Citat:
Ursprungligen postat av
LepraHunk
Men sluta babbla strunt nån gång. Om man vill behålla sina självklara förmåner som att gå på restaurang, bio eller fotboll är man tvungen att vaccinera sig så att man kvalar in för ett covidpass. Om dessa saker inte intresserar dig så är det bara att gratulera att du kan flyga under radarn men sluta snacka skit som om du fick betalt per bokstav du skriver. ”Det är ingen som tvingar någon” är inte ett gångbart argument när det är bekräftat att covidpassen är här och gäller fr.o.m. 1 december och du är tvungen att ha ett för att komma in på ett antal evenemang.
Om det vill sig riktigt illa kommer de att krävas på fler och fler ställen medan jag (och många fler) hoppas att passkraven kommer att sänka näringsidkarna som anser att begränsningar av antalet betalande kunder är en god affärsidé. Vaccinpasset är bara renodlat stövelslickande och du är (som jag redan påpekat) en meningslös staketsittare.
Jag håller helt med dig i den förhoppningen att företag som stöttar detta skall gå under, och så vidare, det finns gott om inlägg där jag länkar till konkreta stöd för mina åsikter.
Problemet är att vad gäller Pandemin är det en massa tro, tycka, och vara rädda när man inte behöver.
Folk panikade innan restriktionerna lyftes I höstas.
Sedan blev man överlyckliga när det skedde, sedan spekulerades det fram och tillbaka, där vissa trodde det var över, och andra trodde det skulle bli värre.
Jag tycker det är mest tråkigt med att människor inte är villiga att göra det som krävs för att faktiskt klara orättfärdiga åtgärder.
Det är min erfarenhet Att om man säger konkreta åtgärder, så ”pallar” man inte med det.
Då sitter man hellre och gnyr.
Notera nu att jag förstår ditt behjärtansvärda ändamål med att faktiskt få bort passen.
Men Jag tror inte ”argument vid fikabordet” räcker.
Jag tror negativa ekonomiska resultat är det som ger resultat.
Och om inte andra är intresserade av att göra dom uppoffringarna som krävs för att minimera sitt personliga fall, så kan inte jag göra mer.
Det enda jag kan göra då är att få folk att sluta springa och ta vaccinet i panik.
Tänk två gånger, handla en.
Om du nu vill fortsätta klaga på mina inlägg framgent så gör det.
I sak är vi klara.