2022-03-09, 22:44
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
I dem bilagor HD skickade.

Här är dem handlingar jag fick ut.

Handlingar: Från HD Ö 1537-22

Aktbil 2: Överklagande / Bevisning

https://delafil.se/ec2b5e28dd3fe0a7/...nde_MASKAD.pdf

Akademiska Sjukhuset:

https://anonfiles.com/F9U8XfM3xd/HD_...ess_MASKAD_pdf

Beslut från Transport styrelsen:

https://anonfiles.com/96X3X6M2xd/HD_...ess_MASKAD_pdf

Ansökan om förvaltare:

https://anonfiles.com/H5Y3X6M3x5/HD_...ess_MASKAD_pdf

Övrigt:

https://delafil.se/ae0800ff40dc7a61/..._1,_Missiv.pdf

Dagboksbladet: 2022–03-09

https://delafil.se/27a955c70fcedc24/...2022-03-09.pdf

Det står att det går att överklaga deras beslut om indraget körkort, men den överklagan lär väl inte hamna hos HD?
Denna skulle i så fall ha inkommit till transportstyrelsen 3 v efter dvs innan den 18/2
2022-03-09, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Det står att det går att överklaga deras beslut om indraget körkort, men den överklagan lär väl inte hamna hos HD?
Denna skulle i så fall ha inkommit till transportstyrelsen 3 v efter dvs innan den 18/2

Han hade chans att yttra sig vilket
han inte gjorde.
Överklagan skulle han gjort till
Förvaltningsrätten vilket väl är
försent nu.
2022-03-09, 23:12
Medlem
swimmingpools avatar
Esbjön är Ebbas Ukraina.
2022-03-09, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Esbjön är Ebbas Ukraina.

Snarare tvärtom då Ebba inte har gjort något fel, mer än köpt ett hus av en rättshaverist.
Det är Ebba som blir attackerad.
Senast redigerad av lindome 2022-03-09 kl. 23:47.
2022-03-09, 23:22
Medlem
Knivur-273s avatar
Det verkar som att Esbjörn har påverkats av en tredje part.

Vad fan är det annars för fel på gubbdjävulen ?

Ebba har så vitt jag vet ej gjort något fel.

När jag sålde mitt hus / båt /bil / sommarstuga, fiskeutrustning, hobbysaker osv. Inget problem vare sig från min sida, eller köparen efteråt, aldrig.

En köpare från Norrbotten ville att jag också skulle skicka med ett 6 kg tungt blysänke, förutom 3-kg sänket. Jag vägrade med hänsyn till att han skulle fått betala en jättedyr frakt. Han fick några flutter-spoons som plåster på såren, trots att jag egentligen ej behövde ge honom något extra.

När jag sålde min takbox till ett par som var väldigt intresserade, invände jag att boxen ej passade deras (franska) bil så bra, för bakluckan på deras bil passade ej med boxen. Den gnagde nämligen när luckan var öppen. De framhärdade och envisades dock och ville verkligen ha boxen för det pris jag angivit...Inget prut.

Visst var den vackert rengjord och hade alla originaldelar men ändå...

Jag lurade dem ej i alla fall

Jag nöjd och förhoppningsvis de också.
Senast redigerad av Knivur-273 2022-03-09 kl. 23:47.
2022-03-09, 23:25
Medlem
vittne-xs avatar
Har Säröpiraten gått bakvägen för att få Esb:s körkort indraget....?
Sen en god man "Gör*n Fredrikss*n", verkar också vara f.d västkustare, finns en match på f.d Lystra AB runt 2015 som sen drog till Rivieran, om så är fallet slår Säröpiraten Binninge i humorligan också.....

Återigen, tack till Reimer, du har väl fan fått grått hår nu med alla förvecklingar....
Vi kanske får döpa god man till silverräven......
Senast redigerad av vittne-x 2022-03-09 kl. 23:29.
2022-03-09, 23:28
Medlem
Evig.Ingen.Naken.s avatar
Ja jävlar, då kör vi igen då. Börjar bli kul på riktigt det här.

Ebba fulknepar till sig ett hus av en äldre herre. Lätt match tänkte Ebba, men tji fick hon.
Istället svarar Esb med all guns blazing, och tar till vartenda fulknep i lagboken.

