2021-12-12, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tratten777
Det finns många lågavlönade som jobbar väldigt mycket, tex taxichaufförer som jobbar 250-300 timmar per månad. En del av dem har IQ över 130 men likafullt blir de inte det minsta rika och lönen är förmodligen under 100 kronor i timmen.

Nu är ju inte 130 i iq högt. Till och med jag hade lite över det på mitt senaste iq-test. När jag säger "högintelligent" så pratar vi ganska mycket över 130.

Men du tycker alltså att en taxichaufför är missgynnad för att han är lite mer klipsk än medel och jobbar mycket? Jag menar att hans situation är en direkt produkt av hans taskiga val han har gjort. Om han har så stor kapacitet som du säger och hyfsad iq, varför har han inte suttit i skolbänken då? varför är han inte ingenjör eller ekonom? varför jobbar han inte på ett megaföretag där han har chans att avancera?

Sedan kanske jag inte håller med om att sitta i en 200-300 timmar taxibil går att jämföra med kvalificerat arbete som en företagsledare eller ingenjör gör. Men det är kanske en annan diskussion.

Det du ser som orättvisor är absolut inte en orättvisa. Det är hans egna livsval.

Är du för att svenska staten skall ge honom samma lön som en person som gått 4 år på högskola eller vad menar du att staten skall göra för att jämna ut "orättvisan" för taxichauffören?
Citera
2021-12-12, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koule
Jag har inte påstått något om 50/50 för att det ska vara "rättvist", utan jag frågade om man måste göra så för att få ett slut på inkvoterandet av män.

Har du någon bättre lösning på hur man kan få ett stopp på inkvoterandet av män överallt?

Kan du ta något exempel på det? Alltså där män kvoteras in i hejdlös mängd?
Citera
2021-12-12, 09:47
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Jag har inte påstått något om 50/50 för att det ska vara "rättvist", utan jag frågade om man måste göra så för att få ett slut på inkvoterandet av män.

Har du någon bättre lösning på hur man kan få ett stopp på inkvoterandet av män överallt?
Du har hittat på det här. Vet inte om du är ett troll, extremfeminst eller vad. Men att rätt man är på rätt plats ser inte jag som ett problem.
Citera
2021-12-12, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theswedGuy
Det gjorde jag och det är inte första inlägget där du är aggressiv mot de som tycker annorlunda än du, det inlägget som jag kommenterar nu är likadant.

Trodde du att alla skulle hålla med dig när du starta tråden?

Om man talar om för någon att hens åsikt inte betyder ett skit och att den är oviktig så förstår jag inte varför du startade tråden från första början?

Du tjatar om att du är trött på kvotering och det kan man absolut ha synpunkter på. Min poäng är att kvinnor anställs av kvinnor och män av män. Men män är i regel bättre på att anställa av båda könen i sina bolag. Det är min åsikt.
Jag skrev att hans åsikt var irrelevant eftersom att han skrev att min åsikt var irrelevant. Jag härmade alltså honom.

Roligt att du börjar grina bara för att en kvinna behandlar en man som han behandlar henne.

Ni män behöver jobba på er dubbelmoral och offermentalitet.
Citat:
Staten gynnar inte miljonären mer än den med sämre inkomster. Det enda som skiljer sig åt är deras egna förutsättningar och dessa är en produkt av deras livsval.

Mannen i det här fallet kan vi dra några ganska enkla slutsatser om:
  1. Han är högintelligent
  2. Han har extrem arbetskapacitet
  3. Han har jobbat övermänskliga tider under mycket lång tid
  4. Han har försakat massor för att nå dit han är

När han når toppen av sin karriär så kan han casha in rejält på den. Men det kommer med ett pris. Fritidspedagogen har inte gjort samma val och därför skiljer det sig åt mellan dem. Men fritidspedagogen har troligtvis fått ut helt andra saker av sitt liv.

