2021-12-11, 18:35
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koule
Tack för att du fått mig att inse vilken värdelös skitsida flashback är. Verkligen 100% värdelösa diskussioner och 100% slöseri med tid

Och värdelöst blev det nr du fick kritiska frågor du inte kunde besvara.
Hur gör vi inom schacken för att få in kvinnor till toppen, ska de få handikapp?

De bästa männen vinner mot de bästa kvinnorna med förbundna ögon så det räcker inte som handikapp.
Citera
2021-12-11, 18:41
Medlem
Citat:
Tack för att du fått mig att inse vilken värdelös skitsida flashback är. Verkligen 100% värdelösa diskussioner och 100% slöseri med tid

Du har trots allt 400 inlägg på flashback sedan oktober när du regga detta konto. Mindre tid på flashback och mer tid i verkligheten hade nog gjort dig gott
Senast redigerad av zeroday 2021-12-11 kl. 18:42. Anledning: Felstavning
Citera
2021-12-11, 18:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Varför har vi så få kvinnor som skapat framgångsrika företag då och varför måste ni gnälla över att inte komma fram, ni borde greja det på egen hand.

För att kvinnor i historisk tid inte har haft möjlighet och göra det, det år jag blev född, var det ingen fri abort och kvinnor blev inte uppmuntrat till utbildning och självförsörjande, de skulle gifta sig och la sig försörja. Är du helt väck när det kommer till kvinnors livsvillkor i det senaste sekel?
Citera
2021-12-11, 18:47
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
För att kvinnor i historisk tid inte har haft möjlighet och göra det, det år jag blev född, var det ingen fri abort och kvinnor blev inte uppmuntrat till utbildning och självförsörjande, de skulle gifta sig och la sig försörja. Är du helt väck när det kommer till kvinnors livsvillkor i det senaste sekel?

Det är ingen som tvingat dig att prioritera barn och flera megaföretag är skapade i modern tid. Ta facebook och instagram t.ex., sociala plattformar som attraherar inte minst kvinnor, varför skapade inte kvinnor dessa?
Citera
2021-12-11, 18:52
Medlem
Citat:
Inlägget som jag citerade och speglade, bemödade du dig med att läsa det?

Det gjorde jag och det är inte första inlägget där du är aggressiv mot de som tycker annorlunda än du, det inlägget som jag kommenterar nu är likadant.

Trodde du att alla skulle hålla med dig när du starta tråden?

Om man talar om för någon att hens åsikt inte betyder ett skit och att den är oviktig så förstår jag inte varför du startade tråden från första början?

Du tjatar om att du är trött på kvotering och det kan man absolut ha synpunkter på. Min poäng är att kvinnor anställs av kvinnor och män av män. Men män är i regel bättre på att anställa av båda könen i sina bolag. Det är min åsikt.
Citera
2021-12-11, 18:54
Avslutad
Citat:
Det är ingen som tvingat dig att prioritera barn och flera megaföretag är skapade i modern tid. Ta facebook och instagram t.ex., sociala plattformar som attraherar inte minst kvinnor, varför skapade inte kvinnor dessa?

Jaha, det skulle bli intressant om alla kvinnor följad ditt råd, vilken samhälle utan barn? Instagram och Facebook? Vem behöver det egentligen? Har konto på Fajjan, men skickar bara inlägg vidare, lägger aldrig saker upp där, funkar också som alternativ till Blocket, där det kostar och sälja.
Citera
2021-12-11, 18:58
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Jaha, det skulle bli intressant om alla kvinnor följad ditt råd, vilken samhälle utan barn? Instagram och Facebook? Vem behöver det egentligen? Har konto på Fajjan, men skickar bara inlägg vidare, lägger aldrig saker upp där, funkar också som alternativ till Blocket, där det kostar och sälja.

