Citat:
Ursprungligen postat av
Muriatsyra
Hur vet du att det är samma personer?
Det har jag inte påstått.
Det jag försökte lyfte fram var att på många ställen där anti-vaxxers för diskussion med varandra på forum så lyfte man bland annat många artiklar som handlat om covid dödsantal. Man påstod då att det var helt bullshit, att det aldrig varit Covid i de flesta fallen som legat bakom utan att det bara berodde på dålig hälsa eller underliggande sjukdom med Covid som 0 bidragande faktor.
När vaccinet kom så lyfte man alla artiklar om folk som avlidit efter sprutan oavsett hur lång tid efter eller vad bakomvarande dödsorsak var. Man brydde sig då inte om det bara berodde på dålig hälsa eller underliggande sjukdom med vaccinet som 100% bidragande faktor.
Dubbla budskap liksom.
Vad som sedan klassas som "dålig" hälsa är nog ganska subjektivt på vad som klassas som god hälsa.
Något som spridits ganska snabbt, och tidigt redan när Covid började bli känt utanför Kina och som tydligen håller starkt än idag. Att bara de som har kraftiga, underliggande sjukdomar avlider medan vi andra klarar oss utan större problem.
Det har tyvärr lett till att många yngre gått runt och tagit hela pandemin på mindre allvar än vad man egentligen skulle. Vet många yngre på sambons jobb i butik resonerade mycket så.
En artikel jag läste tidigare i år rapporterade om en kraftig ökning avlidna av covid bland yngre som ansågs ha god hälsa i Mecklenburg tidigt i år. Finns även andra från förra året som skrivit detta.
Tror du visselblåsaren som Kina, Li Wenliang, hade dålig hälsa när han avled?
För att inte tala om hela historien är mycket "Vi vs dom", precis som under senaste två valen.
Antingen är du 100% med, eller 100% mot. Ingen gråskala, bara svart eller vitt.