Det stör mig att folk förutsätta att mannen är gynnad per automatik bara för att han har extrem lön. Det är precis som om han inte behövt arbeta för att nå dit han är. Alla tittar på hans lön och sedan drar man någon slutsats som nästan aldrig stämmer överens med någon verklighet.

Vi har ett jämställt samhälle. En kvinna som jobbar som ett djur, försakar allt det som de flesta "normala" inte vill försaka. Kommer också att ha en fantasilön.
Det fetade, bitch please...

Det har snarare med att fanskapet är privilegierat som fan då han är 1. en vit man 2. född i en familj med hög socioekononisk status och därmed har positivt särbehandlats och inkvoterats överallt sedan dagen han föddes.
Citera
2021-12-12, 09:52
Medlem
Citat:
Nu är ju inte 130 i iq högt. Till och med jag hade lite över det på mitt senaste iq-test. När jag säger "högintelligent" så pratar vi ganska mycket över 130.

Men du tycker alltså att en taxichaufför är missgynnad för att han är lite mer klipsk än medel och jobbar mycket? Jag menar att hans situation är en direkt produkt av hans taskiga val han har gjort. Om han har så stor kapacitet som du säger och hyfsad iq, varför har han inte suttit i skolbänken då? varför är han inte ingenjör eller ekonom? varför jobbar han inte på ett megaföretag där han har chans att avancera?

Sedan kanske jag inte håller med om att sitta i en 200-300 timmar taxibil går att jämföra med kvalificerat arbete som en företagsledare eller ingenjör gör. Men det är kanske en annan diskussion.

Det du ser som orättvisor är absolut inte en orättvisa. Det är hans egna livsval.

Är du för att svenska staten skall ge honom samma lön som en person som gått 4 år på högskola eller vad menar du att staten skall göra för att jämna ut "orättvisan" för taxichauffören?
Den mannen blir av någon anledning bortkvoterad när han söker "högstatus" jobben med högre löner. Kan vara på grund av hans hudfärg eller efternamn. Kan ha med psykisk ohälsa ohälsa att göra som gjort att han fått glapp i cv:t, osv.

Försök att begripa att alla människor inte är lika bortskämda eller privilegierade som du.
Senast redigerad av Koule 2021-12-12 kl. 09:59.
Citera
2021-12-12, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Du har hittat på det här. Vet inte om du är ett troll, extremfeminst eller vad. Men att rätt man är på rätt plats ser inte jag som ett problem.
Så säger du ju bara för att du inte ser några problem med att män inkvoteras överallt.
Citera
2021-12-12, 10:02
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Så säger du ju bara för att du inte ser några problem med att män inkvoteras överallt.
Problemen verkar uppstå när inkompetenta inkvoteras pga könstillhörighet och inte meriter. Tvivlar på att du vill bli opererad av någon som fick jobbet för personen var en hen, istället för mannen med högre meriter.
Citera
2021-12-12, 10:06
Medlem
Citat:
Jag skrev att hans åsikt var irrelevant eftersom att han skrev att min åsikt var irrelevant. Jag härmade alltså honom.

Roligt att du börjar grina bara för att en kvinna behandlar en man som han behandlar henne.

Ni män behöver jobba på er dubbelmoral och offermentalitet.

Det fetade, bitch please...

Det har snarare med att fanskapet är privilegierat som fan då han är 1. en vit man 2. född i en familj med hög socioekononisk status och därmed har positivt särbehandlats och inkvoterats överallt sedan dagen han föddes.

Har du någonsin träffat en sådan person med de egenskaperna? Jag har träffat några stycken genom åren. Tro mig - man märker på de här människorna vilka superförmågor de har. Sedan kan du ju tro att "han får posten som vd för att han är man" men om du hade någon aning om vilken knivskarp konkurrens det är om toppjobben så skulle du inse hur fel du har.

