2021-11-30, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Nyfiken på var du fått/hämtat in informationen ang Cezarys bil hittades nära den avlidnes kropp? Eftersom bilen togs i beslag under helgen 24/9-26/9-21.

Var det kommer ifrån håller jag för mig själv men det kommer ifrån säkra källor och ja den hittades väldigt tidigt i utredningen.
Citera
2021-11-30, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Bilen beslagtogs i direkt närhet till CRs gripande. Samma natt/morgon. Du fabulerar.
Det stämmer att den hittades tidigt i utredningen och enligt säkra källor nära platsen Beata hittades på.
Citera
2021-11-30, 21:05
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Det skulle nog ses som en alldeles för stor inskränkning för en icke dömd person att tvingas bära fotboja som dessutom inte har någon gps i dagsläget. Kontaktförbud innehåller dessutom hot, trakasserier och stalking som inte fotboja skulle kunna förhindra.

Men förstår din poäng. Med framtida teknik och ändrad lagstiftning kanske set är möjligt.
Nej, det är ju det där med den personliga integriteten och friheten som skall försvaras in absurdum, även om det är på bekostnad av någon annans.
Citera
2021-11-30, 21:20
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tiotretton
Det stämmer att den hittades tidigt i utredningen och enligt säkra källor nära platsen Beata hittades på.
Så C skulle parkerat bilen och tagit bussen tillbaka/snott en cykel/haft någon som skjutsade? Skjuts av någon som sedan skulle till Polen och tog väskan med sig. Och sedan hävda att bilen varit stulen/utlånad några dagar.
Tja, det kunde bli en story av det.
Citera
2021-11-30, 21:25
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Så C skulle parkerat bilen och tagit bussen tillbaka/snott en cykel/haft någon som skjutsade? Skjuts av någon som sedan skulle till Polen och tog väskan med sig. Och sedan hävda att bilen varit stulen/utlånad några dagar.
Tja, det kunde bli en story av det.

Osannolikt att C dödade B, körde och dumpade väskan i Ystad och därefter parkerade bilen i närheten av där kvinnan hittades avliden?
Citera
2021-11-30, 21:35
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Osannolikt att C dödade B, körde och dumpade väskan i Ystad och därefter parkerade bilen i närheten av där kvinnan hittades avliden?
Ööhh! DET skrev jag inte.

Edit:
Jag missade frågetecknet. Med den idén kommer frågan hur han tog sig till Malmö, där han senare greps; a piede, med snodd cykel/buss eller liftade han kanske.
Senast redigerad av sybel 2021-11-30 kl. 21:47. Anledning: Edit:
Citera
2021-11-30, 21:36
Medlem
Citat:

Om bilen hittats i Bökeberg borde polisen sökt där redan samma helg hon försvann. Första veckan var det fullt fokus på Oxie.
Citera
2021-11-30, 21:41
Medlem
Citat:
Var det kommer ifrån håller jag för mig själv men det kommer ifrån säkra källor och ja den hittades väldigt tidigt i utredningen.

Varför gjordes inga sök där? Rimligt vore ju att spärra av ett stort område och kalla in hundar, hästar, drönare.
Citera
2021-11-30, 21:47
Moderator
OYs avatar
Citat:
Varför gjordes inga sök där? Rimligt vore ju att spärra av ett stort område och kalla in hundar, hästar, drönare.

Citat:

Hur nära fyndplatsen bilen hittades framgår väl inte i tiotrettons inlägg?

Nära är relativt.

Kan vi utesluta att polis inte har sökt kring bilen i någon form?
Citera
2021-11-30, 21:53
Medlem
Citat:

Nära är relativt.

Utesluta vore ju dumt. Men väldigt osannolikt. Initialt letade dom efter en levande person och polisen var öppna med vart dom sökte och tog öven hjälp av missing people i sökandet i Oxie. Dom sökte redan andra dagen iakttagelser på hans silvriga Suzuki då dom var säkra på att Beata åkt i bilen.

Skulle dom då redan första eller andra dagen hittat bilen på en öde plats i Bökeberg, tänker jag att dom borde dragit igång fullt sökpådrag även där.
Citera
2021-11-30, 21:54
Medlem
sybels avatar
Citat:

Nära är relativt.

Tidsutrymmet är lite tight för att hinna tillbaka till Malmö, såvida han inte avtalat med någon att hämta upp honom.
Citera
2021-11-30, 21:58
Moderator
OYs avatar
Citat:
Utesluta vore ju dumt. Men väldigt osannolikt. Initialt letade dom efter en levande person och polisen var öppna med vart dom sökte och tog öven hjälp av missing people i sökandet i Oxie. Dom sökte redan andra dagen iakttagelser på hans silvriga Suzuki då dom var säkra på att Beata åkt i bilen.

Skulle dom då redan första eller andra dagen hittat bilen på en öde plats i Bökeberg, tänker jag att dom borde dragit igång fullt sökpådrag även där.

Nu påstår jag inte att så är fallet, men nära fyndplatsen kan vara i Bökeberg men också parkeringsplatsen vid Svedala järnvägsstation för att ta ett exempel, begreppet nära är relativt.

Om de hittade bilen i Svedala centrum borde man tagit dit hundar, hästar och drönare, för att leta efter ett lik i centrum, eller vadå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in