Citat:
Ursprungligen postat av
Koule
Jag skrev att hans åsikt var irrelevant eftersom att han skrev att min åsikt var irrelevant. Jag härmade alltså honom.
Roligt att du börjar grina bara för att en kvinna behandlar en man som han behandlar henne.
Ni män behöver jobba på er dubbelmoral och offermentalitet.
Det fetade, bitch please...
Det har snarare med att fanskapet är privilegierat som fan då han är 1. en vit man 2. född i en familj med hög socioekononisk status och därmed har positivt särbehandlats och inkvoterats överallt sedan dagen han föddes.
Har du någonsin träffat en sådan person med de egenskaperna? Jag har träffat några stycken genom åren. Tro mig - man märker på de här människorna vilka superförmågor de har. Sedan kan du ju tro att "han får posten som vd för att han är man" men om du hade någon aning om vilken knivskarp konkurrens det är om toppjobben så skulle du inse hur fel du har.
Tror du att någon person som förtjänar att vara på den där listan skulle stå och gnälla om om någon annan får ett jobb istället för hen? Nej, hen skulle jobba som ett djur dag och natt för att komma framåt. Det faktum att du skriver i den här tråden och sedan bortförklarar det med "privilegier" tyder på att du tillhör den delen som aldrig kommer att få något bättre för du sitter och väntar på att någon skall "ge dig det du förtjänar" - det kommer aldrig hända.
"Inget som är värt att ha kommer gratis". Lär dig det, lev efter det och börja jobba "på riktigt" så kommer framgångarna. Men om du sitter och gnäller över hur missfördelad du är så kommer du garanterat aldrig komma framåt.
Allt som vi skapat som utgör ett ha-begär innebär i regel att det bildas en hierarki. Det kan vara politisk makt, pengar eller social status. Det kommer att finas dem som är bra på det och de som är mindre bra på det. Det är bara genom jobb som du kan ta dig uppåt. Gnäll och oförmåga att visa initiativ kommer för alltid att vara säkraste sättet att hamna längst ner i pyramiden.