Tror du att någon person som förtjänar att vara på den där listan skulle stå och gnälla om om någon annan får ett jobb istället för hen? Nej, hen skulle jobba som ett djur dag och natt för att komma framåt. Det faktum att du skriver i den här tråden och sedan bortförklarar det med "privilegier" tyder på att du tillhör den delen som aldrig kommer att få något bättre för du sitter och väntar på att någon skall "ge dig det du förtjänar" - det kommer aldrig hända.

"Inget som är värt att ha kommer gratis". Lär dig det, lev efter det och börja jobba "på riktigt" så kommer framgångarna. Men om du sitter och gnäller över hur missfördelad du är så kommer du garanterat aldrig komma framåt.

Allt som vi skapat som utgör ett ha-begär innebär i regel att det bildas en hierarki. Det kan vara politisk makt, pengar eller social status. Det kommer att finas dem som är bra på det och de som är mindre bra på det. Det är bara genom jobb som du kan ta dig uppåt. Gnäll och oförmåga att visa initiativ kommer för alltid att vara säkraste sättet att hamna längst ner i pyramiden.
Citera
2021-12-12, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Problemen verkar uppstå när inkompetenta inkvoteras pga könstillhörighet och inte meriter. Tvivlar på att du vill bli opererad av någon som fick jobbet för personen var en hen, istället för mannen med högre meriter.
Exakt.

Svara nu på frågan hur vi löser problemet med att inkompetenta män inkvoteras pga könstillhörighet och inte meriter.
Citera
2021-12-12, 10:09
Medlem
Citat:

Du läser ju inte vad han skriver. Det här är det stora problemet med extremister, de lyssnar inte, läser inte vad andra skriver när de ställer frågor. De bara kör på och blundar för allt som inte stödjer deras teorier och förstärker allt annat hundrafalt om de så bara petar deras egna fantasier i rätt riktning någon millimeter.
Citera
2021-12-12, 10:09
Medlem
gorillaglues avatar
Citat:
Ja jag håller med, men det funkar ju inte så när män blir kvoterade och positivt särbehandlade hela tiden.
Samma åt andra hållet.
Citera
2021-12-12, 10:11
Medlem
Citat:
Har du någonsin träffat en sådan person med de egenskaperna? Jag har träffat några stycken genom åren. Tro mig - man märker på de här människorna vilka superförmågor de har. Sedan kan du ju tro att "han får posten som vd för att han är man" men om du hade någon aning om vilken knivskarp konkurrens det är om toppjobben så skulle du inse hur fel du har.

Tror du att någon person som förtjänar att vara på den där listan skulle stå och gnälla om om någon annan får ett jobb istället för hen? Nej, hen skulle jobba som ett djur dag och natt för att komma framåt. Det faktum att du skriver i den här tråden och sedan bortförklarar det med "privilegier" tyder på att du tillhör den delen som aldrig kommer att få något bättre för du sitter och väntar på att någon skall "ge dig det du förtjänar" - det kommer aldrig hända.

"Inget som är värt att ha kommer gratis". Lär dig det, lev efter det och börja jobba "på riktigt" så kommer framgångarna. Men om du sitter och gnäller över hur missfördelad du är så kommer du garanterat aldrig komma framåt.

Allt som vi skapat som utgör ett ha-begär innebär i regel att det bildas en hierarki. Det kan vara politisk makt, pengar eller social status. Det kommer att finas dem som är bra på det och de som är mindre bra på det. Det är bara genom jobb som du kan ta dig uppåt. Gnäll och oförmåga att visa initiativ kommer för alltid att vara säkraste sättet att hamna längst ner i pyramiden.
Operera dig till kvinna eller byt för och efternamn till Ahmed Muhammed, sen är du välkommen att återkomma med nya nedlåtande inlägg där du skuldbelägger förtryckta människor för att de blir bortkvoterade, diskriminerade och negativt särbehandlade av människor likt dig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in