Nej alla gör inte samma sak, en del prioriterar barn och andra prioriterar karriären.
Feminister tror dock att de ska kunna prioritera att använda instagram för att lägga upp bilder på sig själva istället för att lägga ned sin energi på att bygga en sådan tjänst.
Citera
2021-12-11, 19:04
Medlem
Citat:

Det finns ett hyfsat antal kvinnor som inte har barn och eftersom jag bott i Sigtuna känner jag till att det finns barn som inte har en vårdande moder. De prioriterar en karriär (sällan inom näringslivet) eller sociala tillställningar, ofta med framgångsrika män.
Citera
2021-12-11, 19:05
Avslutad
Citat:
Nej alla gör inte samma sak, en del prioriterar barn och andra prioriterar karriären.
Feminister tror dock att de ska kunna prioritera att använda instagram för att lägga upp bilder på sig själva istället för att lägga ned sin energi på att bygga en sådan tjänst.

Igen, dessa tjänster är trams, jämfört med barn. Det som behövs är att värdesätta det traditionella kvinnoarbete; hemmet, barnen de äldre och sjuka. Vi ska ha lön för det, en bra lön, för att det arbetet är lika viktigt som och bygga ett hus.
Senast redigerad av TantRossin 2021-12-11 kl. 19:07.
Citera
2021-12-11, 19:07
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Igen, dessa tjänster är trams, jämfört med barn. Det som behövs är att värdesätta det traditionella kvinnoarbete; hemmet, barnen de äldre och sjuka. Vi ska ha lön för och för det, en bra lön, för att det arbetet är lika viktigt som och bygga ett hus.

Bygg något du anser inte är trams då, vad stoppar dig?
Citera
2021-12-11, 19:07
Medlem
Glossuss avatar
Citat:

Ja, ta ditt pick och ditt pack och sök lyckan på Twitter..
Citera
2021-12-11, 19:08
Medlem
whoisducks avatar
Citat:
Jag är så förbannat jävla less på allt inkvoterande av inkompetenta män överallt.

Hur ska vi lösa det här samhällsproblemet? Ska vi börja inkvotera kvinnor så att det blir 50/50?

Jag vill höra förslag på hur Sverige ska få ett stopp på inkvoteringen av män NU.

Vad kan man göra för att få företag att sluta upp med att kvotera in outbildade, inkompetenta och jävligt korkade män endast för att de är män? Ska vi införa straff för arbetsgivare som kvoterar män? Ska det bli olagligt med inkvotering av män?

Mod får gärna lägga till en poll i trådstarten med frågeställningen huruvida inkvotering av män bör förbjudas eller inte och så svarsalternativen "ja" eller "nej".

Tack på förhand.

Vad pratar du om egentligen? Det är ju precis tvärtom. Det har ju varit massor om detta på sistone, män anställs inte för att kvinnor ska kvoteras in. Dra upp lite statistik som bevisar det du hävdar. Ni är välkomna till industri, ni är välkomna som mekaniker, ni är välkomna på oljerigg, som sopåkare. Men ni vill inte göra skitjobb. Ni vill bara ha de fina stillasittande jobben där ni kan kackla som hönor. Kvinnor i väst är så bortskämda, det blir kul när ni blir äldre av denna generation och erat sexuellt marknadsvärde dör ut och ni står där med era ruttna personligheter, utan barn och ingen vill ha er. Ni kommer bli psykiskt nedbrutna.

Citat:
Män kvoteras in precis överallt. Till och med som superhjältar i filmer hahahhahahahhahaha

Eller är män mer kompetenta superhjältar än vad kvinnor är? Är det möjligtvis en biologisk könsskillnad som jag har missat?

Brukar män gå superhjälteutbildningar som kvinnor inte känner till? Du får gärna länka till en sådan utbildning så påbörjar jag den nu direkt.

Kvinnor börjar kvoteras in i superhjältefilmer. Sedan tänk dig det här, hur många kvinnor är det egentligen som tycker om superhjältefilmer?

Större chans att ni går och ser någon romantisk komedi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in