Citat:
Ursprungligen postat av
ksitpeks
Eftersom den inte ligger bakom betalvägg är det väl bara att lägga ut alltihop
Eftersom den inte ligger bakom betalvägg la jag en länk till den ...
Problemet med Schultz är att han är mer "krönikör" än jurist. Det mesta jag sett av honom har varit extremt vinklat och allt annat än objektivt. I detta får han svårt att tala emot Ebba med som du noterat så är han ändå bra luddig i mycket av det han skriver, men även här skriver han mycket lömskt följande ganska kraftigt vinklade "påhitt" där den som plötsligt får "ett skadestånd som är mycket högre än vad
hon egentligen ”har rätt till”." är just en "hon". Tänka sig va. Tanken är så klart att ge en underförstådd bild att Ebba skulle ha fått "mycket mer än vad hon har rätt till". Jag hörde även en blogg i inledningen av denna affären med nämnda "herre" och den bloggen bara dröp av felaktigheter, vilseledande påståenden och rena lögner, så klart allting till Ebbas nackdel.
Citat:
Det kan exempelvis vara så att någon som har skadats har begärt ett skadestånd som är mycket högre än vad hon egentligen ”har rätt till”. Om den som orsakat skadan går med på att betala det högre beloppet kan inte domstolen göra något annat än att följa denna överenskommelse.