Så det kan gå... så det kan gå.
2022-03-09, 23:37
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Tänk va obehagligt om man lämnat denne man att bli lurad av en pensionatsvärdinna som brukar ärva äldre män.
Tänk vilken obehagliga typ/typer som lurat i vassen bakom denne man.
(han kanske inte är så behaglig själv, men men men)

Det borde till en Lex Esb efter detta och hänsyn tas till att han antagligen suttit jävligt trångt till när han ansattes av pensionatsvärdinnan för att ha sålt huset.
Han blev säkerligen ansatt och knuffad dit han kom, men jag tycker inte att han kan svära sig fri, även han har ett ansvar.
2022-03-10, 00:49
Medlem
ziggarillens avatar
Klart som fan att advokater kommer fortsätta tills gubbens pengar är slut. Sen blir det en papplåda till kista och noll kronor på kontot. Det är vad jag tror. Inte en chans att gubben hittat på detta själv utan utnyttjas av samtliga runt omkring.
Senast redigerad av ziggarillen 2022-03-10 kl. 00:51.
2022-03-10, 00:50
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Ebba har väl inte fått lagfarten ännu? Får hon, rent juridiskt, börja renovera eller hur är det med detta? Hindrar lantmäteriet henne från att använda sitt hus genom att inte ge lagfart?

Sen tror jag att "folk" står på Ebbas sida i det här nu. Enda som kalabaliken medfört är mer sympatier för henne. Tvärtemot vad esb (majkgård) tänkt sig.

Lagfarten är en rent byråkratisk/administrativ sak, den påverkar inte Ebbas ägande och rättigheter.
Ebba blev civilrättslig ägare till huset och tillträde det den 16e september 2020. Sedan den dagen har Ebba haft alla möjligheter, och rättigheter, att göra vad hon vill med huset, inklusive att börja renovera det. Sådan är lagen. Att hon sedan valt att avvakta med allt detta är en annan sak.

I oktober förra året kom Ebba och Esbjörn överens om en förlikning. Denna förlikning är giltig och det är mycket viktigt att notera att det inte finns någon tvist kring förlikningen. Esbjörn har inte väckt någon talan emot förlikningen. Den är alltså giltig och ostridig.

Det Esbjörn har överklagat är en stadfästelse, den har ingenting med förlikningsavtalets giltighet att göra.

Förvisso skriver Esbjörns inkompetenta ombud, stollige sture, att det är förlikningsavtalet de vill ha ogiltigförklarat, men det ligger utanför domstolens rätt att besluta om den saken. Det enda som HD nu kan besluta om, gäller stadfästelsedomen i tingsrätten, inte förlikningsavtalet. Det är alltså ett felaktigt yrkande, något man bara ser från inkompetenta ombud.
2022-03-10, 06:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 20/20
Så försöker man säkert spinna det om man är gråsosse och börjar bli nervös över att det är valår.

Om vi däremot ser till verkligheten så bemödade sig hovrätten inte ens att ta upp Esbjörns fall, så att han tror att det skulle gå bättre i högsta domstolen tyder på rätt bristande fäste i verkligheten.

Det är uppenbart att någon finansierar dessa utdragna juridiska processer hos Esbjörn. Tycker synd om Ebba som fått dras med denna virrpanna, där Esbjörn i sin tur blivit utnyttjad av en pedofil som kallat sig jurist och liknande lycksökare.
Någon är i det här fallet Esbjörn… Köpesumman är snart borta om det fortsätter.
2022-03-10, 06:26
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Behandla ärendet måste de ju göra, överklagan är ju inlämnad i rätt tid så att de måste titta på det är klart men beslutet kan ju bara bli ett, nekat prövningstillstånd igen och då är ju saken klar för rättsväsendets del.

Jag hoppas ju att de inte drar benen efter sig lika länge som Svea Hovrätt gjorde, det är ju ett enkelt ärende och behövs inte beredas i all oändlighet.
Så går det ju ändå inte till att de prioriterar "lätta" ärenden. Är ju inte rättssäkert på något sätt. Det "svåraste" ärendet skulle ju med en sådan ordning aldrig få någon prövning. Det måste ju såklart vara så att alla ärenden tas i tur och ordning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in