henne från att gå och råkade få tag i väskan så att remmen gick av. Hm! Det cirkulerar.
Senast redigerad av sybel 2021-12-14 kl. 11:18. Anledning: tillägg
Citera
2021-12-14, 11:26
Medlem
Citat:
Jo, så kan det vara. Det pekar åt att det är i Oxie remmen har använts.

Edit: Om inte remmen använts alls, utan bara råkat gå av, hade han ändå varit angelägen om att ta den med från Oxie?Han skulle ju kunnat bortförklara det med att han skulle hindra henne från att gå och råkade få tag i väskan så att remmen gick av. Hm! Det cirkulerar.

Det tror jag inte. Om det var ett vanligt bråk med drag och slit och Beatas väska eller t.ex mobil gått sönder hade han nog tänkt, hon kan göra vad fan hon vill med sina trasiga saker.
Citera
2021-12-14, 11:37
Medlem
sybels avatar
Citat:
Det tror jag inte. Om det var ett vanligt bråk med drag och slit och Beatas väska eller t.ex mobil gått sönder hade han nog tänkt, hon kan göra vad fan hon vill med sina trasiga saker.
Nej, jag tror inte heller det. Man kan nog utgå ifrån att remmen använts i Oxie till något den inte borde använts till. Kan man gissa på att han kommer att hävda att hon själv snodde in sig när han "bara" höll?
Citera
2021-12-14, 11:38
Medlem
Citat:
Nej, jag tror inte heller det. Man kan nog utgå ifrån att remmen använts i Oxie till något den inte borde använts till. Kan man gissa på att han kommer att hävda att hon själv snodde in sig när han "bara" höll?
Ungefär som att springa på en kniv, han höll, 4 ggr?
Citera
2021-12-14, 11:56
Medlem
Citat:

Ja. Man har ju hört märkliga historier förut. Jag nämnde tidigare Robert Chambers som dödade Jennifer Levin. Hon hittades i central park med tydliga strypmärken samt andra skador. Robert hävdade att han bara kastat av sig henne som en reflex av att han fick ont. Hon ströps väl typ i luften under dom 2 sekunder mellan hon satt på honom tills hon landade. Alltså helt osannolikt, men vissa skador är svårt att bortförklara och då blir det märkliga bortförklaringar.

Ett alternativ är att han faktiskt erkänner att han drog lite för hört och lite för länge, men att det inte var hans mening att ha ihjäl henne.

Som nämnts innan kan det bli svårt att avgöra dödsorsak genom obduktion. Däremot tror jag dom kommer hitta hudceller från Beata på remmen. Det är väl nån typ av tygremm med vävt mönster som det lätt fastnar rester i. Om det sen kan urskilja om det är rester från hand eller hals är ju en annan femma.
Citera
2021-12-14, 12:28
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ungefär som att springa på en kniv, han höll, 4 ggr?
Typ.
Citera
2021-12-14, 12:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tycker mer det låter som bekräftelse, dvs en omhäktning på 4 veckor från 20 dec till 17 jan.
Hej. Vännen.
Ja, vi skall nog se det som en bekräftelse. (eller nåt i den stilen)
En annan märklig sak är att Cezary hade rätt till en omhäktningsförhandling två veckor
efter den den förra häktesförhandlingen (24/11) och fick även en påminnelse om
det den 3/12. (Upplysning om rätten till omhäktningsförhandling) men skickade aldrig
in nån nån sån begäran. (möjligheten gick ut den 8/12)
Om han är oskyldig och motsätter sig både restriktioner och häktning så kan jag tycka att
han borde använt sig av den möjligheten.
Framförallt nu när Tingsrätten även påminde honom.
Men idag är det den 14:e så den möjligheten seglade sakta förbi.
Personligen - Hade jag varit "oskyldig" till mord så hade jag tagit varje chans att
påvisa min oskuld och rejält argumenterat min oskuld i tingsrätten varje gång jag fick chansen.
Men han valde som sagt att inte ta sin rätt till en omförhandling utan väntar nu in
den 20/12 kl 11.00
Citera
2021-12-14, 12:37
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ja. Man har ju hört märkliga historier förut. Jag nämnde tidigare Robert Chambers som dödade Jennifer Levin. Hon hittades i central park med tydliga strypmärken samt andra skador. Robert hävdade att han bara kastat av sig henne som en reflex av att han fick ont. Hon ströps väl typ i luften under dom 2 sekunder mellan hon satt på honom tills hon landade. Alltså helt osannolikt, men vissa skador är svårt att bortförklara och då blir det märkliga bortförklaringar.

Ett alternativ är att han faktiskt erkänner att han drog lite för hört och lite för länge, men att det inte var hans mening att ha ihjäl henne.

Som nämnts innan kan det bli svårt att avgöra dödsorsak genom obduktion. Däremot tror jag dom kommer hitta hudceller från Beata på remmen. Det är väl nån typ av tygremm med vävt mönster som det lätt fastnar rester i. Om det sen kan urskilja om det är rester från hand eller hals är ju en annan femma.
På något vis önskar jag att han kommer att förklara det så. Jag vill inte tro att det är begånget med berått mod med leverans av idiotförklaring. Sådan ondska har jag svårt att ta till mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in